{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

regler ang spring {{forumTopicSubject}}

synes det er forvirret ang spring regler inde på dansk rideforund.
men er der nogen som ved
1) hvis nu man har sprunget f.eks lx-lf-le og metode B0 5 gange og vundet en rosæt er man så udelukket??det er jo ikke direkte 1plads, man ride jo bare o fejl og får rosæt.

2) hvis man har redet ld 6 gange og nogen gange metode B0 eller metode B3 og evt vundet 2 rosætter er man så udelukket, det er min veninde som er i tvivl...
3) kunne også være man red lc1 dressur 4 gange og vundet en rosæt hvad så??men det er 3år siden??
håber nogen vil hjælpe os....på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler ang spring
  • #1   7. jan 2013 1) Met. B0 er altid åben for alle, så der kan ikke blive udklasset

    2) For at blive udklasset af sværhedsgrad 0 skal hun have vundet klassen 3 (hest) eller 5 (pony) gange med nul fejl og met. B0 tæller ikke med.

    3) Der er det der hedder kvalifikationsperioden, som er indeværende sæson plus to sæsoner tilbage (dvs. at det i øjeblikket er årene 2011 - 2012 - 2013), og hvis resultater er ældre end dette annulleres de. Og husk i øvrigt at udklasningsreglerne i dressur kun gælder, hvis man rider til mindst 65%


  • #2   7. jan 2013 Jeg ved ikke om man kan blive udklasset mere, det mener jeg ikke. Kun hvis det står i propotionerne at det er lukket for personer der har placering/nulrunde/rytterkategori.

    1. Somsagt hvis du har redet nul i b0, b3(behøver kun første fase), b4(begge faser) tæller det for en nulrunde, men det bruger man først fra LB og op.
    Men en b0 roset er ikke som en førsteplads.
    2. Nej, hun er ikke udelukket.
    3. Jeg kan ikke huske om det er 2 eller 3 år der går, så er ens resultater "slettet"


  • #3   7. jan 2013 Trine Rafn -> dit svar til nr. 1 passer slet ikke. Met. B0 tæller ikke med i antal nulrunder, og systemet med nulrunder gælder også i sværhedsgrad 0

  • #4   7. jan 2013 Stald Novem: Du skal i hvertfald ikke have 5(hvis hest) i LC for at starte LB.
    Og jo b0 gælder med, det gør det i hvertfald til distriktstævne så hvorfor ikke på klubpplan?


  • #5   7. jan 2013 Stald Novem: Taget fra reglementet:
    Kategoriseringspoint opnås ved nulrunderne som skal præsteres ved Cstævner eller højere i kvalifikationsperioden afviklet i følgende metoder:
    A, B0, B1, B3, B5 og B6: Fejlfri hovedrunde.
    B12: Fejlfri første hovedrunde.
    B4 og B7: Fejlfri i fase 1+2


  • #6   7. jan 2013 Outreglerne til D-stævner
    Sværhedsgrad 0
    Hesteekvipager udelukkes hvis de har:
    1. Vundet den pågældende klasse/højde 3 gange med 0 fejl
    2. Været placeret 3 gange i højere klasser med 0 fejl
    Bemærk at pkt. 1 og 2 skal kombineres.

    Case: En ekvipage vil gerne starte LD. Ekvipagen har 3 placeringer i LC med 0 fejl.
    Ekvipagen må IKKE starte LD (medmindre det er met. B0) men gerne LC.

    Ponyekvipager udelukkes hvis de har:.
    1. Vundet den pågældende klasse/højde 5 gange med 0 fejl eller
    2. Været placeret 5 gange i højere klasser med 0 fejl
    Bemærk at pkt. 1 og 2 skal kombineres.

    Case: En ekvipage vil gerne starte LE. Ekvipagen har været placeret i LD 4 gange
    med 0 fejl og vundet LE 1 gang med 0 fejl.
    Ekvipagen må IKKE starte LE (medmindre det er met. B0) men gerne LD.

    Sværhedsgrad 1-6
    Hest
    1. Vundet en klasse i den pågældende og/eller højere sværhedsgrad 3 gange med 0 fejl
    2. Været placeret 3 gange i højere klasser med 0 fejl
    Bemærk at pkt, 1 og 2 IKKE skal kombineres.

    Case: En ekvipage vil gerne
    starte LB1*/LB2**.
    Ekvipagen har vundet 2 LBklasser med 0 fejl og har 1 placering i en LA-klasse
    med 0 fejl. Ekvipagen må GERNE starte LB.

    Pony:
    1. Vundet en klasse i den pågældende og/eller højere sværhedsgrad 5 gange
    med 0 fejl
    2. Været placeret 5 gange i højere sværhedsgrader med 0 fejl
    Bemærk at pkt. 1 og 2 IKKE skal kombineres.
    Case: En ekvipage vil gerne starte
    LB1*/2**. Ekvipagen har vundet 2 LBklasser med 0 fejl og har vundet 3 LAklasser med 0 fejl. Ekvipagen må IKKE starte LB-klasser men gerne LA-klasser.

    Er det dette ikke forstår? Vil gerne uddybe det, men skal lige være sikker på det er det her? smiley


  • #7   7. jan 2013 Jeg forstår skam godt reglerne. Kategoriseringen, som du henviser til, der er jeg helt enig. Det gælder først fra sværhedsgrad 1 på c-plan og også for met. B0

    Det, jeg skrev om og TS spørger til, er udelukkelsesreglerne. Der skal man have vundet 5 gange med en nulrunde i fx LD før man er udelukket, og met. B0 tæller ikke med, så man kan sagtens have 7 nulrunder i LD met. B0 uden man er udelukket (§343.2).


  • #8   7. jan 2013 Jeg mener skam hellere ikke at en nulrunde i b0 er en førsteplads? MEN det er en nulrunde.

  • #9   7. jan 2013 Selvfølgelig er en nulrunde i B0 en nulrunde ??? (er en sort kat sort?)
    Men om den tælles med afhænger af, hvad vi snakker om.
    I kategoriseringssystemet skal den tælles med - i udelukkelsesreglerne skal den ikke tælles med


  • #10   8. jan 2013 ok tak for hjælpen jeg giv besked videre selvom det lyder lidt indviklet noget af det.bare svært når hun har sprunget metode B0 mange gange hihi..

  • #11   10. jan 2013 hej igen alle råd, har lagt mærke til ved de klub stævner der nogen gange er begyndt ved lc spring og lb spring er en * hvad betyder det mon, er det fordi lc måske ikke er 1m??tak for råd, men det er ikke let hvornår veninden er udelukket af disse ld metode B0 eller LE metode B0 eller ikke.

  • #12   10. jan 2013 Der er forhåbentlig ikke stjerne ved LC - det kommer først fra LB og op efter.

    LB** / LB2* læses LB to-stjernet og er den "fulde" højde (altså fx 110 cm for hest) og LB* / LB1' er 5cm mindre mindre (altså 105cm for hest)


  • #13   12. jan 2013 jo jeg har set en * ved lc spring klassen et par steder, nogen sagde det var fordi lc ikke er 1m ved alle spring,vil gerne prøve lc om stykke tid men hesten hopper ikke dobbelt spring øv,tak for råd til min veninde vi håber alt snart lykkedes med tiden..

Kommentér på:
regler ang spring

Annonce