{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Miniature hingst med rødt pas, som burde være blåt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er ved og erhverve mig en miniature hingst på 7 år, som har rødt pas. Jeg undrede mig over at hesten ik havde dmhf logo på forsiden, og har forhørt mig hos dmhf, som har været søde til og hjælpe, om hvorfor. Det viser sig at hingstens mor ikke er kåret. Derfor er han registreret i lu, da moren er i lu. Så egentlig burde hans pas vel være blåt?
Mit store spørgsmål er, kan han kåres??
Har spurgt i dmhf, men får ik rigtigt noget svar på det. Der er jo ingen grund til han er fyldt med hormoner, (selvom han nu er stille og rolig) hvis man ik kan kåre ham. Håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miniature hingst med rødt pas, som burde være blåt?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. okt 2016 ved de fleste forbund skal hele stammen være x-antaæ generationer med kårede heste, for at en hingst kan kåres smiley

    hvordan det er i dette forbund ved jeg ikke, men kunne forestille mig at de også kræver kåring i omkring 3-4 generationer.


  • #2   24. okt 2016 Jeg mener at at der skal være fire generationer der er kåret i dmhf før du kan kåre en hingst.. Så nej jeg tror ikke han kan kåres... smiley

    Mvh TT


  • #3   25. okt 2016 det er ret nemt at finde på deres hjemmeside www.dmhf.dk hvis du kigger under vedtægter :

    Kåring og avlsgodkendelse af hingste:
    Pr. 01.01.2011 kan færdig kårede hingste med min. 2-leddet anerkendt (forældre – bedsteforældre) afstamning forblive på hingstelisten, men fremadrettet kan kun kåres hingste med min. 3-leddet anerkendt (forældre-bedsteforældre-oldeforældre) afstamning.


    Dvs. udfra at moren ikke er kåret/anerkendt burde han ikke kunne kåres - muligvis kan den hvis moren kåres


  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #4   25. okt 2016 Er moren ikke anerkendt, når passet er rødt?

Kommentér på:
Miniature hingst med rødt pas, som burde være blåt?

Annonce