{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.140 visninger | Oprettet:

Skal man starte LD1 eller LD2? Hvad er forskellen? :-P {{forumTopicSubject}}

Jeg kan desværre pt. ikke åbne DRFs sager og programmer..

Jeg skal starte stævne på Jasmin 8-9 september og til den tid er hun redet i 4 måneder(hun er 8 og er tilredet, men har stået stille).

Vi starter med de små nemme klasser, også fordi det er begynder dressurstævne.

Jasmin har vi næsten helt styr på i traven(tempoet er problemet) og skridt. Galoppen øver vi med ikke at smide røven og at komme ned i tempo og holde den rette galop(hun har tendens til at skifte galop i hjørnerne), så chancen for at det bliver en LC er lille - men det kan jo ske. Det ser vi til, når der er tilmelding, der er ingen hast og jeg vil have helt 100% styr på de ting før vi smider os ud i et stævne hvor man skal kunne det.

Så jeg ved vi kommer til at klare en LD fint, men hvad er forskellen mellem LD1 og LD2?

I tilfælde af at det sker med hensyn til galoppen, hvad er forskellen mellem LC1 og LC2? smiley

Og hvad er det mindste man ofte må starte med til springstævner? Er det 30 cm, er det 50 cm? smiley

Jasmin og jeg vil nemlig gerne prøve en lille runde, men vil aller helst gerne starte noget meget lavt, bare for at hun får en god oplevelse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man starte LD1 eller LD2? Hvad er forskellen? :-P
  • #1   26. jul 2012 ENHVER kan komme igennem LC


  • #2   26. jul 2012 Der er ikke rigtigt nogen forskel på Ld1 og ld2. I lc1 skal du kun lave en 20meter volte ved c i galop. Hvor i lc2 skal du lave en 20 meter volte på midten.

  • #3   26. jul 2012 Sanne - Jasmin har det med at skifte galoppen, smide røven og bare løbe stærkt, så jeg tror vi kommer til at blive disket i LC hvis jeg bare gik derind sådan som det går nu.... :-))

    Så jeg kan faktisk godt tillade mig at tage en LD2, evt en LC1, hvis man har styr på Jasmin..

    Oki, jamen jeg takker smiley


  • #5   26. jul 2012 Jasmin har det med at changsere i hjørnerne og derved sætte farten noget op - er det så bedre her at man jo laver den volte i galop inden på midten, så hun slet ikke opdager at nu kommer der faktisk en usynlig hjørne?

    Jeg tror ihvertfald vi tager en LD2, eller jeg gør, så tager min mor nok en LD1..

    Så har jeg bare lige et spørgsmål - er det hesten som max må starte 2 klasser om dagen eller er det mennesket? smiley


  • #6   26. jul 2012 Men vi må vel lige prøve programmerne af og se hvad som funker bedst af LC1 og LC2, for hun har nemlig det med at speede kort før hjørnet og så changsere, trods man kun trykker med ét ben for at støtte hende med rundt.. Så kunne jeg forestille mig at en volte på midten, altså usynlig hjørne kan lure Jasmin lidt??

  • #7   26. jul 2012 Jeg starede LC2 på min da hun ikke rigtigt kunne galop og det gik fint... vi kom da ud med 58,??% ret godt når man tænker på at hun faldt i trav nogen gange, løb strækt og andre småting.


  • #8   26. jul 2012 Men du skal jo startet det som du synes... Jeg er bare type der går lidt videre også selvom jeg godt ved at jeg ikke har en chance for at vinde...

  • #9   26. jul 2012 Stald Højager, vil også sååå gerne starte en LC, mere fordi jeg tror JEG vil have nemmere ved det, da jeg altid har klaret en LC bedre end en LD, men vil jo meget gerne have at Jasmin starter ud med en hun kan klare så hun får en god oplevelse ud af det når det nu er hendes første stævne og faktisk første gang hun skal stå foran så mange mennesker, og hun går let uden for koncentration når der f.eks er 3 heste i ridehallen og et par mennesker.

    Men det kan være jeg er en pyllerrøv.. Det kan være vi bare skal kaste os ud i det og have det sjovt og crime lidt hvis det går galt og så bare ride den færdigt i trav eller halvt galop eller forkert galop??

    Er det mig som har hørt forkert om at ens hest procenter gemmes?? Så det er bedst altid at starte ud med noget lavt så man får en høj procent? Gælder det i klub eller er det kun distrikt?

    Nu går jeg ikke efter at Jasmin skal have høje, men jeg må indrømme, det ville være rart at vi f.eks ikke landte på sidsteplads med 52% foreksempel smiley


  • #10   26. jul 2012 Har du mod på det selv så synes jeg du skal tag en LC2 den er nemmere end LC1 efter min mening. Du må bare tænke på at gør skridt og trav så perfekt som muligt, så du tag gode poine der, og så tag galoppen som en oplevelse og grine hvis det ikke går godt... Det er det jeg gør.
    Har aldrig hrt at ens % bliver gemt til D-stævner. Det erkun hvis det er i en cup eller andet.
    Hesten vil jo få en god oplevelse uanset hvad bare DU også synes det er sjovt og tag let på tingene hvis hun fx. bliver bange for en blomst eller andet mærkeligt...


  • #11   26. jul 2012 Jeg er helt sikker på at din hest er ligeglad med om den får 52 eller 72 % eller changere smiley Hvis bare rytteren er sød og fair overfor hende og ikke straffer hende for noget hun ikke har helt styr på endnu.
    Så start du bare en LD klasse og en LC klasse. Jeg er personligt mere vild med LC2'eren end LC1'eren, simpelthen fordi middelskridten i LC2'en ligger skråt igennem hvor LC1'en ligger ved dommeren, hvilket ikke altid er fedt hvis man har en hest der glor smiley


  • #12   26. jul 2012 Det er rigtigt.. Jamen vi prøver en LC2 så.. Så må vi hygge og grine i galoppen, så længe Jasmin bare får en god oplevelse er jeg tilfreds, for hun har omkring 14 stævnestart hun skal til resten af året for at være vandt til stævner og masser af folk og for at få en god oplevelse!! :)... Så man skal jo starte et sted smiley

    Jeg takker!! smiley


  • #13   26. jul 2012 God fornøjelse - og bare fordi galoppen kikser betyder det ikke at man ikke kan være med i placeringerne, bare sørg for at trav og skridt programmet er så godt som det overhovedet kan være smiley

  • #14   26. jul 2012 Nemlig... skridt og trav kan være så godt at du stadig kommer godt med selvom galoppen bliver noget l....
    Så bare afsted med jer til noget LC2 det lyder til at du har den rigtigt indstillig til det... smiler


  • #15   26. jul 2012 Er helt overbevist om at trav og skridt nok skal gå perfekt og godt.. Så tager vi galoppen som den er - så kan vi håbe at publikum bare får et godt grin eller at vi bare nyder det!! smiley

    Jeg takker for jeres svar!! smiley


Kommentér på:
Skal man starte LD1 eller LD2? Hvad er forskellen? :-P

Annonce