{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

Hackamore hjælp {{forumTopicSubject}}

Da jeg er blevet anbefalet at prøve hackamore på min hest vil jeg gerne vide noget mere om det og de forskellige slags, hvor højt det skal sidde ved jeg godt men hvor stramt sætter i det? er der et bestemt antal fingre, en hånd eller lign der skal kunne være? smiley

Og hvad er forskellen på alm hackamore, tysk hackamore og flower hackamore? og er der flere jeg bør kende til?? smiley

Tusind tak for hjælpen på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hackamore hjælp
  • #1   23. dec 2013 Følger lige med! smiley

  • #2   23. dec 2013 Jeg er lige startet op med hackamore kapsun, den er rigtig god for os! som vist på billedet er det en hackamore med kapsun i, man kan jo skiftes med hvilken en man vil ride med, jeg bruger dog to tøjler så jeg har dem begge med.
    Jeg kan godt lide den fordi, at jeg primært kan ride hesten på en kapsun, men stoler heller ikke på hesten til kun at ride ud på tur eller springe kun i kapsunen, derfor er det lækkert at have et 'nødstop' i form af hackamoren.
    Jeg spænder den som jeg spænder et næsebånd, med plads til omkring 3 fingrer. Den skal sidde så stramt så den ikke rutsjer rundt, men må heller ikke sidde og stramme.


    profilbillede
  • #3   23. dec 2013 Flower er den med blomsten den skulle være ret mild

    Mekanisk er den stærkeste af hvad jeg ved

    Soft er blødere end mekanisk dog stadig mege stærk

    Den der med et jul skulle vidst være ligeså så hård som flower men kan sættes i et hul så den er ligeså blød som en sidepull


  • #4   23. dec 2013 Mange tak smiley

  • #5   23. dec 2013 Tine, hvor har du købt din? smiley

  • #6   23. dec 2013 hvorfor er du egenlig blevet anbefalet en hackamore?

  • #7   23. dec 2013 både hende der har anbefalet mig det og mig selv har flere gange oplevet hidsige heste blive mere afslappet med hackamore end med bid, så overvejer om jeg skulle prøve smiley

  • #8   23. dec 2013 Tine: Du oplever ikke at stængerne går i mundvigen på hesten? Købte samme hackkapsun, men stængerne sad i mundvigene på hesten smiley

    Camilla: Der er mange typer hackamore! Du skal nok vælge en der er mild i første omgang, ingen grund til at starte ud med en mekanisk hackamore smiley
    Der er S, Flower, Hjul, Soft, Mekanisk osv... Google er din ven smiley


  • #9   23. dec 2013 Haha Jeanette, jeg troede det var mig du snakkede til, sad helt og tænkte, hvad fanden, jeg har da ikke snakket om mekanisk smiley

  • #10   23. dec 2013 hvad med en sidepull?

  • #11   23. dec 2013 Tak jeanette det vil jeg prøve smiley

  • #12   23. dec 2013 Kallie: Det vil jeg også prøve, men den er jeg ikke i tvivl om smiley

  • #13   23. dec 2013 Ville anbefale dig at prøve en soft uden kæde. Det er som den man oftes ser og ja de har "slemme" rygter for at være hårde.. men hey? hvilken form for bid eller andet kan ikke være det?

    Hvis du bare bruger den med omtanke(som alt andet) og sætter den korrekt sker der ingenting ud over du måske vil få en hest der fungerer bedre på det. smiley

    (har i øvrigt selv en soft uden kæde fra naturhesten)


  • #14   23. dec 2013 http://www.hestefornuft.dk/119362421

    Her er der forklaret meget fint om nogle af de forskellige smiley


  • #15   23. dec 2013 Ih den var smart smiley tak

  • #16   23. dec 2013 camillahar købt den ved optimalsadel, den kan dog også købes i dramur og ved klassisk dressur smiley

    Jeanette H
    altså nej, jeg kiggede også noget første gang, for de er godt nok tæt på! men klare lige akkurat frisag. En helt anden ting er at jeg syntes godt nok det er en lille full! hoppen jeg rider plejer, at hav det spændt noget derind af i en full, i den her er den spændt helt ud.


  • #17   23. dec 2013 En hackamore fungerer ligesom et stangbid i bidløs form - hav altid det i baghovedet. Mange tror fejlagtigt, at det er meget bedre for hesten at gå med hackamore, fordi det er blidere, men hvis ikke den sidder rigtigt, kan det gøre langt mere skade end gavn, idet det kan besvære hestens åndedræt eller i værste fald brække næsebenet på den, hvis den sidder for langt nede.
    Start med noget mildt som en sidepull eller hackamore med hjul eller små stænger, og så kan du evt. vælge længere stænger senere hen. Hvis du lægger ud med de lange stænger, risikerer du, at hesten bliver helt døv for det, hvis du engang vil ride med sidepull eller andet, der ikke er lige så hårdt.
    Og en hackamore skal ikke nødvendigvis spændes som et almindeligt næsebånd, det kommer an på, hvad formålet er - selvfølgelig skal man ikke bare hive til og sige, at nu sidder den fint, for jo strammere den er, jo mere stangeffekt er der, og jo hårdere er den selvfølgelig. Jeg brugte hackamore en overgang på min gamle hoppe, jeg spændte den, så jeg kunne have en finger under næsebåndet, fordi jeg alligevel kun havde fat i tøjlen, hvis hun løb fra mig - hvilket aldrig skete.


  • #18   26. dec 2013 Jeg prøver selvfølgelig det blideste først smiley ligesom jeg aldrig ville starte med at putte stangbid på min hest smiley

    Mange tak for hjælpen alle sammen jeg vil læse det hele igennem en ekstra gang og prøve ad smiley


Kommentér på:
Hackamore hjælp

Annonce