{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Lære hest changere? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen, jeg skal lære min pony at changere. Ved godt hvordan jeg nogenlunde skal gøre, og at et Bum og undervisning hjælper. Men hvis min pony er lærenem, kan den så lære det på en dag ? (:
Håber i skriver (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære hest changere?
  • #1   27. nov 2013 Ah,tror ik du kan lære det på èn dag.et er at den skifter,men kræver mere træning til før hesten blir stabil til det.men ja,en bom på jorden kan hjælpe meget:-)

  • #2   27. nov 2013 Ja men min pony er meget, øh utilregnelig hvis man kan sige det sådan, hun har et så stort temperament. Men bliver det så sværere ? (:

  • #3   27. nov 2013 En ny øvelse kan du ikke lærer en hest på en dag, det kan ske at det lykkes men derfor behøver det ikke at være "rigtigt" selv om det lykkes, min hop hest kunne Feks godt changere og gjorde det med det samme så snart du drejet, men for det rigtigt må den kun gøre det ved det rigtige signal

  • #4   27. nov 2013 Hvis din hest har tendens til at være meget hidsig eller fremadgående kan det blive meget svært.
    Tror ikke på du kan lærer din hest det på en dag. Du kan måske lærer den det grundlæggende, så som at slappe af osv, men du kan ikke lære den at changere på én dag. Ikke hvis du skal have ALT med. smiley


  • #6   27. nov 2013 Hvis du vil lære din pony at changere på den rigtige måde, kan du gøre noget lig. dette:
    1. Lave overgange fra skridt-galop og galop-skridt så dine overgange bliver nemme.
    2. Du skal kunne springe den an i både rigtig og kontragalop på langsiderne, begge veje.
    3. Du skal kunne galopere kontrolleret i kontra, rundt på en volte og kunne stille den indad.
    4. Hvis du fx laver en volte ved EBE kan du prøve at changere den anden gang du kommer ved E, men uden at overdrive. Læg benene i rette position, og drej din udenvendig skulder lidt tilbage. INTET ANDET.
    Nøglen er tid, tålmodighed og finjustering af alle punkter


  • #7   27. nov 2013 Mange tak det vil jeg prøve (:

Kommentér på:
Lære hest changere?

Annonce