{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

meget tyk hale! :/ {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min haflinger har en utrolig tyk og fyldig hale, hvilket jo er super flot, men den er så fyldig (måske også tung?) at når hun løfter den for at skulle af med noget, ja så rammer det halen og det resultere så i at halen er helt sort og ulækker på det inderste stykke

om sommeren er det ikke et problem, der vasker jeg den bare, men det kan jeg ikke her til vinter
det er ikke muligt at få det væk ved at rede den

men skal jeg klippe det inderste af, eller har I et andet godt råd? skal jeg bare lade den være ulækker inderst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget tyk hale! :/
  • #2   27. okt 2013 Har haft det samme problem med en del af mine heste. Du kan købe noget der hedder Blue Hors Super Clean, sikkert også andre produkter, men hvis du sprøjter det i hver gang du strigler den, og lige lader det sidde 5 min. så er resultatet betydeligt bedre! Du kan også gøre det ekstra nemt ved at proppe noget super shine i, det gør det meget nemmere at rede ud! Jeg brugte igen den fra Blue Hors. smiley

  • #3   27. okt 2013 jeg bruger allerede sådan noget spray der gør det nemmere at rede ud, men fordi det sidder i små "kager" om hårene, så river man bare hårene ud i stedet smiley

  • #4   27. okt 2013 du kan flette halen så bliver den ikke så ulækker

  • #5   27. okt 2013 Jeg har samme problem
    Jeg klipper hans hale ret kort for at gøre den lettere, og for 1 år siden klippede jeg en god håndfuld af det inderste af. DON'T DO IT! Det var rigtig fint i starten og man kunne på ingen måde se at det manglede, men når det vokser ud igen, vil de korte totter stritte lidt og derved blive skidt endnu mere på.

    Jeg redte min igennem med showshine i går og flettede den i en helt blød fransk fletning med store totter, så må se om det har virket til i dag smiley


  • #6   27. okt 2013 min er syg pt. og har nu haft strålemås i 1 måneds tid, og jeg har ikke lavet andet end at vaske hale+bagben. Jeg har købt nyt dækken, da det andet var en anelse stort, så han ikke kunne få løftet halen ordentlig på grund af 'bagklappen.' Så fletter jeg ellers nu hans hale, jeg undgår stadig ikke lort i den, men det er meget mindre end før.
    Ud over det kan man sagtens vaske halen, bare det ikke er haleroden, men jeg kan forstille mig, at din ligesom min, også har det omkring haleroden. Men jeg syntes det bedste er, at flette den. Og så vasker jeg altså også haleroden nu, vi har varmt vand i stalden og så står han inde til den er tør.


  • #7   27. okt 2013 Katrine: tak for advarslen! jeg synes den er "kort" nok i længden, den går til koderne, men det ville ikke være pænt til hende hvis den var kortere

    jeg tør ikke flette den op af 2 grunde: er bange for at den bliver slidt mere når hun klør mås, og så går hun med en shetter som allerede har hapset lidt rundt omkring i pelsen, så han skulle helst ikke blive fristet af en fletning

    jeg er heller ikke så glad for at vaske om vinteren, for det er svært at undgå at ramme benene hvis shampoen skal vaskes ordentligt ud, og hun går i løsdrift, så det ville bare ende med en stivfrossen hale smiley


Kommentér på:
meget tyk hale! :/

Annonce