{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Kiropraktor, fys eller sadelmager? {{forumTopicSubject}}

Åhh jeg har det her "problem", jeg håber i her på HG vil komme med et bud på en løsning på!

Min dejlige hest er begyndt at være en hel del urolig ved opstigning i begyndelse af ridelektionen.

Hun vil IKKE stå stille. Det er jo oftest et tegn på, at der er et eller andet galt, men hvad?

Skal jeg få en fysioterapeut ud og kigge på hende? Eller en kiropraktor? Eller er det mon en sadelmager jeg skal have fat i?


Det skal siges, at hun altså har villet stå stille tidligere, og det er den samme sadel jeg rider med. Hun er (for mig at se) ikke øm i ryggen når jeg berøre hende, hverken før eller efter ridning.

Derudover er det sådan, at hvis jeg rider hende rundt lidt, stiger af, og stiger op igen, så står hun bom stille. Det er altså kun i starten af ridelektionen, hun ikke vil have man kommer op.


Er det "unghestenykker" eller skal jeg få hende tjekket, og med hvad/hvem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor, fys eller sadelmager?
  • #1   20. okt 2013 Det lyder mest som en fix ide hesten har fået når den godt kan senere. Men det skader aldrig at få tjekket sine ting og som regel hvis man vælger en uddannet kiropraktor eller fys kan de også se om sadlen passer.

  • #2   20. okt 2013 Måske er du nervøs til at starte med, og det kan hun mærke smiley
    Du kan også prøve at stå op med skammel eller andet i en 14 dage, altså uden at bruge bøjlen, og se om hun bliver ved med at gå rundt. Stopper hun med det, kunne det være tegn på ømhed. Bliver hun ved, vil jeg tro det bunder i dine forventninger til hende, fx nervøsitet. Men det kan skyldes mange ting smiley


  • #3   20. okt 2013 Jeg er ikke nervøs smiley og at bruge en skammel er komplet umuligt, hun vil IKKE stå stille. Hun bakker rundt, går til side, går fremad osv., så det er ikke muligt at bruge skammel, har prøvet. smiley


    Men det er kun første gang man skal op.


  • #4   20. okt 2013 "fix ide hesten har fået" - Sådan tænker hesten ikke, det er fysisk umuligt for den at komme på sådan en ide.

    Jeg ville få det tjekket, med hvad det er et godt spørgsmål, for det kan være sadlen burde blive tjekket men måske har hesten lidt spændinger.


  • #5   20. okt 2013 Jeg tænker også sadlen, men synes bare det er mystisk, når den ikke trykker isg evd berøring hverken før eller efter ridning, og når den er ligeglad med man stiger op efter den ligesom er redet varm smiley

    Hun er en hest med meget energi, men hun kommer ud hver dag inden vi rider, og jeg traver hende altid for hånden en omgang inden jeg sætter mig op.


    Jeg synes bare det er sært smiley Og vil gerne have hende tjekket, men har ikke råd til at få tjekket alle 3 ting sådan lige pt, så ville være rart med et bud på hvad der ville være bedst at lægge ud med smiley Problemet skal ihvertfald løses smiley


  • #6   20. okt 2013 Det er mærkeligt at det kun er i starten, men måske hun håber på at kunne snyde dig, så hun får en fridag? Jeg ved det ikke, men hvis jeg skulle gå kiroprakter/fys/sadelmager vejen ville jeg vælge en fys. smiley

    Ellers er det måske bare leg, eller uopdragenhed. Det lyder bare ikke til det, når du godt kan stige op efter du er steget af.. smiley

    Held og lykke med det!


  • #7   20. okt 2013 Såfremt en hest har ondt i ryggen, er det så bedst med fys eller kiropraktor? Det er vel ikke det samme de kigger på?

  • #8   20. okt 2013 I mine øjne er en kiropraktor noget med knoglerne, hvor er fys både har stor viden om knogler, og endnu større viden om muskler. Derfor ville jeg vælge en fys smiley

  • #9   20. okt 2013 Tak for budet smiley

Kommentér på:
Kiropraktor, fys eller sadelmager?

Annonce