{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

yveret på den drægtige hoppe??! {{forumTopicSubject}}

jeg tænkte på, hva gør i med jeres hopper der er ekstrem hys omkring deres yver?

prøvede idag, bare a ville mærke Taniaøs yver og halløsa! der kom da lige et par bagben efter mig...
(hun er blevet lidt sky efter hun skulle scannes, da dyrlægen tog hånden ind og fjernede diverse, så alt omkring hendes bagpart og vil hun helst løbe væk fra)

men hun var RIGTIG beskidt imellem patterne, (hun går i løsdrift med mudder og regn og alt hva dertilhøre) men står på halm/træsmuld inde, så er jo en herlig blanding skidt der sidder der,

hva gør i andre? lader i det sidde eller vasker i dem..
og skriv samtidig gerne hvordan jeres hoppe er i temp når i rør ved yveret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yveret på den drægtige hoppe??!
  • #2   23. feb 2012 jeg er ik pyldret, hun har termin 4 juli, men det er først kommet efter dyrlægen sku have hele hånden ind før var der ikk noget...

    så derfor jeg spørg hva andre gør, selve die rvorterne er ikk beskidte kun imellem


  • #5   24. feb 2012 jamen det er jo først når mælken kommer du ikk skal pille da det bedste er i det første (har jeg altid fået a vide)

    katja, så du træner med din?

    Tania sys det er rart at få kløet mave og sådan men panikker bare vildt hvis man"hiver" dæknet eller vil rør ved inderlår, løfte hale og sådan efter dyrlægen var ind i hende.
    hun var RIGTIG nervøs og bange da det skulle gøre, hun har ellers aldrig sagt noget til det før, men det gør hun nu..
    man ku se og mærke tydeligt på hende a det kunne hun bestemt ikk lide, sådan lidt alla når vi andre skal til tandlæge smiley


  • #6   24. feb 2012 nåå der stadig er så "langt" til foling vil jeg skynde mig at få trænet at du må røre hende over det hele i sær ved patterne

  • #7   24. feb 2012 Hejsa.. træn noget berøring i det område den frygter.. Tag lidt af gangen, og lad værre med at stresse hende.. Bare hold hånden det sted du nu lige kan komme til det, og når hun er rolig fjerner du hånden igen og roser.. og efterhånden som det går godt, kan man prøve længere inde.. Det er vigtigt hun ikke stresser, for så bliver det bare en dårlig ting..

    Min egen ung hoppe, har også været meget hys omkring yveret.. Nu hun ikke lige ifol, men det er princippet det samme alligevel, og der tog jeg bare lidt af gangen, og nu kan jeg sagtens røre og pille hende ved yveret, hun vil dog ikke have det sålænge af gangen.. Men bare det man kan komme til stedet er jo godt.. smiley Tror at når føllet kommer, så det hel naturligt at den skal die.. Men det er stadig vigtigt at du får det trænet.. smiley


  • #8   24. feb 2012 Min hoppe finder sig i alt smiley

    Hun er ikke hys eller noget smiley


  • #10   24. feb 2012 Min hoppe er fuldstændig ligeglad. Jeg fjerner ofte skidtet fra hende yver smiley Jeg ville også råde dig til at træne lidt ad gangen. Sørg for at det er mindst ubehageligt for hende, som overhovedet muligt, ellers bekræfter du hende bare i at det er ubehageligt, også lærer hun det aldrig smiley Held og lykke !

  • #11   24. feb 2012 tak for jeres imput, ja jeg træner også bare det at få dækken a og på over numsen..

    er rigtig ked a hun blev så ked a det, men jeg kan da konstaterer hun aldrig skal imsineres smiley


Kommentér på:
yveret på den drægtige hoppe??!

Annonce