{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Til PRE folkene {{forumTopicSubject}}

Da min gamle andaluzer er ved at være en ældre herre og skal til at gå på pension,har jeg overvejet hvad min næste hest skal være og jeg har fået et tilbud om en hingst på 5 år som er efter Nevado XLVI, er der nogle af jer som kender til denne hingst ?? Og var det en som kunne være interessant i avlen herhjemme ??
På forhånd tak smiley

Er ikke sikker på at dette er under rette kategori,men da jeg næsten aldrig opretter emner herinde ,er jeg lidt i tvivl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til PRE folkene
  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #1   18. feb 2014 Hej .
    Hvis du går ind på Pre-hjemmesiden så kan du blive guided til at kigge i stambøgerne og de oplysninger, der er der .
    Hvis du er medlem af Pre-foreningen , så er jeg sikker på at folk i bestyrrelsen der evt godt gider svare dig om ting, de evt ved eller ikke ved .

    Derudover så synes jeg nu at folk herhjemme kæmper deres brave kamp for selv at få bedækninger til deres hingste , så ved ikke lige om andre ønsker at fortælle dig om du også skal tilbyde bedækning.
    Men det er jo bare MIN ( som selv er hingsteejers ) mening.


  • #2   18. feb 2014 Tak Karina smiley jeg ved at det er et svært marked som det er lige nu ,og har været det et stykke tid smiley


  • #3   18. feb 2014 Jeg er ikke medlem af foreningen,derfor valgte jeg at prøve her smiley


  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #5   18. feb 2014 Ok og fair nok . Tror desværre bare ikke at andre ikke medlemmer kender så vildt meget til afstamninger .
    Desuden så føler jeg ikke at markedet kan bære flere bedækkende hingste pt.
    Ikke at det skal afholde DIG fra at købe ham , hvis du mener, at han lige er noget for dig .
    Du skal bare vide, at han skal godt nok være MEGET god, have super point til enten Damocha ( dansk) eller Sicap ( spansk ) , være SUPER gående , totalt korrekt eksteriør, have et over middel temperament og være MEGET , MEGET ridelig . Og helst have vist lidt plus at han gerne må være SMUK og en speciel farve .
    Ellers vil danskerne og folk fra de nordiske lande IKKE bruge ham .
    Så kan han ikke opfylde de ting der , så kan det ikke betale sig at købe ham , hvis det kun er for avls skyld .
    Taler af erfaring.


  • #6   18. feb 2014 Det var rent ridemæssigt ,men hvis han kunnebære i avlen også kunne jeg godt være fristet til at beholde ham som hingst,ellers ville jeg få ham kastreret smiley Jeg ved hans far blev 3 eller bronze ,hvis man kalder det det smiley i Sicab. Men derfor behøver han jo ikke være lige så god smiley men nu har jeg set ham nogle gange og skal ride på ham her i næste måned,og indtil videre ser det kun godt ud det jeg ser smiley
    Men det var også bare en tanke med det avl smiley og du har nok ret at det er bedst jeg tager fat i foreningen, så det vil jeg gøre smiley Men tusind tak for dit svar smiley


  • #7   18. feb 2014 Hi hold da op en masse smileys jeg lige fik sat der smiley

  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #8   18. feb 2014 Fint . Du skal nok bare IKKE forvente et super svar , hvis du ikke er medlem .

  • #9   18. feb 2014 Nej det ved jeg smiley taler af erfaring

  • #10   2. mar 2014 Hej Stine.. Fik du svar nok ? smiley
    Nevado XLVI er en lovera hingst som har været udstillet 4 gange og har ganske udemærkede resultater. Blev nummer 2 i sin klasse til Sicab som 4 års. (i år 2004) med 79,74 point.
    Så farens linjer er der jo ikke det store negative at sige til smiley Men han bidrager ´jo kun med de 50 % Så uden hoppen er vi lige vidt.. smiley
    Som Karina siger så har markedet herhjemme ændret sig meget de sidste år, efter at frost og kølesæd er blevet tilladt så er der ikke mange bedækninger mere. Og de fleste avlere der har et par hopper har også deres egen hingst. Vi er jo den eneste race herhjemme hvor der er 1 hingst for hver 2 hopper. Så man skal ikke købe den i håbet om at få bedækninger.. Men derfor er det jo stadig fedt at købe god kvalitet som er værd at udstille og som det er sjovt at vise frem..


  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 67 Følgere: 66 Svar: 271
    #11   2. mar 2014 Nemlig Mette . Og er man SELV hooked på lige DEN hingst , så skal man da helt sikkert anskaffe sig den .
    Det skal bare IKKE være fordi , man håber på eller regner med at få hopper til sin hingst .
    Det skal KUN være af egoistiske grunde med , hvad ens EGEN smag er . Om man kan lide dens sind, eksteriør, farve og lide at ride den .
    Ellers skal man IKKE købe den . For som sagt så er der næsten ingen bedækninger med danskboende hingste . Så det er KUN en underskudsforretning .
    Og NEJ det siger jeg altså IKKE bare fordi jeg selv har en bedækkende Pre-hingst .
    For folks smag ER jo forskellig Mht bygning, farver, temperament , størrelse , fylde, udtryk og meget andet ,


  • #12   2. mar 2014 Som jeg også skrev så var det ikke primaært pga avl,det var kun om det evt kunne bære smiley Jeg ville bare ikke beholde den som hingst så,andet var der såmænd ikke i det smiley


Kommentér på:
Til PRE folkene

Annonce