{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Hunden berner sennen {{forumTopicSubject}}

Hey! smiley
Jeg ville lige spørge jer hvad jeg skal gøre?? jeg er smask forelsket i en Berner sennen hund og ja godt nok har jeg en hund i forvejen en labrador blanding men jeg vil SÅ godt have sådan en, og jeg har så spurgt mine forældre op til flere gange om jeg ikke må få sådan en men de siger nej! jeg har sagt at jeg vil gøre meget for at få sådan en og jeg skal nok passe den det har jeg sagt! har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre?! eller skal jeg bare droppe det?! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden berner sennen
  • #2   23. okt 2013 Ved du hvor meget sådan en hund kræver? Det ikke bare lige så nemt som en labrador smiley

    Men du bliver nødtil at respektere deres valg.


    profilbillede
  • #3   23. okt 2013 Sys du skal droppe det.

    Du har allerede en hund og forstå godt dine forældre ikke vil have en til.. Det stort arbejde.

    Derud over så fælder de rigtig meget og skal børstes og ordnes(selvom de børstes og ordnes meget tit skal huset støvsuges 3 gange om ugen for at holde hår nede). Også har den race rigtig mange sygdomme man skal tage stilling til.

    Det en røv dejlig hund det kan vi ikke komme uden om.
    Men jah brug din energi på den hund du allerede har

    Min gamle berner som er aflivet nu desværre


    profilbillede
  • #5   23. okt 2013 Der er det der med at de fælder skal børstes osv. Men så har jeg også fået afvide af mange at den har meget sindet som en rottweiler - altså, knytter sig rigtig meget til en person, beskytter familien mod alt der kommer ind i huset:)

  • #6   23. okt 2013 Og HVIS du overhoved skal købe sådan en hund skal den købes med papire da jah hunden har rigtig mange sygdomme blandt andet med hofter. Og kræft er også noget de lider af.) med papire har de en ok chance til og se hvad du køber plus hvalpene bliver tjekket og det samme med forældre.. Sjældent dem uden papire gider gøre sig det besvær .

    Nej den minder ikke om en rotte i sind


  • #7   23. okt 2013 Det er en meget krævende hund at have og den kræver en hel del opdragelse. Desuden fylder den jo noget i omgivelserne, så jeg synes bare du skal respektere at dine forældre synes det er en dårlig ide.
    Når du så engang er flyttet hjemmefra kan du jo tage det op til overvejelse igen, men du bør helt klart læse lidt om dem først, så du ved hvad du begiver dig ud i.


  • #8   23. okt 2013 Det er en rigtig flot og dejlig hund, men de har desværre en masse arvelige skavanker og sygdomme inde i racen, blandt andet dør 42% af dem af kræft, så helbredsmæssigt er det altså en dyr hund

  • #9   23. okt 2013 Jeg synes helt klart, du skal droppe det, når dine forældre siger nej og respektere deres beslutning. smiley

    En Berner er DEJLIG - jeg har selv en skøn en af slagsen (som kan ses i mit fotoalbum, hvis det har interesse) - men det er også en stor og stærk hund, som kræver god plads og en hel del pelspleje. Samtidig er det en meget selvstændig race, som kan være svær at opdrage.

    Normalt er det en rolig og sindig race, men enkelte eksemplarer - deriblandt min egen turbohund - kan have en pæn portion krudt i måsen og derfor kræve ekstra meget aktivering. smiley

    Så hvis du skal have glæde og fornøjelse af en Berner Sennen, er det vigtigt, at du har dine forældres opbakning og hjælp. Vil de ikke være med, kan jeg kun råde dig til at lade være og stoppe med at plage. smiley

    Jeg kan fortælle, at jeg - selv om jeg er voksen - er helt afhængig af min kærestes hjælp og fysiske styrke, når vi skal ud at gå tur med vores hanhund på steder, hvor der er meget tæt befolket og kommer mange andre hunde, fordi Basil gerne vil hilse på dem alle og er for stærk til, at jeg rent fysisk kan holde ham, når klappen går ned, og han lukker for ørerne.


  • #10   23. okt 2013 du kan jo overveje at få sådan en hund når du engang er flyttet hjemmefra og selv skal/kan betale smiley

  • #11   23. okt 2013 Vi har en berner sennen. Den er super skøn, dejlig og en af de bedste hunde, utrolig lærenem, men hun har et problem med albueleddet(tror jeg det er). Hun får smertestillende, for dyrelægen fraråder operationen, så hun får piller når hun har for ondt smiley

  • #12   23. okt 2013 Siger dine forældre nej, så er det et nej. Længere er den faktisk ikke.

Kommentér på:
Hunden berner sennen

Annonce