{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken farve vil følet blive
  • #1   7. apr 2017 Altså hvis faren er skimmel?

    Så er der vist 50% chance for føllet også skimler. Muligvis 100% hvis hingsten er homozygot for skimmel, men hæng mig ikke op på det smiley

    Uden at vide hvad farve hingsten var før den skimlede, er der også chance for at føllet bliver brunt som sin mor.


  • #2   7. apr 2017 far skimme/hvis men her han evt bærer af et farvegen? kan han jo sagtens
    mor brun men hvilke farver er hun bærer af?

    er fuldstændig umuligt at svare på den både mor og far kan være bærer af nærmest samtlige farver så udfra dine oplysninger vil svaret være alle farver smiley


  • #5   7. apr 2017 Line Z - hvordan kan du konkludere at ts ikke har viden nok til at få et føl? Ud fra at hun ikke kender til farve gener? Det gør sku skam heller ikke jeg og jeg startede med heste for snart 30år siden.. Selvom hun spørger ind til kun farve så er ikke det ensbetydende med at hun kun avler på farven..

    Mvh TT


  • #6   7. apr 2017 masser avler efter farve er faktisk ret udbredt og gøre. farveavl er ret moderne... derudover skriver trådstarter faktisk ikke hun ikke kan lide skimler

    deruvover er det ikke kun den skimle der kan være farve bærer moderen er højst sandsynlig bærer af andet end brun...
    min skimle pige er eks født sort men er så blevet skimmel hun er bærer af sort, og rød
    de andre er ikke testet da de er for unge. men jeg har eks købt min pre pige i maven på moderen fordi moderen er sooty bayo hvilket ikke er så udbredt blandt p.r.e så der var 50% chance for føllet ville blive det. hun blev så brun istedet men sådan kan det gå er jo en chance man tager,
    hun er ikke testet men ligner faktisk hun er sooty hvad hun ellers gemmer på kan kun en farve test vise.. men har da fået et par bud af en der er inde i farve genetik.. derudover har hun ermine spoots som kunne være et udtryk for et eller andet gen jeg ikke husker,.. og hun er måske bærer af splash da hun har mange hvide hår i halen som om hun vil skimle, men kan hun ikke da ingen forældre er skimle

    så jo farve al er meget udbredt moderen til min brune blev eks krydset med en sidste år for evt og kunne lægge en palomino p.r.e..
    paco marti (han har hingsten sol pl II som er dobbelt pearl) eks han gør ekstrem meget i farveavl så igen jo farveavl er bestemt udbredt. så en fejl go skrive man ikke avler efter farve


  • #7   8. apr 2017 Om føllet så kommer ud og er grøn med lilla stibee eller mangler et øje vil jeg beholde det! Avler ikke på farven avler fordi vi brændene ønsker PS et føl efter min elskede shetlænder hoppe.

    Ved ikke hvad mor er farve bære af da hun er købt af en dyremishandlere derfor kender jeg intet til hendes forældre eller noget!


    Hingsten mener jeg var sort som føl men er ikke sikkert det bliver den hingst da vi også hat kig på en anden!


  • #8   8. apr 2017 Så Line pak lige den der sammen igen har rigeligt styr på hvordan man har et føl! Har bare ikke styr på hvordan det med farverne fungere!

  • #9   8. apr 2017 http://www.horsetesting.com/Equine/CCalculator1.asp
    Tjek der smiley det er nu meget sjovt at gætte om farven på føllet.


  • #10   8. apr 2017 michellino pigen hun kan ikke bruge den da hun ikke har info om farve og bærer på hestene ..

    micala, du behøver ikke kende hoppens forældre hvad den eller hingsten er bærer af farver bestemmes via en test man kan lave jeg kender eks intettil min skimle/hvides hoppes forældre. den er bare blevet farvetestet af en tidligere ejer og derfor ved jeg at med rette hingst vil hun eks kunne give rødt afkom hvis hun skulle have føl
    så medmindre du har farvetest på hestene, så vil farven være gætteri..
    og hvis du kun vil lave et føl vil jeg ikke anbefale det, da det selvfølgelig ikke er gratis .9


  • #11   8. apr 2017 Okay så må det jo bare blive en surprice hvilken farve følle blive ??

Kommentér på:
hvilken farve vil følet blive

Annonce