{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

blandings racer og personlighed (: {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg kom lige til at tænke på at jeg syntes det kunne værre sjovt at oprette et emne om hvilke blandings racer i har og hvilke ulemper og fordele det har bragt smiley Jeg selv har igenem mine mange erfaringer med at træne heste for folk også kommet ud for mange forskellige blandinger, nogle lidt heldigere end andre hihi, fx har jeg lige nu i ca 2 år trænet en hest der er halv emoor og halv hanoverraner,
hun har arvet styrken fra haonverraneren og stædigheden fra exmooren, ikke at det er noget problem men hvis hun først har sat sig en ting i hovedet så vil hun også gører ALT for at opnå det, gennem tiden har vi så fået det vendt til nogetpositit sådan så de ting hun sætter sig for også har noget med træningen og gøre og det har virkelig vist sig at give pote (:

- Det skal lige siges at jeg udemærket godt ved at det i bund og grund ikke spiller den store rolle hvilken race hesten/ponyen er, men lidt har det da med sagen at gører, jeg vil også rigtig gerne se hvis nogle af jer har en hest eller pony med nogle sjove og charmerende aftegninger (:

-Creamy har fx en stjerne der ligner bogstavet C (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blandings racer og personlighed (:
  • #1   25. dec 2010 nej hvor må det så sødt ud (: elsker sådan nogle lidt specielle heste (: synd du ikke har den oprettet herinde

  • #2   25. dec 2010 Hmm, min skulle i følge opdrætter kun være en blanding af pinto og knapstrupper, meeen engang i mellem så tænker jeg sgu, at der er mere end det i hende. Hun er utrolig stædig, har sin egen dagsorden og mening med alt ting, og man skal nok få at føle, hvis hun ikke er enig med en smiley Derudover er hun gået hen og blevet utrolig opmærksom og hopper rundt bare af den mindste lyd. Hun er også en meget selvstændig hest, hun sætter alle på plads og er sin "egen" herre.
    Derudover det, så tror jeg hun er rodeo hest, når hun bliver sluppet fri inde i ridehallen. Det er helt vildt som hun kan gå amok med både stejl, bid, spark og nogle sjove kunster hvor hun stiller sig op på to ben og ellers hopper rundt agtigt. Det ser meget.... Underholdene ud smiley Udover det, så ser hun ret speciel ud smiley


  • #3   25. dec 2010 Markus er halv pinto og halv Hannoveraner

    han er ret livlig, temperamentsfuld ( bliver meget hurtig hisi ) og meget nervøs
    så ved ikke lige hvad for en han ligner mest smiley men tror det er mest hannoveraner smiley


  • #4   25. dec 2010 Min vallak er ½ pinto og ½ Frieser.

    Min hoppe er 3/4 Frieser og 1/4 Irish Cob.

    Det er 2 meget rolige heste og især hoppen er ret "bombesikker" smiley


  • #5   25. dec 2010 * TjæZ & Pinknaptostrupperen *
    jeg har lige givet dig høj fordi din hest er så charmerende (: (håber også lige du vil kigge mine)

    *Christina&Lady* *
    nurr hvor sødt (:

    $ Camilla H. $
    Han lyder til at være en tempramentsfuld herre hihi, men ikke for at sige dig imod, så ud fra det du skriver så syntes jeg det lyder som om at han ligger sig mest op af pintoen, dette skyldes at hannoveraneren er kendt for at værre en rummelig hest der er helt nede på jorden og sam hviler rigtig godt i sig selv, en hest der er meget trofast og rolig, så derfor syntes jeg det passer bedre på pintoen, end det gør på honnoveraneren, ikke fordi det passer godt på pintoen men måske en smugle bedre end det gør på hannoveraneren. (:
    men det lyder da som om han er en rigtig dejlig temperamentsfuld herre, ved ikke lige hvor det skulle komme fra udover at det må værre en hest med en stor personlighed, hvilket jo kun er rigtig dejligt (:


  • #6   25. dec 2010 Camilla- venter føl til maj smiley
    - det lyder da til at værre nogle dejlige heste (:


  • #7   25. dec 2010 heheh smiley ja stor personligehed er noget han har, og det er ikke altid det er godt smiley hehe

  • #8   25. dec 2010 Monty er islænder-pinto blanding. Han har islænderens fantastiske sind og også lidt af udseende med kraftig man og hale, mens han er mere ædel end en rigtig islænder, mere langbenet. Det er der kommet et rigtig godt resultat ud af. smiley

  • #9   25. dec 2010 Flicka er Oldenborger/Fjordhest smiley

    Hun er utrolig frisk og stærk, en lidt besværlig kombination smiley Men det skyldes nok også at hun er unghest. Personlighed har hun i hvert fald en masse af, hun er verdens største kælegris, og kan slet ikke få nok opmærksomhed! smiley


  • #10   26. dec 2010 Mia R
    HAr lige været inde og så den kære lille Monty og nej hvor er han sød (: du har ret i at han mest ligner en meget ædel islænder :), jeg vil også lige sige at jeg syntes hans navn er rigtig kært, og har selv en lille hypser med samme navn. Dog ikke oprettet herinde (:


    Team Kastaniely smiley !
    Nej hvor kært, og jeg kan kun nikke med til at det godt kan give en smugle kombinationer, men som du selv skriver så skyldes det sikkert også at hin stadig er unghest, sådan var Creamy nemlig også får vi fik vendt det til noget positivt, (:


  • #11   26. dec 2010 Han er nemlig rigtig sød! smiley

Kommentér på:
blandings racer og personlighed (:

Annonce