{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Hejsa . {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt info om alv da det er helt nyt for mig - så håber i kan hjælpe mig til at blive lidt klogere på emnet :o)

Jeg har en sort hoppe på 11 år efter Andiamo/Alexander som jeg gerne vil sætte i avlen.
Når hun nu skal ifoles/insimineres, så skal hun da være naturligt hingstegal ??
Hvor længe venter de sig og hvornår på året skal man vælge at få det sat i fol ?
Min store drøm er at få et føl på hende efter Zieger Hit fra helstrand dressage - hingsten er brun, hoppen kulsort og Anjou ( min hoppe's) far Andiamo var rød, hun har også rødligt skær i halen i solskin, hvilken farve kan det bette blive ??

Håber i kan svare på mine spørgsmål smiley
Hilsen Maria.

Ps. Har også overvejet meget at sælge hende så hvis nogen syntes hun lyder interressant så skriver i bare i pb smiley Har fået mange henvendelser pga hendes afstamning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hejsa .
  • #1   20. aug 2011 1. Sigende overskrift. Den her overskrift får du ikke rigtig noget ud af.

    2. Hvis du ikke ved hvor længe en hoppe er i fol, så synes jeg du skal købe en basic hestebog. Der står som regel alt om hoppens graviditet - hvor længe, hvornår den skal ifoles og hvornår fostret når forskellige stadier. Der findes også bøger om avl, er jeg helt sikker på.

    Herinde er der en masse meninger om alt muligt, og det er altid godt at have opbygget en basis viden, så man ved lidt facts osv. inden man rådfører sig med en masse mennesker som man ikke ved så meget om.
    Vi kan i princippet påstå at vi har haft stutteri i 30 år, men har måske aldrig haft et føl i hænder i virkeligheden smiley

    Men bare for at give dig list info, så er en hoppe i fol i 11 måneder. Hun ifoles som regel forår, først på sommeren, der var en tråd om det herinde for ½ time siden faktisk.
    Hvad angår farve så er det ikke lige min bolgade, er idiot når det kommer til gener, men det afhænger af om farverne er dominante eller ikke.


  • #2   20. aug 2011 Her er linket til tråden:

    http://www.hestegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=783939


  • #3   20. aug 2011 Hej trine .

    Tak for svaret . Så vil jeg da tage den vej af bib når der lige bliver tid til det smiley det haster jo heller ikke hvis hun skal sættes i fol i foråret smiley


Kommentér på:
Hejsa .

Annonce