{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

Tvivl om mørkeblå stævnejakke dressur {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har lige kigget reglementet og jeg bliver i tvivl...

Er det tilladt, OG vel set, at ride med mørkeblå stævnejakke i de højere LA klasser og MB klasser på D - og C-plan?
Med vel set mener jeg blandt dommere... jeg er ligeglad med de andre rytters mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivl om mørkeblå stævnejakke dressur
  • #1   24. okt 2012 det må du godt,den skal være ensfarvet

  • #2   24. okt 2012 Jeg har startet LA klasser med navy ridejakke.
    Og det er fuldt lovligt.

    Du skal dog være opmærksom på din hjelm skal ha samme farve som jakken.
    Ellers kan du blive disset på den bekostning.


  • #3   24. okt 2012 Gælder det også i dressur? smiley

  • #4   24. okt 2012 Så hvis jeg har en mørkeblå jakke SKAL jeg have mørkeblå hjelm?

  • #5   24. okt 2012 Ja det skal du.

  • #6   24. okt 2012 Nej. Hjelmen skal enten være sort, eller af samme farve som jakken. Det står i reglementet.

    "Ridehjelm/hat (evt. bowler)
    Obligatorisk. Skal leve op til kravene i Fælles Bestemmelser. Skal være sort eller af samme farve som jakke/kjole. Diskret udsmykning tilladt."


  • #7   24. okt 2012 Okay så sort hjelm og mørkeblå jakke er helt lovligt i de klasser? Det var da rart! smiley

  • #8   24. okt 2012 Hvis din jakke er anden farve end sort SKAL hjelmen være samme farve.
    Altså du må IKKE ride med blå jakke og så f.eks sort hjelm
    Ved det da en dommer pointerede det for en af mine ridevenner for nyligt.


  • #9   24. okt 2012 Jeg læser det virkelig som om at den gerne må være sort hvis du rider med blå eller brun jakke. Ellers havde der vel kun stået "Skal være af samme farve som jakken". Men der står tydeligt enten sort eller samme farve som jakken. Det læser jeg som frit valg, så hvis en dommer pointerede det for mig, så ville jeg banke alle mine argumenter frem.

    Og hvad så med støvler? "Støvlen skal være ensfarvet: Sort eller af samme farve som ridejakken". Skal hun så også ud at skaffe nye blå støvler? Nej, det mener jeg ikke. Af samme grund som ovenfor.


  • #10   24. okt 2012 Nu var det en erfaren landsstævne dommer der pointerede det til et distrikts stævne i en LA4,
    Min veninde red nemlig med blå jakke og sort hjelm, og blev stoppet inden hun red ud fra banen efter at ha redet sit program.
    Hvis man skal "gøjle" og tage blå jakke på SKAL hjelmen være blå,
    Ellers er der ikke harmoni i ekvipagen.

    En dommer KAN diskvalificere en på overnævnte.
    Sådan er reglerne har efterfølgende snakket med DRF som bekræfter at sådan er det.


  • #11   24. okt 2012 Men hvad så med støvlerne? SKAL man så ride med blå støvler i dette tilfælde?

    Hvis det virkelig er tilfældet, så burde DRF ændre reglementet.


  • #12   24. okt 2012 Ikke for at blande mig, men hvis reglementet siger som "Hønen" skriver det, er det det der passer. Dommeren kan jo godt have husket forkert... Det er jo ikke sikkert at han/hun lige havde reglementet ved hånden... måske troede han/hun bare at man ikke måtte ride med sort hjelm og blå jakke.

  • #13   24. okt 2012 Du må jo ikke ride med blå støvler så nej det er hvis man vælger brun jakke og hjelm så kan man få lov at ride med brune støvler.
    Det er kun sort og brun der er tilladte farver til dressur stævner.

    DRF's regler er kryptiske, og eftersom jeg rigtigt er spring rytter presser jeg alle deres "gøjler" grænser og har derfor haft snakket meget med DRF for at være sikker på ikke at gå over deres pynte streg så jeg bliver disket istedet.

    Netop fordi jeg syntes dressur reglerne er alt for stramme og kedelige, jeg rider f. Eks heller ikke med hvidt underlag til stævnerne osv.


  • #14   24. okt 2012 Hun vidste at man ikke måtte, og hade reglementet ved hånden, og pointerede punktet. Så jo hun hade skam helt styr på reglerne.

    Som sagt en erfaren dommer, der blev provokeret af man udfordre dressur verdenen.. smiley


  • #15   24. okt 2012 må jeg lige spørge dig om noget?
    hvornår var det din veninde red, og det blev kommenteret?


  • #16   24. okt 2012 Det var i juli/august måned deromkring.

  • #17   24. okt 2012 Undskyld jeg bander: A'men for helvede da! Så må de kraftstejlme skrive deres reglement ordentligt!!

    HVIS man må ride med blå jakke, hvilket man må da alle farver er tilladte hvis de bare er mørke nok, og støvler + hjem skal være enten sorte eller af samme farve som jakken, så må de da også være blå, røde, grønne, lilla, eller hvad ved jeg. Så længe de har samme farve som jakken, altså samme nuance og mørkhed. Det er det jeg læser, og det er endda uden at sidde og tolke på reglerne. Jeg læser bare hvad der står.


  • #18   24. okt 2012 Ja jeg syntes skam også reglementet er forkert skrevet kontra hvad man så får af vide når man kontakter dem...
    Men jeg fortæller igen kun erfaring så andre ikke risikere diskning.. Jeg vidste heller ikke reglen med hjelm farven før dommeren pointerede det og jeg grænskede ekstra i det..


  • #19   24. okt 2012 okay... d.v.s. der er ikke ændret i reglerne siden... men prøv at se dette:
    http://tinypic.com/r/sf86zd/6
    eller dette: (ved ikke helt hvilket link virker smiley )
    [IMG] http://i49.tinypic.com/sf86zd.jpg[/IMG]

    dette er min veninde... hun red landsstævne i sundeved 3 dage i træk med sort hjelm og blå jakke... jeg tror nok at det er tilladt smiley

    Til emnets ejer: Bare gå ind på rideforbundets hjemme side og læs reglementer hvis du stadig er i tvivl smiley


  • #20   24. okt 2012 Sofie Madsen: Nemlig. Det har jeg også set en del gange før. Så jeg kan ikke forstå at det ikke skulle være tilladt. Specielt når man nu læser reglementet.

  • #21   24. okt 2012 Det er ALTID tilladt med sort hjelm uanset jakkens farve. Kun hvis man vil ride med anden farve hjelm end sort, så skal det være samme farve som jakken. Det samme gælder for støvler.

    Så man må gerne ride med eksempelvis mørkeblå støvler (hvis man kan finde det), mørkeblå jakke og sort hjelm


  • #22   24. okt 2012 Ved alle D stævner må du ride med sort jakke, blå jakke, sort hjelm , og blå hjelm. Og mikse som du selv har lyst til smiley

    Men til C stævner skal du enten ride med sort jakke + sort hjelm , eller blå jakke+ blå hjelm . Intet andet !:) har prøvet at gøre det så klart som muligt


  • #23   24. okt 2012 Jeg har ikke linket til det på min iPhone smiley
    Jeg sad skriver for 2 werkender siden i dressur , med et par unge dommere. Både jeg og dem har foreslået reglementet sådan .!:)

    Jeg er nemlig springrytter, rider lidt dressur på klub og ønsker måske engang at prøve kræfter med distriks i dressur . Min hjem er sort og har en mørkeblå Animo jakke, så spurgte da dommerne om jeg måtte starte med det engang smiley


  • #24   24. okt 2012 Haha hvis jeg endelig engang ønsker at ride dressur over LA klasser køber jeg også en sort Animo jakke for synets skyld smiley

  • #25   24. okt 2012 Det Hønen skriver er at citat fra reglementet:

    225.1. Sikkerhedsudstyr
    Ridehjelm/hat (evt. bowler) Obligatorisk. Skal leve op til kravene i Fælles Bestemmelser. Skal være sort eller af samme farve som jakke/kjole. Diskret udsmykning tilladt. Ventilationsanordninger tilladt.

    Jeg synes også det er ret ligetil, så man SKAL ikke ride med blå hjelm, Julie Erbs.


  • #26   24. okt 2012 Jeg VED at der ikke er forskel på D og C stævnernes reglement i forhold til beklædnings farverne, det er jeg helt sikker på. Dog er det tilladt at ride med andet end jakke til klubstævnerne.

    Men jeg synes stadig jeg mangler det præcise svar og foreståelse for reglementet. Jeg synes nemlig det står meget uklart.

    Hvis jeg skal ride længere tid på middelsvær plan anskaffer jeg mig self en sort jakke, men jeg synes det er dumt at skifte en dyr, flot og super lækker blå jakke ud på LA plan og de først MB klasser, hvis det ikke er for en længere periode jeg skal ride på det plan...


  • #27   24. okt 2012 Sorry , det var fra LA1 og opefter at det skulle matche . Altså den der sværhedsgrad smiley
    Ja der er mange måder at tolke det på, er det ikk bare at ringe til drf for det helt præcise svar ?:)


  • #28   25. okt 2012 Julie...man må gerne ride med brun stævnejakke og brune støvler til c stævne.. det gør jeg selv...

  • #29   25. okt 2012 @Cecilie S

    Du må gerne ride med sort hjelm, uanset hvilken farve jakke du rider med... (den skal selvfølgelig være mørk som det er anført i reglementet)

    D.V.S. du må GERNE ride med sort hjelm og blå jakke.

    Citat fra April.:

    Der står at hjelmen skal være sort ELLER af samme farve som jakken
    og det samme med støvler

    Dvs du kan sagtens tage en farve jakke der nu er tilladt i det farve registre der er og så ride med sort hjelm

    men du må f.eks ikke tage en blå eller brun hjelm og ride med sort jakke
    Men hvis du rider med blå jakke, må du gerne ride med en blå hjelm også.
    Men man skal ikke! "

    Dette er helt rigtigt, det er sådan det står i reglementet...
    Men om det er vel set er der åbenbart diskussion om... Lovligt er det i hvert fald.

    Håber du endelig har fået svar smiley


Kommentér på:
Tvivl om mørkeblå stævnejakke dressur

Annonce