{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.497 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Tilmeldt:
17. dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Tjene penge på opstaldning {{forumTopicSubject}}

Hvor meget kan man tjene på at opstalde heste?

Vi har 4 bokse og en løsdrift vi kan leje ud.

Hvad kan man tage for det? Tænker det skal fungere som selvpas hvor folk selv skaffer forbrug.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjene penge på opstaldning
  • #1   29. dec 2013 1000kr om måneden for det hele smiley

  • #2   29. dec 2013 Er der bane på stedet?
    Hvordan er foldmulighederne og hvor meget er der? (Hvad med sommergræs)
    Hvor mange heste er løsdriften til?
    Deler hestene i løsdrift og boksene fold deler har de hver sin?


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #3   29. dec 2013 Ok, tak for buddet.
    Men mon ikke det bedre kan svare sig at udleje enkeltvis så.
    F.eks. 500 kr. pr. boks og 500 kr. pr. plads i løsdrift?


  • #4   29. dec 2013 Synes også det er lidt 1000 kr for det hele. (men hvad er der på stedet?)

    Jeg har en veninde som lejede en boks. De havde meget fold og en ridebane som ikke var super, hun gav 500 for boksen også skule hun selv stå for foder mv.


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #5   29. dec 2013 Ja der er bane på stedet, stor vinterfold og to store sommerfolde, kæmpe skov lige uden for døren.
    Boksheste og løsdriftheste går på samme vinterfold.
    Løsdriften er på 30 km, så der er plads til 3-4 heste/ponyer.


  • #6   29. dec 2013 Kommer meget an på hvor i landet det er..

    Den rideklub jeg har været opstaldet på der koster det:

    3000 kr for køb af boksen (betales tilbage når man flytter sin hest, bruges som sikring hvis hesten smadre noget og man så bare flytter)

    Derefter koster det 150 kr om MÅNEDEN for at have sin hest på stedet, og det er inklusiv:

    Vand
    Strøm
    Vedligehold
    Folde
    20 gange 60 dressur bane
    stor spring bane med spring på
    Plads til opbevaring af foder, hø osv osv osv

    Så skal man så selv medbringe alt og selv gøre alt...


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #7   29. dec 2013 Sandie L: hold da op det er billigt med 150 kr. Så kan jeg godt se at det er meget hvis jeg vil have 500 kr pr. boks.

    Vores sted ligger i Nordjylland.


  • #8   29. dec 2013 Tror ikke umiddelbart at opstaldning er noget du tjener de vilde penge på, du skal jo betale strøm og vand. Alt vedligehold af stald og folde/hegn skal du jo også stå for.

  • #9   29. dec 2013 Det her er også nordjylland - nærmere betegnet Gedsted Rideklub smiley

    Opstaldning og heste sådan generelt er ikke noget man bliver rig af - langt fra... Pris skal hænge sammen med faceliteter..

    Aalestrup Rideklub er forholdsvis billig i forhold til faceliteterne..
    http://aalestruprideklub.dk/DK/Ridecenter/Priser%20og%20vilk%C3%A5r.aspx

    Et pris overslag i aalestrup kunne være:
    Boks 600 kr.
    Medlemsskab 100 kr.
    Ormekur 40 kr.
    Halm 300 kr.
    Facilitetskort 100 kr.
    Faste udgifter i alt 1140 kr. pr. måned
    Hø og foder skaffer du selv.




  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #10   29. dec 2013 Hvad koster strøm og vand pr. hest?
    Hvis hesten ødelægger inventar skal opstalder så ikke selv erstatte det?


  • #11   29. dec 2013 ja rig bliver du ikke på det, du skal jo også betale skat af det da man skal oplyse alt indtægt til skat....!
    Vi har opstalder og prisen incl. foder, hø, folde, ridehus osv er 1400kr. for en hest...! Fuldpas incl udmugninge, tørv og ind/ud luk er 2100kr. så jeg synes det er dyrt med 500kr. som du snakker om...!


  • #12   29. dec 2013 Vi regner med 200kr. pr. hest om mdr. for strøm, vand og vedlighold. I vores kontrakt står der at alle skader der kommer over 1500kr. som ejen af hesten selv betale, så alt kommer an på hvad du skriver i en leje kontrakt



  • #13   29. dec 2013 Vil bestemt mene at 400-500 kr pr boks er rimeligt - ellers tjener du jo intet på det smiley

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #14   29. dec 2013 Stald højager: Hvad er din indtægt så, hvis man trækker alle dine udgifter fra?
    Jeg synes da man burde tjene nogle hundrede på det, ellers er det da ikke noget ved at gøre?


  • #16   29. dec 2013 Nu har vi moms nr. osv så alle vores udgifter kan vi trække fra og det hjælper jo en del på det. Jeg har udregnet det sådan her:

    Grundprisen hest 1400kr.

    Foder 350kr.
    Hø 350kr.
    Strøm, vand og vedlighold 200kr.
    Ridehus/ridebane 200kr.

    Så er der 300kr. tilbage og disse skal der betales skat og moms af.


  • #17   29. dec 2013 ikke alle gør det for at tjene penge,det ville også være dumt for der er så mange om buddet. udbud og efterspørgsel . og ofte tjener man pengene på fx at folk køber foder eller undervisning eller noget andet på stedet smiley



  • #18   29. dec 2013 Jeg har givet 800kr mnd for boks inkl. hø, halm, strøm og vand + delvis selvpas(lukker ud og ind når jeg ikke kunne) Der var ingen faciliteter smiley

  • #19   29. dec 2013 nemlig det er på ingen måde nemt at hav opstalder, derfor er det også meget vigtigt at hav en god kontrakt hvor alt står sort på hvidt. Og som Isheste skriver så er det stadig dit ansvar som gårdejer at hestene bliver passer ordenligt og ikke på nogen måde lider overlastet og at alle love bliver overholdt.

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #20   29. dec 2013 Isheste: hold da op det lyder surt med de opstaldere.
    Vi vil tjene lidt på det ellers gider jeg ikke bøvlet.
    Hvis vi tager 500 kr pr. Boks så er der jo ikke meget tilbage når man trækker strøm, vand, gødning, slidtage mv fra.


  • #21   29. dec 2013 Det er jo også helt op til dig selv hvad du vil og gør. Vi svare bare pænt på dit spørgsmål smiley
    Bare husk for guds skyld en god kontrakt på det smiley


  • #22   29. dec 2013 Nu er der heller ikke alle udlejere der gør de ting de skal! Min stod et sted hvor de ikke slog strømmen til så jeg fandt min hest udenfor indhegningen flere gange og de stod uden vand flere gange når de havde sat hestene på en ny fold. + at jeg opdaget at der blev taget hø fra min hest. De sørget heller ikke for vacciner og ormekure til sine egne heste... smiley

  • #24   29. dec 2013 Min udlejer tager 500 kroner pr. Måned - og det er helt 100 selv pas. Vi har godt nok et ridehus til rådighed, LÆKRE bokse, en fin vinterfold hvor der også er løsdrift de kan gå ind i. Om sommeren er der 2 andre folde vi kan bruge - den ene er dog ikke udlejers, så den betaler vi samlet 500 kroner for om måneden (altså ikke pr. Hest)

    Det er i trekantsområdet.

    500 kroner er dæleme fair! Vores udlejer kan slet ikke holde stedet kørende, hvis ikke vi betaler det som minimum.


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #25   29. dec 2013 Ok ja det skal selvfølgelig være i orden med pasningen.
    Men lyder 500 kr helt tosset og så sørger man selv for forbrug?
    Vi lukker ud om morgenen.


  • #26   29. dec 2013 Isheste - Nu skal du ikke generalisere! Jeg muget ud en gang pr.mnd. Fjernet klatter hver dag og strøede oveni hver anden dag for at jeg har spare dille. Min hest havde en tør seng hver dag til trods for dette. Og han fik 7-8 kg hø i døgnet som var regnet ud på 2 kg pr.100kg hest samt en 1/1 plade halm om dagen inkl. på fold!. Dette er ikke at overfodre og ikke tænke på økonomi. Jeg har tænkt økonomi siden jeg var lille da jeg er opdraget til det samt har været "fattig" mesteparten af mit liv! smiley

  • #27   29. dec 2013 V.L. Jeg ville ikke selv stå opstaldet et sted hvor jeg selv skulle stå for hø/halm da dette er for bøvlet for mig mht. anskaffelse og fragt! smiley

  • #28   29. dec 2013 Vi tar kun 100 kr og så lukker jeg ud og ind og fodre og alt skal medbringes selv smiley

  • #29   29. dec 2013 jeg har før hen haft min stald fyldt med dels mine egne og opstaldere (11 bokse) og det i 3 år til vi lukkede for opstaldninger det kunne bedre svare sig at have boksene stående tomme end leje dem ud, da vi regnede det igennem med alle udgifter og slid på det hele.


  • #31   29. dec 2013 Du skal op i en alt for pris for at tjene da alt skal oplyses til skat!

  • #32   29. dec 2013 afhænger meget af hvor i landet, i kbh ligger priserne mellem 1700-3000 kr for boks og løsdrift.

    hende der betaler 150 må være et særtilfælde, har jeg aldrig hørt om selv i jylland. det er jo mere en udgift for udlejerne så.

    ville min. tage 500 kr for det uden foder og hø/wrap hvis det var mig smiley


  • #33   29. dec 2013 Vi tager 1700.- for det, og vi tjener intet på det selv. smiley

  • #35   29. dec 2013 Jeg giver 2000 inkl alt også ridehus. Dog skal jeg selv muge. Sidste år fortæller min opstalder at hun tjente en 5'er pr. Hest. Så, det er squ nok ikke noget du bliver rig på smiley

  • #36   29. dec 2013 Jeg giver 625 pr. boks, selvpas (500 for den ene og 750 for den anden) der er lavet ridebane, et par læ skure, vinduer de kan stå med hovedet ud af og loftet er fjernet så indeklimaet er blevet meget bedre mens jeg har stået der i 16 år
    Vi står selv for alt, ejer aftenfodre kun
    er da sikker på du godt ville kunne leje ud til 500-700 kr. ellers så prøv dig frem


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #37   29. dec 2013 Jer der ikke tjener på det, hvorfor vælger i så at tage opstaldere ind?

  • #38   29. dec 2013 V.L. Jeg tænker også at tage opstaldere ind med tiden. Dette tænker jeg at gøre da jeg i tillæg til at tjene lidt har nogle at ride med og hygge i stalden med smiley

  • #40   29. dec 2013 Rigtig træls for dig smiley Og træls at nogle skal ødelægge for os der går op i vores heste og tænker på de der ejer stalden. smiley Jeg ønsker opstaldere i fremtiden da der ikke er noget problem for mig om jeg skal fodre to heste mere smiley Skal have løsdrift hvor hver hest selv går ud/ind af sin boks efter eget ønske med hø ad libitum i småmaskede hønet smiley Bliver vejret alt for slemt kommer de ind at stå smiley

  • #41   26. jul 2014 hvor jeg står koster der 1600 for pony/løsdrift og 1800 for heste det er inkl. Halm, Wrap ad libitum, udmugning, strøm, vand, der er der udendørs ridebane (B-bane) og ridehus (A-bane), vandspiltov. og Døgnfold om sommeren på Kæmpe fold.

Kommentér på:
Tjene penge på opstaldning

Annonce