{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Fravæning af føl {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige to spørgsmål vedr. fravæning af føl.

1 - Jeg er kommet i tvivl om, hvornår det er føllet skal fravænnes?
2 - Hvad gør man når man skal beholde føllet, og moderen - selvfølgelig. Jeg tænker mest på folden. Vil føllet ikke gå hen og patte ved moderen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fravæning af føl
  • #2   23. jul 2007 Et føl kan fravendes når det er omkring et halvt år. Der sker ikke noget ved at det patter ved modren på folden det første stykke tid, så risikere du heller ikke at hoppen får yverbetændelse...

  • #3   23. jul 2007 1: ml. 4 og 6 måneder
    2: De skal ikke gå sammen i omkring 14 dage til 1 måned og så har føllet normaltvis "glemt" at die


  • #4   23. jul 2007 Vi afvænner føl ved 6 måneders alderen.

    vi holder Mor og føl fra hinanden så længe at moderen stopper med at producere mælk, så kan føllet ikke ligefrem patte...


  • #7   23. jul 2007 Tak alle samne (:

  • #8   27. feb 2012 Jeg har endelig fået taget mit føl fra hoppen (han er fra foråret 2011, mere ved jeg ikke)

    de går nu på samme fold men denne er delt op med en STOR palle så de kan se hinanden men ikke komme ind til hinanden... de kan stadig nusse. Jeg valgte en palle fordi, han godt kan finde på at kravle gennem tråden når han savner mor... (hun bliver brugt til små trækture eller små ture for vogn)
    Men hun skal have føk igen her i foråret og hun har svært ved at tage på i vægt og han er liiige i overkantet godt byttet... :O))

    men vil han begynde at die igen når det nye føl kommer og de alle tre bliver lukket samen?

    har ikke før haft følhoppe hjemme , kun arbejdet på en avlsstation, men her var føllene jo ofte fravænnet og solgt inden næste føl kom...

    Jeg fik hoppe og føl hjem lige efter jul, så de skullel lige falde ordentlig til og de har været taget fra hinanden om natten i knap en mdr nu... men lørdag blev de skilt helt... helt uden panik eller en masse kalden på hinanden, netop fordi de kan være så tæt som de kan uden at han kan die...

    Men tilbage til spørgsmål...

    hvor langt tid skal de være skilt og vil han begynde at die igen når hun har folet igen?


Kommentér på:
Fravæning af føl

Annonce