{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Valg af hingste.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen... Hvilke hingste ville i anbefale mig at bruge til min hoppe?? Jeg vil gerne have hende bedækket om et par år.. men ved ikke helt hvilke type hingst jeg skal gå efter.. udover at det skal være en hingst med godt tempermang og have god bæring og afskub...

Hvad har i af bud??

Mvh Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hingste..
  • #2   6. feb 2006 Jeg synes du skal vælge en hingst på over 170 i stg. for at få noget højde på føllet. Og gerne en med masser af sokker og blis.. Det synes jeg jo er pænt.. smiley

  • #3   6. feb 2006 Hun er Dansk varmblods blanding.. Hendes morfar er Diamond 330.. Hun er i forvejn typen der kan være varm.. så det skal helst ikke være en med for fuldblod.. smiley

    ja.. havde også tænkt på en hingst der er omkring de 170 så føllet kunne blive lidt højere end min hoppe.. hun er jo kun 157.. men ser det ikke også forkert ud hvis det bliver en for store hingst?? Det skal også være en let hingst.. ikke for bred og kraftig.. smiley

    Er der nogle der har brugt den der De Nior?? ham har jeg hørt skulle avle nogle gode afkom..

    Stine


  • #4   6. feb 2006 Du skal spørge dyrlægen mht. størrelsen på hingsten, for dyrlægen kan se bredden på din hoppes hofter om den kan bære et større føl..
    Jeg vil ikke bruge mange penge på en dyr hingst hvis jeg var dig, da din hoppe ingen papirer har.. Så får du ikke nok for afkommet. Men det skal selvfølgelig være op til dig.. Jeg ville nok vælge en ikke-kåret-hingst, som er efter gode forældre. Dem findes der masser af. Hvor i landet kommer du fra?


  • #5   6. feb 2006 Ja.. det var også min tanke.. men ville man ikke få mere for føllet hvis jeg valgte en kåret og "kendt" hingst hvis jeg blev nødt til at sælge det?? Nu var formålet at jeg selv ville bruge det til ridehest.. men vil også gerne tænke den anden vej hvis det skulle sælges.. men så igen.. vil jeg heller ikke bruge vildt mange penge på bedækning da hun ikke er kåret... Jeg kommer fra Esbjerg..

    Stine smiley


  • #6   6. feb 2006 Jeg tror ikke du skal regne med at få "guld" for afkommet.. For hvis det f.eks. bliver en hoppe, kan den jo alligevel ikke kåres i DV, så kan det næsten være det samme.. Men hvis du selv skal bruge føllet til ridehest, skal du jo vælge hingst efter hvad dit hjerte siger smiley

  • #7   6. feb 2006 har li et spørgsmål !

    Hvor høj må hingsten være i forhold til hoppen ?


  • #8   6. feb 2006 Kommer an på hoppens bredde på hofterne.. Spørg dyrlægen. Han er den eneste der kan vurdere det..
    Men normalt hvis man har en hoppe på 160 og sætter en hingst på 170 på den, vil der ikke ske det store.. Det kommer selvfølgelig an på hvor kraftig hestene er..


  • #9   6. feb 2006 Stine.
    Har du forresten fået undersøgt om hun kan kåres i forregisteret i DV?


  • #10   6. feb 2006 Hehe nej.. regner heller ikke med at få "guld" for føllet hehe.. er heller ikke meningen hvis det var.. men tænkte bare på om det ikke var nemmere at sælge en hest efter nogle gode forældre..

    Men jeg svinger også lidt i det med en kåret hingst eller en der ikke er, men som har fine forældre alligevel...

    Hun er en lidt spinkel hoppe..

    Hmm jeg spurgte en inde på hestenettet.. en som var inde i det der med avl.. og han sagde at hun ikke kunne da hendes forældre ikke er kåret.. eller jo mener hendes mor er, men hendes far ved vi ikke helt så meget om.. så det er der problemet ligger... det eneste jeg ved er at hun er efter en god hoppe.. og at morfaren er Diamond 330 og farfar er Supermax macho.. mere ved jeg faktisk ikke om hende.. :S

    Stine


  • #11   6. feb 2006 Okay.. Det er jo lidt træls..
    Men det er en svær beslutning.. smiley


  • #12   6. feb 2006 C.J.J... det jeg havde tænkt var at føllet blev over 160.. så jeg får en lidt højere hest.. men hingsten må hellere ikke være for høj.. for jeg er selv kun 160.. så er ikke så langbenet hehe.. smiley så skulle gerne kunne nå om hesten.. hehe..

    Stine


  • #13   6. feb 2006 Ja.. det er lidt svært... smiley men jeg må jo se til den tid hvad der er af hingste... så må jeg se hvad hjertet siger om dem.. smiley og hvad min fornuft siger mig hehe.. smiley Men har du ellers nogle hingste emner du kunne forslå mig?? også gerne nogle der ikke er kåret??

    stine smiley


  • #14   6. feb 2006 Spring eller dressur ?

  • #16   7. feb 2006 Synd det skal vær e en hest ellers havde jeg den rette smiley Tjek den lige Alligevel..... Og held og lykke smiley

  • #17   7. feb 2006 Hejsa....

    Stine D: Det skal være en dressur hingst.. da jeg er dressur rytter hehe..:D så ville være bedst med en hingst der har egenskaber for dressuren..:)

    Magic Topzy: den der Zorro son ser lækker ud.. er noget ligne jeg leder efter.. smiley

    Christine suzan K: han er vel nok en lækker sag... smiley kanon køn syntes jeg..:D Men det ville være en skam hvis føllet vil ramme en dum højde.. :S Hvad tager du for bedækning?

    Gerne flere svar.. smiley

    Hilsen stine:D


  • #18   7. feb 2006 Hejsa....Ved ikk hvad vi skal tage for bdækning endnu:(

  • #19   7. feb 2006 okay.. smiley ved i om han avler stort så?? For chancerne kunne jo også være at føllet ville blive hest.. men så vil jeg hellere vælge en højere hingst hvis det var..:)

    Stine:D


  • #20   10. feb 2006 De Noir . Han er rigtig god.

    tjek www.katrinelund.dk

    Han ser godt ud på hjememsiden, men endnu bedre i virekligheden ;-D


  • #21   10. feb 2006 www.trakehner.dk Du skal klart tage Chopin. Han har været den bedste springhest inden for trakehneravlen ;D

  • #22   10. feb 2006 Det skal helst ikke være noget med fuldblod i.. smiley og heller ikke springhest hehe..:D min hoppe er nemlig i forvejn ret "varm" så det skal helst være en varmblods hest.. eller en hingst med et meget godt tempermang.. som har et godt hovede.. smiley

    men tak for dit svar..

    Stine:)


  • #23   30. mar 2006 Jeg syntes klart du skal vælge Kermo's White Talisman. Han er en kanon hingst . Med en mega afskub og bæring. Han er mine forældres gamle hest, vi havde vores egen gård Stuttri Kermo . Men den solgt vi. Jeg har tit trukket ham på fold, han var virkelig sød, jeg har selv nu en af vores gamle hingste . Han hedder Kermo's Walt Disney smiley , Men hvis jeg var dig ville jeg helt klart vælge Talisman smiley

Kommentér på:
Valg af hingste..

Annonce