{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.306 visninger | Oprettet:

Erfaringer med disse? (Perfect Heel, Perfect Sit, Perfect Shoulder) {{forumTopicSubject}}

Nogen som har erfaringer med disse produkter? smiley

http://www.dressurstaldjemo.dk/27889639
http://www.dressurstaldjemo.dk/27889639
http://www.dressurstaldjemo.dk/27889639

Jeg vil gerne have både gode og dårlige erfaringer med det smiley

Og så er det erfaringer og ikke meninger! smiley

Undskyld hvis emnet ikke er placeret korrekt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med disse? (Perfect Heel, Perfect Sit, Perfect Shoulder)
  • #1   19. dec 2013 Jeg har ikke erfaring med dem, men ikke tale om at jeg ville bruge det eller anbefale det. I mine øjne er det symptombehandling af rytteren, til at "rette" en fejl, på samme måde som en hjælpetøjle kan lære hesten at gå med hovedet nede, uden at det egentlige problem bliver løst.

  • #2   19. dec 2013 Jeg overvejde selv meget at investere i det, da jeg er ret skæv i kroppen.
    Men jeg købte i stedet en Balimo-stol til at træne på. Jeg har brugt den i 5 uger, og kan allerede mærke og se forskel smiley
    Hvis du har råd, kan jeg klart anbefale dig at investere i sådan en i stedet for smiley
    Den bliver brugt meget af ryttere og beridere.


  • #3   19. dec 2013 Det minder lidt om vægt manchetter, som man bruger i ride fysioterappi.

    Hvis du sætter dig lidt ind i det, så vil det hjælpe på mange problemer. Dog skal man se dem som træning, og skal have som hovedmål, at du kan slippe af med dem igen. Jeg brugte i en periode en vægt manchet på min ene arm, da jeg efter et uheld med hesten sad skævt. Den fik mig rettet op, og idag rider jeg uden. Startede med 2 kg. gik efter nogle uger ned i vægt og igen efter en måneds tid røg den helt af.


  • #4   19. dec 2013 Hønen: Det kan ikke helt sammenlignes, da du her, hvis de bruges korrekt vel at mærke, træner nogle muskler op, og ved en skæv rytter gavner hesten helt utroligt.

  • #5   19. dec 2013 Jeanne: Hvad kan den bruges til? smiley

    Pernille: Ja det ved jeg. Men jeg vil gerne have at det kunne blive en vane for mig, feks det med at rette ryggen og have hælene nede, da jeg altid ender med at sidde dumt.


  • #6   19. dec 2013 Det gør det. Det er nogle muskler der skal trænes op. Når du putter vægt på forskellige steder, så tvinges dine muskler til at arbejde. Alternativt, kan du jo gøre, som man har gjort i gamle dage og huske dig selv på det konstant.

    Jeg brugte vægt manchetter, da jeg selv følte at jeg sad lige, og derfor ikke kunne mærke at jeg sad skævt. Og for dælen jeg var træt af dem i starten, for jeg var faktisk ved at falde af flere gange, da balancepunktet jo blev flyttet.


  • #7   19. dec 2013 Har det nogen betydning om man rider med eller uden sadel? smiley
    Jeg rider en hest med en kæmpestor gang, og så rider jeg sammen med nogle 2'er og 1'er ponyer. Så jeg skal sørge for at styre udenom samtidig med at jeg hele tiden skal tænke på om jeg nu også sidder rigtigt. Og så kan jeg kun holde det kort, fordi så skal jeg passe på de andre igen.


  • #8   19. dec 2013 Vi havde en masse handicap ryttere, der hvor jeg arbejdede, da jeg arbejde i Jelling. Nogle red i sadel, andre red på tæpper. Det vil svare tilat ride uden sadel, når de red på tæpper.

  • #9   19. dec 2013 Bumle: Den bruges til at træne balance på - og så kan du selvfølgelig også sidde på den, når du læser, skriver, bruger computer osv.
    Se den her:
    http://vimeo.com/51988587


  • #10   20. dec 2013 Pernille: De der vægt-manchetter, hvor kan man købe/lære om dem? :o)

  • #11   20. dec 2013 Puha. Vi havde jo en fysioterapeut ansat, som lærte det til mig, da jeg jo var ligeså meget med i ride fysioterapien, som jeg var i stalden.

    Kan lige prøve, at finde ud af, hvor man kan købe dem.


  • Lone B
    Lone B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #12   22. dec 2013 Min datter har redet med perfeckt shoulder og med stor effekt. Pony landstræner anbefaler selv ridevesten, da den afhjælper hvis rytter har en vane med at falde sammen.

  • #13   22. dec 2013 Lone: Fedt. Det er lige sådan en jeg har brug for smiley

  • Lone B
    Lone B Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #14   28. dec 2013 Bumle: jeg har en til salg på Hestenettet i str. S

  • #15   28. dec 2013 Lone, det kan jeg nok ikke helt passe ^^

Kommentér på:
Erfaringer med disse? (Perfect Heel, Perfect Sit, Perfect Shoulder)

Annonce