{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Regler for at starte stævner? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg er helt nede på bundniveau hvad gælder stævner. Jeg har reddet 2 i hele mit liv, som var i min daværende rideklub, og det er mange år siden!
Nu er jeg 22 år, og har ingen erfaring med stævner og regler omkring dette.
SÅ hvis jeg nu har en hest på 165 cm., og jeg tænker- Hey jeg vil starte et stævne smiley Hvad kræver det så af mig? (altså selvfølgelig kan jeg ikke gå ud og starte MB sådan uden videre smiley )
Skal jeg stadig have det der ryttermærker og rytterlicens? Hvad og hvor skal jeg være medlem?

Jeg kan regne ud at for klubstævner, er det kun dem som er medlem af klubben som kan deltage. med hvad med distrikt stævner? Hvad er regler der? og hvad er reglerne omkring hvilke klasser man kan stille op i?

Har kigget lidt på RDF's hjemmeside, men synes det hele står lidt krænglet og kan ikke rigtig finde det jeg vil vide? smiley

Undskyld - men jeg er virkelig nybegynder i det med stævner smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for at starte stævner?
  • #1   27. feb 2013 Til klubstævner behøver du nødvendigvis ikke være medlem af klubben der holder stævnet, det er tit kun interne klubstævner det kun er for medlemmer.
    Til klubstævner behøver du ingen rytterlicens.
    Du kan ride for den klub du har lyst til, de fleste rider for den der er tættest på dem, eller der hvor hesten står opstaldt.

    Til distriktstævner derimod skal du have rytterlicens, som er klar parat start, ryttermærke 3 & 4.


  • #2   27. feb 2013 Hvis du ikke har ryttermærker eller rytterlicens, så skal du have det for at starte distrikt stævner!:)

  • #3   27. feb 2013 OKay smiley
    Men skal man ikke tage alle ryttermærkerne så? Man kan vel ikke bare starte med 3 & 4?
    Inde på DRF kan jeg ligesom se mig ud af at der er 5 mærker, er det så når man har taget alle disse mærker at man har rytterlicens?
    Synes ikke rigtig jeg kan se inde på DRF hvor man kan tage disse mærker?


  • #4   27. feb 2013 Læs reglementet - der står alt i detaljer.
    For at starte E- og D-stævner skal du blot være medlem af de inviterede klubber, og hesten skal være vaccineret efter gældende regler. Til E-stævner må der inviteres op til 9 andre klubber, mens der til D-stævner skal inviteres mindst 10 klubber (oftest bruges her alle klubber i det pågældende distrikt)
    Til C-stævner skal der udover kravene for deltagelse i klubstævner også opfyldes, at rytteren har rytterlicens, samt at hesten er konkurrenceregistreret.


  • #5   27. feb 2013 Jo, du kan godt hoppe ryttermærke 1 & 2 over, du må også tage dem hvis du vil.
    De fleste har taget ryttermærke 3&4 og klar parat start, jeg fik afvide dengang jeg tog det for 2-3 år siden, at ryttermærke 5 ikke var et ryttermærke man skulle have for at få rytterlicens, det var vist meget med horsemanship osv.

    For at formulere det med klubstævnerne bedre:
    Du skal ikke være medlem af klubben som holder stævnet, men du skal sikre dig at den klub som holder stævnet, har inviteret din klub til stævnet.


  • #6   27. feb 2013 Man kan sagtens tage nøjes med kun at tage 3&4 og kurset klar parat start

  • #7   27. feb 2013 Ryttermærke 5 kan man tage hvis man skal have egen hest, det er noget omkring fodring og sådan nogle ting

  • #8   27. feb 2013 Stald Novem

    Jeg har kigget meget på reglementerne, som jeg kan finde inde på RDF. Men når jeg ikke engang ved hvad E, D, C- stævner er, eller hvad A-, B- og C- stævneryttere er, så er det svært smiley Og det jeg har fundet synes jeg ikke giver et rigtigt svar.
    Jeg ved ikke engang hvordan jeg finder ud af hvilket distrikt jeg bor i?


  • #9   27. feb 2013 Okay smiley Tak fordi i er så søde at skære det lidt ekstra ud i pap smiley

  • #10   27. feb 2013 Kan se at du bor på Fyn, så du bor i distrikt 7 smiley

  • #11   27. feb 2013 Okay smiley Tak!

Kommentér på:
Regler for at starte stævner?

Annonce