{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Kursus i korrekt ridning og signaler - FYN {{forumTopicSubject}}

Så kom i weekenden den 26.-28. april.

Dressur, gymnastik og biomekanik.

Underviser:
Christina Holmbæk - www.ridekunstmedlethed.dk

I teorien er gymnasticering af heste enkelt og lige til. Mit mål er at samle hesten så den har vægten på bagparten og er let fortil. Vejen til målet er at lærer hesten at gå afspændt og i balance imellem hjælperne. Versade og traversade er øvelser som b.la. lærer hesten at kippe sit bækken, så vægten kan komme mere på bagparten.
Men i praksis er træning en helt anden sag - hvorfor?
Det er formidlingen mellem rytter og hest, som nærmest gør det til raketvideskab - at bruge en teknik, som er logisk og som støtter det vi gerne vil opnå biomekanisk - det er helt klart blevet mit kald at viderformidle, så alle kan lære at ride for lette hjælpere på deres heste, uanset hvad du måtte bruge din hest til.

Målet er at kunne ride hesten med lethed, harmoni og glæde!

Kurset er åbne for alle -
uanset hestens race eller baggrund.

Christina tager udgangspunkt i basis teorien – undervisning er med udgangspunkt i den enkelte elevs niveau – uanset om det er omskoling, skadet heste eller uddannelse af den unge hest. Der arbejdes både fra jorden og fra ryggen af hesten.

Kurset afholdes i Kingstrup ved Ejby, på Nordvestfyn, 5-10 min kørsel fra motorvej.

Prisen
600 kr. for teorideltagere og 2200 kr. med hest, prisen er incl. morgenmad, frokost, te og kaffe samt boks til hest.

Er du interesseret? Kontakt Nina Trædholm tlf. 24481562 eller på mail nina.tanni@gmail.com

Der er stadig 3 pladser med hest


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kursus i korrekt ridning og signaler - FYN
  • Birgitte S
    Birgitte S Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   14. feb 2013 Hejsa, er det bare den ene gang kurset er, eller vil der jævnligt være kurser i ejby med Christina H?

    Mvh Birgitte


  • #2   16. feb 2013 Christina kommer igen i efteråret, vi plejer at holde to kurser om året, her på fyn. Typisk er det i april og oktober.

  • #3   16. feb 2013 Hej Nina!

    Jeg har før været til kursus ved Christina, men jeg har desværre ikke penge til at komme med her i foråret.. Men kurset i oktober kunne meget vel have stor interesse - er det noget man allerede nu kan blive skrevet op til? Eller er det sådan, at du ville kontakte mig, når datoen i oktober er fastlagt? (:


  • #4   17. feb 2013 Jeg vil meget gerne skrive dig op, og kontakte dig når næste kursus nærmer sig. Jeg har brug for din email adresse, så skal jeg nok kontakte dig.

    Jeg vil også fortælle at alle typer af heste er velkommen, som rytter skal man bare være klar på at få en masse gode ideer og forslag til træning og ridning af hesten. Christina tager altid udgangspunkt i hvad rytteren gerne vil og hun er utrolig god til at formidle øvelserne og teorien så den bliver forståelig.


  • #5   14. mar 2013 Der er stadig et par pladser med hest. Så skal du ikke med?

    Hvis det er læsningen af din hest der er problemet, vil jeg gerne komme og træne trailer med dig og din hest. Jeg har hjulpet mange med at træne deres hest i trailer.


  • #7   20. mar 2013 Vi vil da meget gerne se jer på kurset i April, adressen er Aulbjergvej 6, 5591 Gelsted. Stalden ligger lige mellem Gelsted og Ejby.

    Jeg vil gerne være behjælpelig med at få hentet og afleveret din hest til kurset.

    Mvh Nina


Kommentér på:
Kursus i korrekt ridning og signaler - FYN

Annonce