{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Måske drægtig alligevel.... {{forumTopicSubject}}

Jeg købte sidste sommer en hoppe med føl ved siden, som skulle være drægtig igen. Pga forsikringen ville vi have hende undersøgt efter de 70 dage, men da hun lige omkring det tidspunkt viste en ret tydelig brunst, mente vi at det var der ingen grund til. 3 uger efter var der tydelig brunst igen, og så var vi ikke længere i tvivl om at der ikke var gevinst alligevel.


Nu har jeg så bestilt tid ved hingst til hende, hun skal afsted på lørdag. MEN.

Jeg er begyndt at blive i tvivl om hun alligevel skulle være i fol, jeg synes at maven hænger en smule (har jo ikke set hende drægtig før), hun er ikke specielt tyk, men er også en stor madamme, med god mulighed for at gemme føllet. Plus at jeg endnu ikke har set hende i brunst her i foråret, trods de andre har været det. Derfor bestemte jeg mig for at få dyrlægen til at håndprøve hende da han kom alligevel idag, for at være på den sikre side, og hans svar lød: "jeg vil hverken be- eller afkræfte at der er føl i hende"

Han kunne ikke få armen langt nok ind, men han havde den så langt inde så han burde kunne mærke livmoderen hvis hun ikke var i fol, så han mente bestemt ikke at jeg skulle køre hende til hingst på lørdag hvis der var ret langt. Han vil nu sende en dyrlæge med tyndere arme ud for at tjekke hende i ugens løb (imorgen eller onsdag) hvis altså ikke at han holder ferie, så jeg forhåbentligt kan få et mere sikkert svar.

Mens jeg så går her og venter på at den anden dyrlæge forhåbentlig kommer, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Jeg har før oplevet en hoppe komme i brunst, endda ret tydeligt selvom hun er drægtig. Men jeg har da aldrig før været i tvivl når jeg ser på hoppen. Hun har termin 24 april hvis der er noget, og viser INTET tegn på noget som helst (jep, jeg er vant til hopper der viser tegn LANG tid inden foling), og ja, så er der jo ikke meget mave hos hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske drægtig alligevel....
  • #1   29. mar 2010 Det lyder akkurat som situationen med min Donna, da hun var i fol med Milak. Hun viste også tegn på at være i brunst hver 3. uge, havde ikke rigtig nogen mave, så hun kom på rideskole og blev både redet og fodret som værende en hest der ikke var i fol. Men så skal jeg da lige love for, at der pludselig begyndte at ske noget. I slutningen af marts måned (2009) begyndte hun at få sådan lidt hængevom, men ikke sådan helt vildt. Så ændrede hun sig ikke før i starten af maj (en måned inden hun folede), og så skal jeg s*tme love for at der skete noget lige pludselig ;p

    De kan virkelig godt snyde, de banditter.
    - men vil lige sige, at Donna så godt som intet yver havde overhovedet, før et par timer inden hun folede. Så vi anede ikke, at han ville komme om morgen d. 4. juni, men det kom han altså.


  • #2   29. mar 2010 Det med brunsten undrer mig heller ikke så meget, det er mere det at der ingen mave er, der er altså kun 4 uger til termin, jeg synes jo at jeg burde kunne se noget. Håber virkelig at ham den anden dyrlæge ikke har ferie, ellers skal jeg måske overveje at få fat i en helt anden

Kommentér på:
Måske drægtig alligevel....

Annonce