{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Synes I det er ok? {{forumTopicSubject}}


Ja, her sidste måned var der stævne i klubben, hvor der også kom mange udefra. - og det var rigtig mange der havde deres hunde med!

Jeg har INTET imod hunde, de er super søde og charmerende.
men jeg synes måske det er lidt dumt man tager ens hund med. For de der havde dem med, stod inde i ridehallen, og deres hunde peb, og gøede, og nogle af hestene mistede lidt fokusen i dressurklasserne.
Derudover synes jeg det er synd for hunden at den bare skal stå og glo. Den piber jo af en grund, og ville nok hellere blive hjemme...
Så hvad synes i HG? - er det iorden at tage hunden med til stævner, eller ikke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes I det er ok?
  • #1   8. apr 2012 Jeg synes det er fint en hund kommer med, men så skal den heller ikke pive eller gø, det kan være virkelig irriterende, elsker faktisk der er hunde med til et udendørs stævne, det synes jeg er meget hyggeligt:)

  • #2   8. apr 2012 Jeg synes også det er hyggeligt - men kan ikke se ideen i det, til et indendørsstævne. Jeg kan dog ikke se problemet, hvis det kun er kort tid de er der, fx for at se en enkelt ekvipage. Så er det fint afveksling for hunden af komme med, så længe ejeren har styr på den, og hunden ikke larmer eller er urolig.

    Til et udendørsstævne, hvor vejret er godt, og der er mulighed for at sidde ude hele dagen, tror jeg helt klart at hunden nyder det.


  • #3   8. apr 2012 Ingen tvivl, det er super hyggeligt med et par hunde smiley
    især når klubbens egne hunde døde tragisk smiley


  • #4   8. apr 2012 CTS: Det er dét. Den her hund, stod der med sin ejer, i VIRKELIG lang tid, måske 2 timer.. :S - og den peb og gøede og var så irriterende!

  • #5   8. apr 2012 Ja, det synes jeg heller ikke er rart, hverken for hunden selv (sandsynligvis) eller dem omkring. Så er det bedre at lade den blive hjemme, eller evt. sætte den ud i bilen.

  • #6   8. apr 2012 vis hunden kan opføre sig pænt uden at larme osv, ser jeg intet problem det. men self skal hunden jo også lære det, men i bekranset omfang.

    til udendørsstævne er det vel en del af charmen at HELE familien med, også hunden smiley


  • #7   8. apr 2012 Ja self er det i orden.... HVIS hunden er rolig og under fuld kontrol.....

    Min Basse har været med til et utal af stævner


  • #8   8. apr 2012 Hvis ikke heste og ryttere er generet af dem, så er det vel ok smiley

  • #9   8. apr 2012 Jeg havde engang en Papillion med til et stævne, vi passede hende og hun vil havde været alene hjemme for mange timer.

    Hun sagde ikke en lyd, selvom vi var afsted i rigtigt mange timer (flere heste og min mor dømte et par klasser)

    Lady som hun hed, spiste, drak og sov. Fuldstændigt ligeglad med alt andet. Sådan en hund er nem smiley

    Er egentligt ligeglad, når det er spring, men dressur er jeg ikke så begjestret for hunde. Men bare de er stille og hestene kan se dem, gør de mig ikke noget.

    Dem jeg har noget imod er dem der hapset efter hestene! :s


  • #10   8. apr 2012 synes det er fint nok, så længe ejer har styr på den smiley og at de larmer hergud, jeg lukker alligevel af for omverden og prøver at forkusere på hesten

  • #11   8. apr 2012 jeg havde også min med til landsstævne hvor jeg skulle hjælpe hele weekenden fredag - søndag. alternativet var hun skulle være alene hjemme hele weekenden.

    så hun kom med lå helt stille og nød det virkelig... pigerne kom og hentede hende og gik rundt med med hende så hun ikke bare lå under min stol smiley

    Så jeg synes det er iorden så længe der er styr på hunden og den ikke larmer


  • #12   8. apr 2012 Jeg er splittet på dette emne, for jeg mener at det er fasir at tage hunden med hvis man har styr på sin hund og den kan lide at være med.
    Men samtidig sidder jeg også med den tanke at man som rytter skal træne sin hest i forskellige situationer så den kan holde koncentrationen selvom der måske er en hund som piver..

    Men vi er da enige om at det ikke er fedt at en hund står og piver og gør i flere timer..

    Alt med mode.. smiley


  • #13   8. apr 2012 Du behøver ikk belære mig om hestens natur, har endnu ikk mødt nogen som kender den bedre end mig smiley


  • #14   8. apr 2012 Heste kan lære utrolig mange ting og selv hvis en hund gør kan den godt abstrahere fra det med rette træning og tillid

  • #15   8. apr 2012 har prøvet at en hest jeg sad på stak af fordi en hund lige pludselig rejste sig op, så hvis det mest er for ejerens skyld hunden skal med så syntes jeg det er en dårlig ide, man ser tit til udendørs ridestævner når det er rigtig varmt at det er desideret synd at de ligger der og puster, lad dem da blive hjemme.
    Det er også når man er på kræmmermarked og man går som en sild i en tønde folk tit har deres hunde med og de bliver trådt over potterne.
    Vi har nogle venner som netop denne weekend har haft deres hunde med til ridestævne hvor en publikum kom til at træde den ene på halen ved et uheld.


  • #16   8. apr 2012
    Har ikke noget imod hunde til stævner, men de skal -ligesom alle andre- opføre sig ordentligt smiley


  • #17   8. apr 2012 Argh undskyld, jeg opfattede den som skrevet til mig smiley

  • #18   8. apr 2012 fedt med så mange forskellige meninger og erfaringer! smiley
    Denne hund var en "lille" hund, måske en terrier, ved ikke så meget om racer...


Kommentér på:
Synes I det er ok?

Annonce