{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Manglende brunst....øv {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har vi så haft Milana i et halvt år og indtil nu har hun ikke været i brunst. Hun går sammen med en anden hoppe som har været i brunst 3 gange nu og en hingsteplag som har gået og nappet hende lidt bagi og i lysken, men hun reagerer slet ikke på det.
Jeg har nu bestilt dyrlæge til at komme og kikke på det og er rigtig spændt på at høre hvorfor hun ikke kommer i brunst. Hun er jo kun 8 år, så hun er jo i sin bedste alder. Hvad mon der er galt...håber ikke hun er goldhoppe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende brunst....øv
  • #1   20. jun 2009 Hun går sammen med en hingst og hun reagerer ikke på ham, den anden hoppe reagerede og det gjorde min lille hingst også og satte op, men med milana sker der intet og han er slet ikke interesseret i hende, når ikke hun giver tegn fra sig. Derfor har jeg kunnet se at hun ikke har været i brunst.

    Jeg tænker jo lidt, at hvis der er noget galt, så skal det jo enten afhjælpes ellers må jeg vel kunne leverer hende tilbage hvor jeg har købt hende, for det er jo en skjult fejl, hvis hun ikke kan ifoles.


  • #2   20. jun 2009 Hvid det er Nemo hun går med, så er han jo kun et år. Det er ikke sikkert hun opfatter ham som hingst. De fleste hopper ville bare opfatte ham som en baby.

  • #3   20. jun 2009 Jeg har nu i 1 mdr. haft den anden hoppe gående alene, da hun ikke må komme ifol gr. alder. Så måske jeg skal prøve at lukke milana hen til hende igen, men da hun kom her reagerede hun heller ikke.

    Det er Nemo hun går sammen med. Men nemo er allerede hingstet og sætter op når der er en hoppe klar. Derfor går den anden hoppe for sig selv.


  • #4   20. jun 2009 Jeg er nu 100% sikker på at hun ikke har været i brunst. Jeg har haft mange hopper igennem tiden og ved en del om deres brunstcyklus. Men har aldrig haft en hoppe som overhovedet ikke reager, heller ikke i ridehuset med alle andre heste.
    Når du rykker en hoppe er det meget normalt at deres brunst er stærkere første gang efter flytningen og her var der heller intet med milana, den anden hoppe er der ingen problemer med, hun er i brunst hver 3-5 uge.

    Så jeg tror bestemt der er et eller andet galt. Derfor skal hun også dyrlægetjekkes. Sæt nu hun er fuld af betændelse eller andet som jeg ikke kender til.


  • #5   20. jun 2009 Har det bare lidt øv lige nu, da jeg har meldt mig ind i PSA for at hun skal til kåring i jylland i august og har bestilt ridning og mønstring af prof. i august mdr. og så måske forgæves hvis hun viser sig at være en problemhoppe.
    Håber selvfølgelig at det bare er en sprøjte der skal til.


  • #6   20. jun 2009 måske du bare skal få hende sprøjtet i brunst - og se om hun reagere på det.

  • #7   20. jun 2009 Hvis det var mig ville jeg få dyrlægen til at undersøge om hun var drægtig, og så sprøjte hende i brunst hvis hun ikke er. Når hun så kommer i brunst, så få lavet en svaberprøve, for at se om der evt skulle være noget der genere derinde, evt en biopsi

  • #8   20. jun 2009 Håber da ikke hun er med føl, hun er godt nok blevet større indenfor de sidste 2 mdr. men regner med at det er græs der gør det.
    Ser lige hvad dyrlægen siger til hende...jeg har bestilt en skanning af hende.


  • #9   20. jun 2009 Det ville være en logisk forklaring på den manglende brunst. Skriv endelig herinde hvad svaret bliver smiley

  • #10   20. jun 2009 Dyrlægen kommer på torsdag, så det bliver spændende. Håber bare at hun skal sprøjtes i brunst.
    Skal bare have fundet ud af hvad der skal til, så jeg ved om jeg skal returnere hende eller om hun bliver klar til hingst til næste år. Håber jo på at kunne få hende til en palomino hingst.

    Jeg skal nok skrive svaret!

    Og tak for alt jeres response, det godt at have nogen at dele sine frustresioner (blev lige i tvivl om stavningen) med.


  • #11   20. jun 2009 Du skal nok til at passe lidt på med hingsten, vores hoppe fik et føl med en hingst på 1,5 år.

  • #12   20. jun 2009 Det gør ikke så meget i år. Men synes han skal have selskab og de leger rigtig godt sammen og er også meget glade for hinanden. Så jeg har tænkt over det. Og så holder jeg lidt øje med at han ikke bliver for ivrig og generende overfor hende, men hun sætter ham pænt på plads hver gang.

  • #13   20. jun 2009 Ja, sidder og bliver helt i tvivl om, om hun er ifol. Har været ude og kikke og maven hænger godt nok lidt. Men det vil dyrlægen kunne se på torsdag.

  • #14   21. jun 2009 hvis hun sætter din unghingst på plads tror jeg ikke du kan bruge ham som "tester" fordi hun er den dominerende frem for ham...

    min hoppe viste heller ikke brunst derhjemme, så satte vi den til hingst der gik 1½ måned, før hun viste brunst, og det var kun fordi hingsten dominerede hende og "fandt" hende, for ellers havde hun også snydt mig.
    - og så var det kun to dage han måtte bedække på hende, så den brunst kunne let være smuttet for os også.
    men brunsten var god nok, hun blev drægtig af de to gange.


  • #15   22. jun 2009 Ok, det var godt nok en hurtig brunst.

    Ser lige hvad dyrlægen siger og prøver så nok at rykke hende over i en anden fold. Sidst i juli kommer hun ud i træning og bliver flyttet for en periode, så måske de også hjælper.


  • #16   22. jun 2009 nogle heste viser bare ikke deres brunst.
    jeg har lige fået en frieser også, hun stod på staldgangen i fuld brunst lige ved siden af min hingst uden og vise det mindste, men jeg kunne se på hingsten der var noget, og ganske rigtigt, hun stod i fuld brunst.

    og hun er endda lige kommet hertil og kender ikke til min hingst i forvejen.


Kommentér på:
Manglende brunst....øv

Annonce