{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst, ideer
  • #1   27. mar 2023 Jeg er personligt helt vild med Danciano smiley

  • #2   28. mar 2023 Jeg har ingen erfaring med varmblodsavl, så det skal jeg ikke kloge i - men lige netop DIT avlsforbund har rent faktisk ansat en avlskonsulent. Hvorfor ikke bruge hende, i stedet for at spørge på et netforum, hvor langt de fleste aldrig selv har avlet smiley


  • #4   29. mar 2023 Du skal så vidt jeg ved være medlem af dansk varmblod for at kunne få gratis avlsrådgivning, men er hoppen ikke kåret skal den det, for at føllet får rødt pas, også skal man alligevel være medlem af dansk varmblod.
    Det kan i hvert fald anbefales at snakke med dem. Ham jeg snakkede med var utrolig flink selvom jeg som hobby og førstegangs avler var ekstremt nervøs for at skulle snakke med sådan en professionel som ham, men jeg fik rigtig meget ros for at vide præcis hvad det var jeg ønskede at få forbedret ved min egen hoppe og vi fandt det perfekte match som førte til det mest fantastiske hoppeføl.
    Jeg ville råde til at kigge på hingstelisten(mener jeg den hedder) der kan man læse meget om de enkelte hingste og hvad de fører videre til deres afkom også er det også listen over godkendte hingste det år til avl og dermed godkendelse i DV.

    Du kan også vælge at ringe rundt til de større hingste stationer rundt omkring for at høre hvad de ville anbefale, det vil jeg da også tro at de gør gratis.

    Sidst vil jeg lige nævne at hvis hoppen ikke er kåret og du ikke ønsker at tage hende til den store reelle kåring, kan du få den kåret hjemme hvor det blot er en eksteriør kåring altså intet med fremvisning af gang m.m. Og hesten skal ikke være særlig shinet op. For mig tog det kun få minutter også var hun kåret. Mener ikke at det koster særligt meget mere end hvis du kørte til reel kåring.
    Den mulighed havde jeg i hvert fald i 2019, men ved så ikke om det er lavet om nu. Min var/er så også kronisk skadet og kunne ikke deltage i normal kåring, men mener nu at ham jeg snakkede med foreslog det selvom han ikke vidste hun var skadet.


  • hennie H
    hennie H Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 8
    #5   18. apr 2023 Min hedder chappy smiley smiley

Kommentér på:
Hingst, ideer

Annonce