{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Nervøs!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har det med at blive rigtig nervøs inden jeg skal ind på springbanen, til stævner, det ikke fordi jeg ikke stoler på at min hest ikke kan, men at jeg ikke stoler på mig selv. Derhjemme går der rigtig godt når jeg springer, men lige så snart jeg kommer til springstævne, så kikser det. Jeg er normalt dressur rytter, men vil RIGTIG gerne spring, fordi min hest elsker det så meget... Jeg har bare ikke rigtig evnen til at bevare roen, jeg bliver altid nervøs, & tænker åhh nej, går det nu, & min hest kan SÅ tydeligt mærke det på mig, så derfor bliver han også nervøs, & så går det galt. Jeg vil så gerne have en god oplivelse nu hvor jeg skal starte spring stævne her den 2 December, & det jo har gået så dårligt alle andre gange jeg har startet spring. Hvad gør jeg?!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøs!!!!
  • #1   16. nov 2012 Meld til i det laveste lave så du måske bare kan trave rundt og få selvtilliden i orden.. smiley

  • #2   16. nov 2012 Jeg er ligeglad med højden, & jeg er ikke sådan at jeg VIL springe højt & bla bla. Jeg starter også kun 40 cm, da jeg så gerne vil igennem banen

  • #3   16. nov 2012 Det skal du nok klare også selvom du er nervøs. Hvad gør din dreng når du bliver nervøs?

  • #4   16. nov 2012 Altså han kan ikke lide når jeg er usikker, for så bliver han usikker, & det gør så at han ikke tør at springe, fordi han ikke tror jeg har kontrol over det (som jeg jo faktisk ikke har)

  • #5   16. nov 2012 Hvad gør dig usikker? Er det stemningen (Som kan være anderledes end ved dressur) er det selve springningen eller er det fordi du tænker du aldrig kommer igennem banen? smiley

  • #6   16. nov 2012 Jeg tror det er fordi jeg kommer til at tænke tilbage på alle de dårlige oplivelser, når jeg har startet springstævner.... Engang ku jeg slet ikke få ham ind på banen fordi jeg var så nervøs, & ture ikke gå til ham... Det så dog omkring 2-3 år siden, men jeg tænker stadig tilbage

  • #7   16. nov 2012 oplevelser*

  • #8   16. nov 2012 Kigger du meget på springene når du rider? Er det på hjemmebane du skal ride næste stævne?

    Undskyld alle spørgsmålene, prøver at tænke hvad jeg ville gøre smiley


  • #9   16. nov 2012 Ja det gør jeg, & ja næste stævne er i en klub hvor jeg har redet ret mange gange, & sprunget alle springene, men har dog kun sprunget alle springene, hvor der IKKE var stævne, men til hverdag

  • #10   16. nov 2012 Jeg ville tage en ven med som kunne "rette" alle dine "fejl". (f.eks. kig op, læn dig tilbage, brems lidt, lav en volte, husk at tage hænderne frem, what ever..), det kan måske få dig til at koncentrere dig bedre? smiley

    Ellers, hvis du har en god ven, spørg om han/hun vil ride din hest til et springstævne så du kan se det selv?

    Du kan også starte med at sætte dig et mål inden du kommer ind på banen. Du skal faktisk ingenting. Du er i din gode ret til at ride ind og så ride ud igen. Prøv at sætte dig et lillebitte mål; f.eks. at springe ét spring, og så ride ud igen. Hvis det går over al forventning kan du jo tage et spring til på vejen :0)

    Jeg ved godt at det lyder super sølle, men nogle gange må man tage et par skridt tilbage før man kan gå rigtigt fremad smiley


  • #11   16. nov 2012 Har du prøvet med tft....det er hvor du skal banke på dig selv et par steder på kroppen. Jeg bruger det til folk der er bange for en hest eller for at det skal gå glat. er det noget du vil prøve, vil jeg gerne fortælle dig hvordan du skal gøre. send mig en pb, vis der er noget du vil prøve.

  • #12   16. nov 2012 Bianca B: Jeg tager ikke hurtige skridt, jeg tager tingene en ting af gangen. Jeg har ALTID min ridelære med til stævner, & jeg kan de grundlæggene ting som kig op, læn dig tilbage, tage hænderne frem, osv... Min veninde Signe sprang til et springstævne på min hest, i sidste måned, & der gik det bare SUPER godt, så nu vil jeg jo også, det bare svært når jeg ikke kan finde grunde til ikke at blive nervøs

  • #13   16. nov 2012 Jeg er selv tild. dressurrytter, som så har fået købt mig en springhest smiley Jeg synes springning er meget sjovere end dressur og vil meget gerne øve det. Min hest elsker det. Før ham sprang jeg aldrig, jeg var skrækslagen for det. Ham her er en god lærehest og han hjælper mig ualmindeligt meget. Med det sagt, så bliver jeg også R** nervøs før et stævne. Får faktisk kriller i maven hvergang vi springer, men hjemme på banen kan jeg jo springe som jeg vil, ude på stævne pladsen er der en bane som skal fuldføres. Når jeg bliver nervøs, så tænker jeg på følgende gode råd jeg fik engang: Læn dig tilbage i sadlen, pres knæene ind mod sadlen og tænk kun den den fortstående forhindring, op i r**** med resten af dem, en ad gangen, kun tænke på den forhindring i rider imod, de andre er ikke relevante der. Bare tænk: tilbage i sadlen, pres med knæene, frem og over, frem og over, frem og over - EN forhindring ad gangen. Roligt tempo, lav en volte om nødvendigt og rigtig meget pøj pøj med stævnet. Hvis jeg kan klare sådan en bane, så kan du helt sikkert også smiley

  • #14   16. nov 2012 ja jeg vil gerne starte stævner men jeg er bange for og glemme banenen eller lave fejl eller sådan noget også folk vil grine eller syntes jeg er dårlig.
    det lyder latterligt men sådan er det bare med mig smiley



  • #15   16. nov 2012 det ogs derfor jeg ikke har startet nogen stævner inu. smiley

Kommentér på:
Nervøs!!!!

Annonce