{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

hjælp avlsgodkendt + pas farve på føl shet {{forumTopicSubject}}

Hej har denne dejlige miniature shet med rød pas og da jeg er helt ny i shet verden vil jeg høre til hva der skal til for at avlsgodkende en shet hoppe hun har været til mønstring i randers med tidligere ejer og jeg har haft hende til mønstring i Skive

Også et andet spørgsmål hvilke farve pas vil følet få vis jeg kommer en avlsgodkendt miniature hingst (ikke shet) på hende ? Har fået afvide det vil blive sort men er det rigtig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp avlsgodkendt + pas farve på føl shet
  • #1   20. jun 2013 Hun er ikke blevet bedækket endnu og følet er til eget brug så fra beder mig alle komentar om at køb sig en istedet for at avle

  • #2   20. jun 2013 hej du skal stille i shetlænder når de har kåring og vil da mene det bliver rødt pas på føl når den er avlsgodkendt. jeg har en miniature/shetlænder der har rødt

  • #3   20. jun 2013 undskyld useriøs henvendelse, men Lotte jeg har kigget rundt på din profil for om jeg da ikke kunne finde dit profilbillede i en større udgave, det ser bare så sødt ud, vil så gerne se det i stort format så man kan se lidt flere detaljer


  • #4   20. jun 2013 hej merian
    tak skal du have ved egentlig ikke hvordan man gør det større men ja han er en rigtig sød lille laban


  • #5   20. jun 2013 Hej.
    Din hoppe behøver ikke "avlsgodkendelse" for at må avle registrerede afkom. Men personligt synes jeg da du skulle få hende kåret. Det foregår i Randers eller Ringsted, og hvis du vil have hende kåret i år, så er tilmeldingsfristen 23. juni 2013. Se mere på www.shetlandspony.dk under aktiviteter.

    Mht. føllets pasfarve ved brug af godkendt miniaturehingst, så ved jeg det ikke. Men hvorfor ikke bruge en godkendt shetlandshingst i stedet? smiley


  • #6   20. jun 2013 Grunden til det er en miniature hingst er at vi godt vil ha følet forædlet da min hoppe i forvejen er meget fin bygget af en shet os + jeg har fundet en overlækker hingste basse smiley

    Hva farve tror i følet vil få når mor er rød broget og far palomino knapstrupper ?

    Nu når du siger det i randers hun har som sagt været i randers med tidliger ejer og har os bedømmelse papir der fra kan det så være hun er kåret og hvordan finder jeg ud af det ?


  • #7   20. jun 2013 Tja rød + palomino giver 100%rød (med 50% chance for at det bliver palomino og 50% chance for rød)
    Og der er desuden 50% chance for pletter og 50% chance for broget og 50% chance for ensfarvet. Dvs den kan sagtens blive både plettet og broget på samme tid. Dette kaldes en pintoloosa.

    Hvis din hoppe er kåret vil det stå i hendes hestepas smiley
    Der bliver nemlig sat et klistermærke i passet.





  • #8   20. jun 2013 Jeg er faktisk helt sikker på du kan finde lige så ædle shetlandspony hingste som den hingst du vil bruge.

    Når din hoppe er broget vil afkommet aldrig blive godkendt i knab.
    Og derfor kan du kun bruge det i miniature.

    hvis du bruger en shetlandspony hingst vil føllet både kunne bruges i shet og miniature. smiley


  • #9   20. jun 2013 Du kan da godt stille et hoppeafkom til kåring i knn såfremt det ikke er broget smiley

  • #10   20. jun 2013 Hvad hedder din hoppe?

Kommentér på:
hjælp avlsgodkendt + pas farve på føl shet

Annonce