{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Soignering af dansk varmblod til kåring {{forumTopicSubject}}

Hej alle dansk varmblods ejere. Jeg skal stille min to års DV hoppe til bedømmelse i juli. Det er første gang jeg skal til kåring, men jeg kunne godt tænke mig at vide med hensyn til soignering af hoppen. Er det for meget at sætte sten om rosenknopper? Er det en god ide at bruge glimmer i halen og sådan, eller skal man holde det simpelt. Og vi snakker om Dansk Varmblods heste, hvad gør i som er vant til at tage til kåring i DV. Min hoppe skal forresten fremvises i spring. smiley bring it on med gode råd, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Soignering af dansk varmblod til kåring
  • #1   9. maj 2013 jeg ville flette nogle flotte fletninger og så sy rosenknupper også ellers bare vaske halen dagen inde og flette den, også babyolie om øjenene og på mulen - keep it simple.

  • #2   9. maj 2013 Tak smiley jeg har aldrig prøvet det før, så rart med folk der har erfaring smiley

  • #4   9. maj 2013 Jeg har stillet hopper til kåring og har altid vasket dem så de er rene. Flettet dem op med rosenknopper showshine på krop og i hale klippet ører og koder. Alt det glimmer og bling bling har jeg aldrig set og efter min mening hører det ikke til. Jeg er mere til det enkle men at det så er iorden. Lak på hovene bruger jeg også. Og har altid 4 sko på dem.
    Håber det kommer til at gå godt. Jeg skal selv stille en hoppe til 1 dagstest i august og hun bliver shinet op som til kåring sidste år.
    Ikke det bedste billed af helheden.


    profilbillede
  • #5   9. maj 2013 Jeg kan ikke lægge billeder ind her, men på min hest Wisché's profil, er der nogle billeder fra hendes 2 års skue, og hendes ridekåring smiley

    Husk forresten at farverne er rød og hvid, så hvide bukser, og enten hvid eller rød bluse. Og du bør samle dit hår i en fletning/knold ting, så der ikke er noget der flagrer/fjerner fokus fra hesten når du går med den smiley hvis du skal fremvise for hånd smiley


  • #6   9. maj 2013 Er kun vant til konkurrence ridning og der er more is better princip. Men kan godt følge jer i det simple. Glimmer og sten bliver to much til kåring, men tiderne skifter hele tiden, man ved jo aldrig smiley tak

  • #7   9. maj 2013 Lige et bedre billed.

    profilbillede
  • #8   9. maj 2013 Du skal flette så du skjuler evt. hestens svagheder, for eks hvis hesten har en umarkeret manke så kan du ved fletning gøre så manken komme til at syne længere og mere markeret, det samme gælder nakken, hvis den er er kort, så skal man sørge for at de fletninger 10 cm.fra nakken står lidt op. det samme gælder hvis de har en tynd hals så skal fletninger står lidt mere op, ved en kraftig hals, lægges de langs med kammen, der er mange fif, men hvis du kender en rigtig garvet DV udstiller i nærheden af dig så prøv at liste nogle flere fif frem der.

  • #9   9. maj 2013 Man skal have dem flettet ved kåring, så dommerne kan se deres hals.
    Derudover er det bare som at være til stævne, bare uden ridning smiley Det samme skal gøres, pusses udstyr, vaskes hest, og strigles op smiley


Kommentér på:
Soignering af dansk varmblod til kåring

Annonce