{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville det være syndt?
  • #1   18. okt 2013 Nej, ikke hvis den har ondt. Det kommer også an på hestens alder, og om den vil kunne trives som evt. foldhest.

  • #2   18. okt 2013 Det er aldrig synd for hesteb at aflive den, den mærker det jo ikke. Det kan være "spild af god hest," sybd for ejeren og så videre. Hvis du ved den altid vil have ondt og er sikker på at det ikke bliver godt ville jeg aflive. Kan den gå og have det godt med jordarbejde, hygge og foldehest er det da ærgeligt. smiley

  • #3   18. okt 2013 Død hest lider ikke. Så kan det vidst ikke siges mere klart.

  • #4   18. okt 2013 Hvis den har ondt syntes jeg ikke det er synd smiley

  • #5   18. okt 2013 Hvis den har ondt uden behandling, og der ikke er råd til behandling - nej, så er det ikke synd. :o)

    Men vil sige det kommer an på hvor dyr behandlingen er. For man skal ikke have flere heste, end man har råd til - også hvis de bliver syge.


  • #6   18. okt 2013 Jeg ville aflive hesten. Hvis hesten alligevel ikke er til at rede, hvad er formålet så med den? Min gamle hest blev også aflivet pga. en tidl skade, og han blev også hele tiden halt. Han havde også ondt, og det var mishandling ikke at aflive ham, sagde dyrelægen smiley

    Så nej, det er ikke synd! smiley


  • #8   18. okt 2013 Han bliver brugt til at kører med hestevogn og jeg har redet på ham nogle gange men han bliver næsten ked af det når vi ikke tager ham med ud og kører da han elsker det.
    Han kører konkurrencer og han er 16 år
    Han snublede på et tidspunkt vi kørte til et arrangement og blev slæbt et par meter på asfalt. og derefter er han blevet halt
    - det har ikke noget med at han ikke har råd til at have de 8 heste men til dyrlægeregning samt. de 8 heste smiley


  • #9   18. okt 2013 Har kørt*
    Ejeren kører konkurrencer med de andre vi har, og det samme gør jeg med sitta smiley


  • #10   18. okt 2013 Jeg vil sige det er det helt rigtige at gøre

  • #11   18. okt 2013 Han vil altid have ondt smiley

  • #12   18. okt 2013 Zilla
    Du ved jo ikke hvor stor regningen er? Hvofor sælge alle hestene... Så skal ingen jo have hest. Alle kan blive arbejdsløse eller der kan ske andet så man pludselig ikke har råd eller overskud til det længere. smiley


  • #14   18. okt 2013 Jeg er helt enig i at man skiller sig af med hesten når det sker. smiley Desuden havde jeg forstået det sådan at du mente at alle hestene skulle væk nu, undskyld misforståelsen... Jeg mener bare at hvis man hele tiden tænker: "hesten kan blive syg, jeg kan blive syg" så kan man aldrig have en hest. smiley

  • #16   18. okt 2013 Hvis man ikke har råd til en dyrlægeregning, til en af de heste man har, så har man ikke råd til at have så mange heste. Længere er den jo ikke.
    Så jo, det har noget at gøre med, at han ikke har råd til de 8 heste, for en evt. dyrlægeregning indgår i, at have råd til hesten.

    Har han ikke råd til de heste han har anskaffet sig, så skal han komme af med nogle af dem igen.


  • #17   18. okt 2013 Så er vi enige. smiley Dejligt...

  • #18   18. okt 2013 Synes du skal aflive den.
    Zilla - jeg synes ikke der er noget galt i at stå i den situation. Hvis man har penge til sine heste og "basic"-regninger som vacciner og tandraspning, så er det da okay at have 8 heste eller hvor mange..
    Og hvis hesten pludselig får en uventet skade, som koster mega meget tid og penge, så kan jeg ikke se noget galt i at aflive hesten. Jeg har selv stået i situationen med min elskede gamle hund som pludselig fik kræft, og på en uge var voldsomt afkræftet. Vi kunne betale en stor sum penge og få ham opereret med det at han kun måske ville kunne blive frisk igen, så vi valgte at aflive ham.


  • #20   18. okt 2013 Mette - Hvis man ikke har råd til en uforudset dyrlægeregning, så har man ikke råd til hesten. Og det er uanset om man har 1, 8 eller 20 heste. Man skal have råd til at give sine heste de fornødne behandlinger, ellers skal man ikke have dyr. Det er synd at aflive heste (og andre dyr) til højre og venstre, fordi man ikke har råd til uforudsete skader og behandlinger. Så må man altså skære et par heste fra.
    Det hører bare med til at have dyr, at man tager ansvar for dem - og det gør man fx ved at have råd til at behandle dem.


  • #22   18. okt 2013 Han har sagt at han ikke vil betale 20.000 eller mere for så gammel en hest og det er syndt at han skal gå og lide, og det har ikke noget at gøre med pengene jeg vil mene at det er lidt mere en principsag smiley & vi har ikke tiden til at genoptræne ham men tak for jeres meninger, men vi sælger ingen heste, da de fleste vi har, synes vi ikke skal et andet sted hen fordi en af dem desværre blevet mishandlet smiley
    - men jeg tror desværre beslutningen er taget at han skal aflives smiley


  • #23   19. okt 2013 Hvis behandlingen koster 20.000 kr. så kan jeg godt forstå det. :o)

  • #25   19. okt 2013 Han har været rengående men så tror jeg At han trådt forkert så han er blevet halt igen smiley

  • #26   19. okt 2013 Zilla, det da okay at man giver hesten en chance, inden man opgiver og afliver. Og ja hvis regningen bliver 20.000 så er det altså svært for mange at være med, og om ikke andet er der mange der nok ikke vil give så meget, for noget du aldrig har garanti for virker. Jo nogle vil, men mange vil altså ikke. Man skal også huske at i den prisklasse, så begynder forsikringsselskaberne altså også at stå af.

Kommentér på:
Ville det være syndt?

Annonce