{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tennessee Walker
  • #1   24. maj 2014 Hvordan holdbarheden er ved jeg ikke. Hende vi har er 14 år men har aldrig lavet det vilde.

    Jeg ved ikke om nogen kan bruges til dressur men vores vil meget hellere gå pas end trav både på fold og under rytter. Hun kan godt trave men jeg ville aldrig købe en tw'er hvis det var dressur jeg ville satse på. Altså i de højere klasser. Vores tw går dog pænt til biddet og er nem at ride på bane.

    Ud fra det jeg kender til dem ville jeg mene at man kunne få en super hest ud af dem indenfor western, trec, distance eller som alm. skovturshest.

    Jeg skulle prøve vores af i distance men har kun fået startet et enkelt lille stævne. Der gennemførte vi 14 km. I pas. Begge dyrlægekontroller blev også klaret i pas. Havde ellers øvet og øvet for at kunne vise hende i trav. Jeg tror umiddelbart at det vil blive hårdt både for hende og mig hvis vi skal passe os igennem 60-80 km. smiley

    Jeg kender kun hende og har ellers overhovedet ikke kendskab til racen. Hun har et godt temperament, men man skal gøre sig fortjent til hendes venskab. Men når man har det, så er man bedste venner.


  • #2   24. maj 2014 Jeg ville som udgangspunkt hellere ikke vælge en gangartshest til dressur. Øvelserne er svære nok uden at du også skal rode rundt med ekstra gangarter. smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   24. maj 2014 Hvorfor ikke købe en hest som er "lavet" til dressur?

  • #4   24. maj 2014 Jeg snakker ikke dressur i høje klasser, men bare om det er muligt for den at gå i holdning uden det smadre ryggen på den, eller giver andre komplikationer.

    Jeg vil heller ikke købe en nu, men tænker i fremtiden og også derfor jeg spørger ind til det. Det var bare et oplæg jeg så på facebook og kom til at undre mig


  • #6   24. maj 2014 Skulle nok også blive min skovturshest, men som du siger skal der jo være noget dressur træning, versader osv. Er unødvendigt for mit vedkommende. Spørgsmålet omkring dressur var også mere nysgerrighed om hvor skidt eller godt det er for hesten pga. Dens bagben:-)

  • #7   24. maj 2014 TWHen er en af de sundeste heste du finder. Selv de der bliver redet som 2 års og går med stacks 24/7 6 mdr. om året i mange år, ender snildt på en 20+ år.

    Det er en af de mest versatile heste du finder, og bruges både til dressur, western, spring, kørsel, distance, speedracking og en stald avler endda til væddeløb.

    Dog er det de færreste der bruger traven under rytter, og med mindre du decideret træner traven op, vil du ikke kunne ride et almindeligt dressurprogram.
    Øvelserne vil du dog sagtens kunne i gangarterne.
    Her ses en flatwalk:


    profilbillede
  • #8   24. maj 2014 Ja, du kan sagtens få en gangartshest til at gå alm hverdagsdressur og gå i holdning. Du skal ikke lade dig narre af alle billederne med anspændte heste - de KAN godt med den rigtige rytter, uden at det betyder ringere gangarter.

  • #9   24. maj 2014 Okay, lyder godt:-)

Kommentér på:
Tennessee Walker

Annonce