{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Udlån-erstatningsansvar {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står her og skal udlåne min fjordhoppe, og jeg er kommet til det punkt i kontrakten der hedder erstatningsansvar. det hedder sig at:

''låntager er erstatningsansvarlig overfor ejer efter dansk rets almindelige regler, såfremt hesten kommer til skade som følge af låntagers handlinger eller undladelser''

Hvordan skal det forstår? Det er en hest uden papirer og hun har ikke forsikring.
Hvor mange penge er der tale om at hun skal erstatte? Er det et beløb jeg skal sætte eller hvad mener i?

Og til sidst, hvor mange penge ville i synes ville være rimeligt?

Det er en Fjordhest på 15 år, hun er kanon børnepony, og jeg har haft hende siden jeg var 8. Jeg låner hende ud fordi jeg pt bor i lejlighed og ikke har tid til hende, men jeg vil gerne have muligheden for at få hende tilbage om nogle år, hvis jeg får en gård at bo på eller lign.
Hun kan både spring og dressur, er dog blind på højre øje, men er super allround. Hun skal bruges til låners barnebarn som skal ride ture og trækkes på hende.
Hun betyder utrolig meget for mig, så hvis hun nu skulle komme til skade hos en anden person, ville jeg jo være helt fortabt og gå helt fra den..

Jeg håber i kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån-erstatningsansvar
Kommentér på:
Udlån-erstatningsansvar

Annonce