{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

betaling {{forumTopicSubject}}

ja har det problem at jeg bedækker med min hingst og nu står i den situation at nogle som fik en bedækning sidste år ikke vil betale fordi de jo ingen sikkerhed har for at hoppen er med føl, de vil ikke engang scanne den. de fik bedækningen til 1000 kr og den er normalt på 2500 men har stadigvæk intet betalt. kan jeg tilladse mig at hente føllet når det er stort nok indtil de betaler??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  betaling
  • #1   15. jun 2009 nej det vil jeg ikke mene du kan, da hoppens gener også ligger i det..

    Men jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre andet end at håbe på de betaler..

    Næste gang få en skriftelig aftale om hvornår betalingen skal falde


  • #2   15. jun 2009 Er der lavet kontrakt?
    Ellers er der desværre ikke meget du kan gøre.


  • #3   15. jun 2009 Har du haft fat i politiet? Jeg siger også at du skal huske at få kontrakt.. Ellers få hoppen prøvet ved hingst.. Hvornår har den termin?

  • #4   15. jun 2009 Nej det kan man ikk bare gøre.
    Næste gang må du få pengene inden hoppen forlader stalden.
    Jeg ville aldrig i mit liv lade en hoppe forlade stalden inden jeg havde fået pengene.


  • #6   15. jun 2009 Nej man kan ikk hente følet..

    Men som de andre siger husk kontrakt, og så lad ikk hoppen forlade stalden før der er betalt en anden gang..


  • #7   15. jun 2009 Faktisk var det engang noget med at føllet tilhørte hingsteejeren hvis ikke der var betalt. Men det er ikke noget du selv kan gøre i, det ville være selvtægt og det er strafbart. Der skal myndigheder ind over, hvis der skal komme noget ud af det.

  • #8   15. jun 2009 Sønderkærgård:
    Du kan ikke bare lave en regning for så skal du altså være moms registrerest ellers går den altså ikke. De kan melde dig til told og skat og så står du med en meget dyr regning for de siger nemlig hingstens alder og så længe har den kunne bedækket og det koster det pr gang så kan det løbe op i mange penge for hingste ejeren. Men Julie H jeg håber du har lært lektien.........


Kommentér på:
betaling

Annonce