{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Forventet Stangmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har en et års der hjemme, som blev et år for en lille måned siden. Vi har haft målt hende lidt her og der, men igår målte vi hende sådan mere for alvor og hun er 145 cm.

Jeg ville høre om der er nogen herinde der kender til "regneregler" for at udregne endeligt stangsmål(ca. self.)

Ligesom med mennesker, at når barnet er så og så gammel, så ganger man højden med to...

Har også hørt noget med højden fra jorden op til et bestemt punkt på benet til hendes, ganget med to, er den endelige stang.

Smid endelig jeres bud (: gerne også del hvad jeres eventuelle et års er af størrelser, kunne være hyggeligt at høre om, og sjovt med den eventuelle forventede stang. (:

Min er en frieser, meget sporty og slank af typen (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forventet Stangmål
  • #2   20. jun 2014 Man kan desværre ikke rigtig regne med det.. Nogen hest vokser helt vildt de første år til 2 og vokser så ikke rigtig derefter.. andre vokser ikke emget i starten men vokser så ligepludsleig flere cm som 3-4 års.

  • #3   20. jun 2014 Interessant!.. Men det er da alligevel ikke særlig meget (: Så skulle hun kun blive omkring 159-160 (:.. hm

  • #4   20. jun 2014 Jeg vil sige med den højde tror jeg heller ikke hun bliver mere en 160-165 =)

    Men som sagt det kommer meget an på hesten og hvordan den vokser..


  • #5   20. jun 2014 Nej okay (: Men over 160 ville nu også være fint passende (:
    Vi syntes bare selv hun er vokset så meget og ser så langbenet ud.. og høj (: Men har desværre ikke forstand på dette emne indenfor ungeheste, desværre (: Så ville lige høre nogle andre her inde (:


  • #6   20. jun 2014 145 er en normal højde for en 1 års som bliver omkring først i 160èrne.

    Men det jo svært og sige præsis da nogle heste vokser forskelligt.


  • #8   20. jun 2014 Tindur var 139,5 stg som 1 års. Dvs. Han skulle blive 153,5.. Han er nu snart 4 år og som 3 1/2 års var han 158stg..Hmmm. Tror ikke du skal se så meget på det men hellere tage forældres og bedsteforældres højde ind. Om mor avler stort og fødsel og opvækst gik normalt med det rette foder smiley Tindur var en upser og de vidste ikke hans mor var i fol. Pludselig stod han bare der en dag. Dette har medført at han ikke havde fået alt hvad han havde behov for, for når hoppens mangler bliver for store får jo ej hellere føllet det det har brug for. Så han var lille til at starte med men er nu fin og stor smiley

    Mvh TT


  • #9   20. jun 2014 TT: Jamen dog! Det må jeg nok sige (:
    Tror også bare jeg venter og ser, men sjovt og hører hvordan det slet ikke behøver at passe, det med "regneregler" på forventet stang. Må lige finde ud af hvor stor hendes far egentlig er, for hendes mor er desværre kun 159 cm.. Men spændende, føler helt der er håb forude. Hun må nemlig gerne blive over de 165 cm. (:


  • #10   20. jun 2014 Ja jeg gik og var bange for at han ikke skulle blive næsten 160stg smiley Så smør dig med tålmodighed og kryds fingre smiley

    Mvh TT


  • #11   20. jun 2014 Min havde et forventet stangmål på 165-167.. Og der blev sagt, han ikke blev over det.
    Han går i dag, som 7 års på min. 173.
    Så man kan ikke stole på de "regneregler" der nu er smiley


  • #14   20. jun 2014 Ja vi har gående en rigtig smuk DV hoppe på 3år efter Furstenball der har en rigtig god gang som desværre er under 160 stg smiley Hun bliver sat på auktion nu da det er svært at få solgt hende pga. højden. Havde jeg haft plads og penge havde jeg selv købt hende da hun er fantastisk smiley

Kommentér på:
Forventet Stangmål

Annonce