{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Ifol? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle..

Jeg købte en hoppe i oktober 08 med den henseende at ride hende til, og starte lidt konkurrencer på hende. Da jeg købte hende, gik hun med føl ved siden, og de blev skilt da jeg købte hende. Hun bliver Rundere og rundere, og får mindre og mindre at spise og mere motion end nogensiden før. Hun har stadig mælk i yveret og bliver ikke hingstegal ( i brunst) længer...
Idag fik jeg så lavet en håndprøve ved dyrlægen og han sagde at han kunne mærke noget bevæge sig når han rørte ved det, og at han ikke ville sige at hun var drægtig, men at der var meget stor sandsynlighed for det... Så jeg fik en urinprøve, som hun skal ha lavet inden så længe, så jeg kan se, om jeg har købt to heste for ens pris.
Hvilke tegn burde hun begynde at lave, hvis hun er ifolet? Lad mig endelig høre, hvad i har at fortælle, da jeg ikke selv er den mest erfarne på dette punkt.

Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ifol?
  • #1   13. feb 2009 når der er ved at være oppe over, så bliver hun blød som smør over haleroden :0)

  • #2   13. feb 2009 En blodprøve ville ellers kunne give godt svar. Urinprøverne har vi dårlige erfaringer med.

    Hvorfor kunne dyrlægen ikke konkret svar?

    Men spændende - få svar først. Ellers flot hoppe smiley


  • #3   13. feb 2009 Kristina B: Jeg har lige set dine billeder, og kan faktisk se en sammenligning med min egen... Hun er blevet utrolig vommet bagtil, hvor maven hænger og er hård og krydset er nærmest "hævet" (blevet højere)... Vil dog sige at hun ikke er helt lige så tyk..
    Dyrlægen kunne mærke noget inde i hende, som bevægede sig når han rørte ved det, men han ville ikke garantere at det var et føl, men absolut heller ikke udelukke det. Derfor fik jeg den urintest, som jeg skal tage på hende..
    Er meget forvirret...


  • #4   13. feb 2009 Louise K: Jeg har desværre ingen erfaring med nogle af delene, men nu prøver jeg urinprøven, det kan jo ikke skade, selvom det nok bliver lidt besværligt at få den taget. ;P Hehee...

    Den dyrlæge jeg brugte har ikke særlig stor erfaring med håndprøver, det var egentlig bare en hurtig løsning, for at få en ide om, om der er noget, og han kunne mærke noget bevæge sig når han rørte, men turde ikke sige 100% at det var et føl, men ville absolut heller ikke udelukke det.. ?

    Tak, er også selv ret glad for hende.. smiley


  • #5   14. feb 2009 Hej igen Allesammen.. Calippo fik i dag taget en urin-prøve som tydeligt viste sig at være positiv. Vi venter nu spændt på et lille føllebølle.. Tusind tak for jeres gode svar. Har i andre "Nyttige ting" jeg bør vide, er i meget velkommen til at skrive til mig. smiley -Billeder af maven kommer naturligvis. smiley

    Christina


  • #6   14. feb 2009 smiley

  • #7   15. feb 2009 Jamen til lykke til lykke smiley

    Vi brugte dog også en urin-test som viste to streger (positiv), men hoppen var nu engang tom og havde hele tiden været det. Men den skulle nu ellers være ret præcis. Håber I fik foretaget testen lettere end vi gjorde .-D

    Men til lykke - vi glæder os til at se billeder smiley


  • #8   15. feb 2009 Den urintest jeg fik af dyrlægen skulle kun vise en streg, hvis hoppen var ifol, og det gjorde den, så nu må vi se om der ikke dukker en lille op. Det ville i hvert fald forklare en del. smiley

    Jeg gik bare en lang tur med hende, for at få hendes bækken til at slappe af, og fem minutter efter at hun blev sat i boksen tissede hun, Så var jeg hurtig med kande. smiley smiley

    Christina


Kommentér på:
Ifol?

Annonce