{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Mister fokus - godbid? {{forumTopicSubject}}

Hej:-)

Når jeg træner min part og han gør det godt, så får han en godbid..
(har ingen klikker) Men når han får sin godbid så mister han fuldstændig fokus og går helt amok når han ikke får en godbid, hvad kan jeg gøre??!!!?!?

Ingen negative kommentarer:-)
(helst ingen svar ang. købe en klikker)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister fokus - godbid?
  • #3   12. nov 2013 har samme problem, og han gør ikke hvad jeg beder ham om hvis ikke jeg har en godbid?? jeg ved heller ikke hvad jeg skal gøre smiley

  • #5   12. nov 2013 Det er typisk at det sker når man træner med godbidder, men man kan heldigvis som regel godt komme ud af det igen. Når mine heste bliver for fokuserede på godbidderne så skærer jeg ned på dem. Jeg kan godt i en længere periode droppe dem helt, og bare bruge pauser istedet for at få mere ro på. Det vigtige er at være tålmodig og først give en godbid igen når hesten er perfekt i træningen og ikke længere har travlt med godbidderne. Så kan det godt ske at den bliver helt vild efter godbidderne igen, men så venter du bare med at bruge godbidder igen til hesten er dygtig.

    En anden ting er at det er ekstremt vigtigt at være konsekvent når man træner med godbidder. Du giver dem ikke bare for at hesten gør noget, men når hesten udfører en kommando. Hvis hesten tilbyder en masse uden at have fået besked på det må den ikke belønnes for det. Ellers er det hesten der træne dig og ikke omvendt. Hesten skal vente på dit signal, udføre opgaven korrekt, og så vente pænt på belønning. Hesten må ikke selv tage godbidden, den skal vente til du rækker godbidden til den.

    Forresten er en klikker slet ikke nødvendig til klikkertræning, du kan bruge et ord som klik. Det kan være "dygtig" "klik" "super" eller hvad du ellers lige synes. Det kan også være en lyd som fløjten eller tungeklik.


  • #6   12. nov 2013 Jeg vil sige ''klikkertræning'' hvor du bare siger fx. ahh

  • #7   12. nov 2013 Min part 'tigger' ved at udføre en øvelse til hun får godbiden, træner vi fx. begyndelsen til spanske skridt, løft af ben, står hun og fægter med det ene ben fordi det er det hun lige fik en godbid for. Jeg plejer at ignorere det og skifte over til fx. bak som vi også træner (begge dele sidder rimlig godt på plads) enten det eller også ignorere jeg hende og belønner hende med en øvelse når hun holder op. Jeg træner med godbider da jeg endnu ikke har fundet noget der kan holde fokus lige så godt

  • #8   12. nov 2013 vil jeg prøve Lady smiley problemet er at jeg prøver at lære ham at neje ed det ene ben liggende på jorden, og han vil ikke rigtigt tage benet ned ad (han står bare som o at han skal have renset hove) mod jorden medmindre jeg bruger en godbid til først at få hans hoved ned mod jorden. for så ligger han sit ben ned på jorden (dog stadig kun i ca. et halvt sekundt indtil videre smiley ) nogen idéer? smiley

  • #9   12. nov 2013 Endnu en tilføjelse; Ikke alle heste synes kløning og ae, er en belønning, hvis man har en meget reserveret, sky hest, så finder de det ubehagelig at du trænger sådan ind i deres personlige rum. Her kan du bruge pausen istedet. Og det er ikke bare 3 sekunder, men 1-5-10 minutter alt efter hvor dygtig hesten har været, og her skal du altså stå bomstille og holde pausen sammen med hesten. Ikke flytte dig, pille ved lommer, kigge på fugle, eller skive på mobil. Bare stå hvor du stoppede og vente. Det giver også hesten en chance for at tænke over det den lige har gjort. Jeg finder det særligt godt til ungheste.
    Jeg mener faktisk at det Klaus Hempfling der har været inde på emnet endten i en af hans bøger eller i en video.


  • #10   12. nov 2013 Min har ikke tigget efter jeg begyndte på

    han gør noget rigtigt, kliklyd og godbid


  • #11   12. nov 2013 [k'en] Ja, så er det at du må vente lidt med at øve det trick og øve noget andet indtil din hest er klar til godbidderne igen smiley Man skal helst ikke lære sin hest en masse nyt før der er styr på det grundlæggende, ellers kan det forværre problemerne.

  • #12   12. nov 2013 min part elsker så at blive kløet på bringen/starten af halsen, så det kan være jeg skal prøve det? smiley og han er på ingen måde sky, eller det er han ikke overfor mig... alle andre er han meget sky overfor, men jeg kan hoppe bag ham hvis jeg vil det (har prøvet smiley ) en da min veninde hoppede ved siden af hm en meter væk sparkede han ud efter hende (han ramte heldigvis ikke) men han er meget sky overfor ALLE undtagen mig... så de fleste er bange for ham smiley
    men han kommer selv over til mig og puffer til mig med ørene fremme og er glad hele tiden, også når vi træner, så han er nik tryg med mig eller noget smiley


  • #13   12. nov 2013 han har netop styr på grundtingene, og bruger det ikke i mod mig, og gør det kun når jeg beder ham om det, han bliver bare meget, øøh hvad hedder det nu... påtregnene og kommer liiiidt for tæt på efter in mening, noget jeg kan gøre hvad det? smiley

  • #14   12. nov 2013 tak smiley


  • #15   12. nov 2013 At hesten ikke møffer/skubber eller hopper rundt efter godbidderne er en grundlæggende ting efter min overbevisning. Det er ligsom at jeg ikke sætter mig til at ride på en hest der ikke kan stå stille under opsidningen. Det kan godt ske at den kan alle øvelser, men kan den ikke stå pænt når jeg skal i sadlen så skal det altså trænes først. Visse ting kan man ikke bare springe henover.
    Jeg vil heller ikke have at hesten drejer hovedet ud til mig hvis jeg står på jorden og vil give en godbid. Den skal blive hvor den er sat og vente tålmodigt på godbidden kommer til den.


  • #16   12. nov 2013 hmm... må jeg prøve i morgen smiley

Kommentér på:
Mister fokus - godbid?

Annonce