{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Pasning af lang man + semi lang man :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min dejlige araber er ved at gro en dejlig lang man, og om sommeren er pasningen af den ikke noget problem - men her om vinteren! OMG det er en kamp uden lige! smiley
For det første så krøller hans man en lille smule - noget lidt ala dreadlocks - så normalt bliver den ikke børstet mere end højst nødvendigt, 1-2 gange om året, og resten af tiden prøver jeg bare at fikse den med mine fingre, så jeg undgår at knække for mange hår. smiley Men specielt her om vinteren, der får han lavet den ene knude efter den anden, som bare IKKE er til at få ud - og ja han har dækken på, men uden hals.
Og når jeg skal ride, så fletter jeg manen, ellers kommer jeg hurtigt til at rive i manen og derved ødelægge den - så den er altid flettet under ridning.
Så hvad gør i for at holde jeres hestes lange eller semi lange man? Tager imod råd og gode tips - alt hvad i har smiley
Personligt har jeg lidt dårlig erfaring med at flette den på normal vis - da jeg oplever at hårene stille og roligt knækker af.

- på billedet er det ham, som står tættest på hegnet smiley og manen er længere nu, dette billede er 6 mdr. gammelt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af lang man + semi lang man :)
Kommentér på:
Pasning af lang man + semi lang man :)

Annonce