{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration. Pris i midtjyland? (Viborg)
  • #1   24. jan 2012 Da jeg ringet rundt for priser i Viborg, skive og Mors området var Ulrik fra romlund (Viborg) billigst kan ikk husk den nøjagtige pris da jeg fik lavet flere ting oven i men gav ca. 2500 kr for kastration, chip, optegning til pas, vacc og tilsening af sår

  • #2   24. jan 2012 Mange tak, det kigger jeg lige på. For kan se der er meget forskel, hvis man bruger tid på at kigge rundt smiley

  • #3   24. jan 2012 Okay smiley Hvad var det for en dyrlæge? evt et nummer?

  • #4   24. jan 2012 jeg gav 1200,- bobs i det sønderjyske...

  • #5   24. jan 2012 Okay har snakket med en som tog 2.000kr ved Randers.


  • #6   24. jan 2012 jeg gav 1000 + kørsel ved en fra randers.....
    Så ring rundt og forhør dig, det gjorde jeg ved en 5-6 stykker smiley


  • #7   24. jan 2012 Okay mange tak, i må alle sammen gerne skrive hvem i har fået lavet det ved smiley Ja det vil jeg osse gøre der er mange forskellige priser.

  • #8   24. jan 2012 Men vis du ringer til romlund dyrlæge så bed om at snak med Ulrik selv samt vis man betaler kontant når han er ude så plejer det at være lidt billiger end hva det første han har sagt

    og han er generalt billig med alt fx igår fik jeg aflivet vors stor hund ="( hvor han kom hjem til os og vi bor vel og mærket tæt på mors der slap vi med sølle 300 kr
    og vis jeg skulle ha taget hende til den nærmeste dyrlæge skulle jeg smide 500 kr bare for at komme ind af døren


  • #9   25. jan 2012 Når okay, det vil jeg gøre. Det bliver dog først når de skal på døgn fold. Da dyrlægen ikke ville gøre det før. så har god tid til at ringe rundt.

  • #10   25. jan 2012 Vil nok os være mest smart at vente til der da det har tildens til at hæve op når hesten står stille de skal gerne kunne røre sig mest muligt men vis det haster så tror jeg sagens du kan få Ulrik til at gøre det nu da han ikk et så pyller men du vil nok stadi få afvide at den skal være ude så længe det er muligt da det er vigtig at hesten rør sig MEGET

    Han kastereret fx MD i en periode hvor ingen andre ville gøre det på grund af fluer nu havde jeg bare det problem at det hastet og jeg kunne ikk vente 2 mdr men nu havde jeg os flydende plaster med tjerre til hest som jeg godt måtte bruge på det og det hjalp utrolig meget på fluerne og det sviger ikk i såret


  • #11   25. jan 2012 Ja, men da han snart er 9 måneder. Jeg ville jo gerne vente, da han slet ikke er kønsmonden eller hingstet endnu! Dyrlægen sagde man let kunne lade dem gå ved hopper indtil de var 1år og et halvt. Da de slet ikke ved hvad det er endnu.

    Men i den stald jeg er formand for, må der ikke gå hingste, og et medlem i stalden er ikke uegine med mig i at lade ham gå 3 måneder til, så det bliver Maj og det kan lade sig gøre. Er rigtigt ked af og flytte væk for så kort tid!! Men vi har lige haft møde og det blev desværre sådan smiley


  • #12   25. jan 2012 Ej så træls men hva med at prøv og snak med Ulrik hvor slemt det enlig er at han kommer på boks om natten vis du longsjer/går med ham lidt om aften da det vil være træls at skulle flytte ham frem og tilbage vis du kunne få det gjordt nu så han kan blive

    kan han slet ikk få lov til at gå på en fold for sig selv med en vallak vis det på grund af hopperne som det selvf er når det ikk er længer tid vi taler om og han ikk er ældre


  • #13   25. jan 2012 Ja det siger jeg osse, han går slet ikke med hendes 2 hopper. de går på den anden fold. Hvor hans mor osse går over. Der går osse en vallak der.

    Han går med min egen hoppe og min søster's.

    Så jeg sagde til staldmødet at han jo slet ikke går med hendes. DET VILLE Hun slet ikke høre på! Da han jo osse kunne løbe ud!

    Han er noget af det mest rolig!!
    Jeg over tog stalden


  • #14   25. jan 2012 for 5 mdr. siden. Og havde fået lov at beholde ham der til han blev kønsmonden, i aftale med gamle formand og de andre piger. De er flyttet nu. Det sagde jeg til hende. Men hun blev ved med at det kunne man ikke bruge til noget nu! :s

  • #15   25. jan 2012 Lyder da til at være en rigtig snop hva så med at spør om han må blive vis det bliver gjordt nu så må du bare sørge for masser af fold tid og motion om aften

  • #16   25. jan 2012 Jeg brugte Sibylla ved Randers (link fjernet)
    Hun tog 1500 kr. for kastration
    356,25 kr. for medicin
    + kørsel


  • #17   26. jan 2012 Ja det siger jeg osse!..

    Tak smiley


  • #18   26. jan 2012 Hejsa
    vi bruger normalt altid stoholm/fjends dyrlægerne til alt, og tror jeg gav ca 1.500 incl. smertestillende, kørsel og moms, for en stående kastration i april måne sidste år.

    Jeg vil så sige jeg forstår egentlig godt de andre i staldens bekymringer, vores hingsteplag fra april 2010 virkede på ingen måder hingstet og vi så ham aldrig reagere på hoppernes brunst, men i slut februar 2011, hvor han var 10 mdr., stod jeg med en drægtig hoppe og han var den eneste mulighed.

    Så hvis stenene er faldet ned, ville jeg i dit tilfælde da få ham kastreret inden han når at lave noget med de hopper han går med og for at skabe ro omkring dem der står der.


  • #19   27. jan 2012 Ja men det kan først blive om 3mdr. til Maj ca. Så må bare vente, da dyrlægen, først vil gøre det når de går ude på døgn fold.

  • #20   28. jan 2012 jeg fik min ordnet i dec og gav 2500 med 5 dages smerte dækning af skjern å dyrlæge og det er da bedere at gøre det nu hvor der ikke er fluer så længe de er på fold hele dagen

  • #21   28. jan 2012 Hejsa

    vi fik vores ordnet primo marts, det blev gjort stående uden problemer.
    og fremadrettet er det også den metode jeg vil vælge ved de unge hingste, da det gik utrolig nemt hele vejen igennem, og så længe de har foldtid i løbet af dagen hvor de kan få sig rørt godt behøver det ikke vente til fluerne kommer.


  • #22   28. jan 2012 Hej. Mange tak for jeres svar.
    Han sagde bare, at grunden til det er bedre, at vente er. At ham lægger sig ned i boksen om natten og at han har best af og røre sig hele døgnet ude på folden. Så man ikke skal åbne ham 2 gange..


  • #23   28. jan 2012 Vis det fordi du er bange for der kommer snavs i fra når den har lagt ned så må du jo bare vaske det 1 gang i døgnet gjorde jeg med MD da det ene snit havde lukket sig lige tidlig nok så det begyndt at hæve og komme snask i såret

Kommentér på:
Kastration. Pris i midtjyland? (Viborg)

Annonce