{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Fjordhestestævne {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Da jeg med næsten 100 % sikkerhed skal prøve at starte fjordheststævner i 2013 ville jeg høre jer om reglerne og hvad der angår alt udstyr

Til min fjordhest:
- Kombineret næsebånd
- Tredelt trensebid
- kombineret sadel
- sikkerhedsstigbøjler.
- lammeskindspad
- Underlag
- Fortøj
- Gammacher/ Bandager

Til mig selv:
- Stævnejakke (Sort)
- Ridebukser (hvide)
- Lange ride støvler (Sorte)
- Ride slips
- Ridehjelm
- Handsker (Hvide)
- Rideskjorte

Så mangler jeg bare reglerne og hvis jeg mangler udstyr?
Jeg skal starte LD1 OG 2 I dressur og muligvis LD spring

Mange tak på forhånd ... Rigtig god jul og godt nytår


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjordhestestævne
  • #1   23. dec 2012 Det hele står inde på fjordhestens hjemmeside smiley
    Og reglerne for tøjet er præcis det samme som almindelige stævner smiley


  • #2   23. dec 2012
    DRF's reglement for heste gælder :o)


  • #3   23. dec 2012 Hvis intet andet, i stævne proportionerne, er nævnt, så gælder drf's regler. Når det er sagt, så synes jeg også at det skal nævnes at der til fjordhestestævner er en helt særlig hyggelig stemning. Alt er slet ikke så højtideligt. Synes bestemt du skal deltage, det er altid SÅ hyggeligt!!

  • #4   23. dec 2012 Hvis spring vest!(:

  • #5   23. dec 2012 Super mange tak
    - Ja selvf springvest


  • #6   24. dec 2012 Så det er bare disse regler?

    7. Dressur
    Hvor intet andet er anført, rides der efter DRF’s dressurprogrammer af 1. januar 2009.
    Der kan rides på bane A 20x60 meter eller på bane B 20x40 meter.
    Hvor der i dressur skelnes mellem hest og pony, rides der efter hesteregler, herunder hestevolter.
    I LB dressurklasser og derover er sporer påbudt. Type er valgfri, dog må de ikke kunne skade hesten.
    I gangartsklasser, LD- og LC dressurklasser er der frit valg mellem pisk, sporer eller ingenting.

    8. Spring
    Springbanen opbygges efter DRF kategori I pony regler, hvad afstande angår. Der rides dog efter DRF hesteregler. Sikkerhedsvest til såvel op­varm­ning som konkurrencer er påkrævet.
    Springklasser angives i maksimal højde og med metode (eksempelvis: spring 80 cm metode B1).
    Maksimal bredde på springene er højde + 10 cm, og der skal anvendes sikker­hedsholdere (på bagbommen) ved oxere og trippelbarre


  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.866
    #7   25. dec 2012 Kamilla M: der rides altid efter DRF's reglement - PÅNÆR enkelte undtagelser, som er anført i sportsreglementet (det reglement, du har indsat et par punkter fra).

    Derfor skal du overholde DRF's regler mht. beklædning og udstyr - PÅNÆR springvesten, som altså er påbudt for alle ryttere ved fjordhestestævnerne.


Kommentér på:
Fjordhestestævne

Annonce