{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Denne kapsun; god til at ride i eller ej? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger det hele. Men altså denne kapsun er med "cykelkæde", og jeg vil bruge den til at ride, gå ture og longerer i. Hvad synes i om netop denne kapsun i forhold til det den skal bruges til? smiley
http://www.pilar-rideudstyr.dk/trenser-bid-grimmer/riders-company-kapsun-?variantId=2


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Denne kapsun; god til at ride i eller ej?
  • #1   28. nov 2013 Altså, jeg rider i en, der ligner, dog har den ikke den der panderem, men det er vel lige meget, den har vel ikke ret meget praktisk betydning. smiley

  • #3   28. nov 2013 Jeg rider med en kapsun, dog uden hagerem og uden pandebånd, da jeg sætter den sammen med hovedtøjet. Men den er også med cykelkæde, og det fungere rigtig godt.

  • #4   28. nov 2013 Jeg har kun hørt positivt om ridning med den slags kapsun! smiley

  • #5   28. nov 2013 Jeg bruger den til alt du beskriver, og jeg er super tilfreds smiley

  • #6   28. nov 2013 Bruger samme type når jeg engang imellem rider med kapsunen. Må dog indrømme at jeg bedre kan lide at ride med sidepull og hackamore, men det er vel en smags sag :P!

  • #8   28. nov 2013 Hvorfor det, Maja? smiley

  • #12   28. nov 2013 Birkelund:
    Vil du venligst forklarer dig lidt nærmere/tydeligere? For jeg har fået afvide, at jeg burde købe en med "cykelkæde", fordi den lå bedre smiley


  • #13   28. nov 2013 Urtehesten:
    Dit svar er meget usammenhængende, men jeg tror jeg fangede hovedbudskabet smiley


  • #15   28. nov 2013 Jeg kan ikke helt se meningen i det du skriver Birkelund. Hvis næseremmen er med blød foring, så burde kæden ikke generer, vel? Men jeg søger kun forklaring, fordi jeg ikke ønsker at tilføre min hest smerte, eller blive betragtet som værende mishandler smiley

  • #17   28. nov 2013 Har ellers fået afvide, at den var mere fleksibel med kæde. Hvor er det irriterende, at man ikke kan få det rigtige afvide, og stole på folks ord smiley

  • #19   28. nov 2013 jah jeg er glad for min =)
    Og den ligner præsis dog andet mærke og jah rider i den og det er helt klart den bedste model og ride men med alle har jo forskellige meninger. og du er bestemt ikke dyremishandler eller påføre din hest skade ved og bruge den


  • #20   28. nov 2013 Birkelund:
    Mere fleksibel end en kapsun uden kæde.

    Camilla L:
    Tak for dit svar. Det kunne jeg virkelig bruge til noget, for jeg var så bange for, at jeg fik gjort hende ondt, ved at ride med den smiley


  • #21   28. nov 2013 Du gør bestemt ikke skade på din hest ved og ride med den..

    Nogen kan lide og ride med den andre ikke nogen er mere til bidløs og nogen til noget 3.
    Vi har jo alle forskellige mening om det. =) og hvad der fungere for os.. Du kan jo prøve og se hvad du selv føler for nå du rider med den.. Men du gør bestemt ikke din hest ondt ved og ride med den..


  • #23   28. nov 2013 Jeg har en kapsun lignende den i linket - dog til den dobbelte pris :s øv smiley Hehe den bruger jeg når jeg træner og til kurser.. Men hjemme træner jeg og rider jeg med en helt almindelig nylonkapsun som minder om en grime, men ligger bedre..
    Den med cykelkæde vil jeg ikke ride i medmindre jeg rider et sted hvor jeg ikke risikerer at skulle tage hurtigt fat.. (Hvis hesten bliver forskrækket) Og kun hvis jeg kan ride med helt blød hånd.. Jeg synes simpelthen at den er for hård på næseryggen.. Man kan se tydelige mærker i pelsen efter et ridt, selvom man har redet med lange tøjler og ikke haft særlig meget fat... Det kan man også ned nylonkapsunen men det føles ligesomt mere overfladisk på hesten... Prøv evt at putte din hånd der hvor hestens næse er og mærk hvordan det føles på din når du strammer grebet, så har du en ide om hvordan du føler den fungerer smiley
    Alle har jo forskellige holdninger og du bestemmer selv hvad du synes er godt for din Hest smiley
    Næste gang jeg skal have kapsun så vil jeg have en blød lækker læderkapsun uden nogen form for mentalt eller lign i næsen smiley

    Håber ikke det blev for rodet smiley iPad er ikke så overskueligt at skrive på smiley


  • #24   28. nov 2013 Jeg ønsker mig virkelig denne her:
    (link fjernet)

    Den kan bruges lidt ligesom en kapsun, rides med bidløst, med bid eller begge dele smiley wee smiley


  • #25   5. dec 2013 Birkelund: Jeg vil gerne hvide hvad du mener? Hvis en cykelkæde ikke gav efter, hvordan ville du så træde pedalerne rundt på din cykel? En cykelkæde er lavet af små led, som netop former sig og giver efter.
    Det giver ikke efter hvis man holder et fast tag, nej. Men det gør bid fx. heller ikke.
    Det er jo ikke fast støbejern smiley

    jeg er super glad for min med cykelkæde. Den sidder til men er løs. Det gælder om at den sidder rigtigt, under den der kindknogle og ikke for langt nede på næseryggen.
    Med kapsun kan man nemt forfine sine signaler. Mit mål med den er at ride med super fine signaler og løse tøjler!


Kommentér på:
Denne kapsun; god til at ride i eller ej?

Annonce