{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tina Lund?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   12. jan 2014 Det er eftersigende rigtigt..

  • #4   12. jan 2014 Hun er også blevet sigtet af dyrenes beskyttelse for barring

  • #5   12. jan 2014 Nogle der ved hvor lang tid siden det er? Og er der sket andre ting? Der må gerne komme link med da jeg ikke så tit tror på ting uden beviser smiley

  • #6   12. jan 2014 det er lang tid siden og ja, der var billeder af det. og hun blev afsløret i at barre sin hest, ved noget opvarmning. så hun er ikke værd at se op til.

  • #7   12. jan 2014 Enig med Zwick. I min verden er hun ikke så meget som en tønde døde sild værd som rytter.
    http://www.hesteinternatet.dk/default.asp?show=page&id=3195
    Se fx. billedet her, der er zoomet lidt ind.


  • #9   12. jan 2014 Min gamle pony havde på et tidspunkt et sted tæt på der hvor jeg sidder med sporende hvor han tabte hårende, og vi fik han undersøgt, kan ikke huske hvad det var men det havde ikke bort at gøre med at jeg brugte mine spore. Det kan jo ske at hendes hest havde det samme, og så skal der jo intet til at strande hul... Jeg aner det ikke....... Jeg har fået undervisning af hende og det var virkelig godt. Jeg synes bare ikke at man skal lytte så meget på alle de medier for hvilken stor dansk rytter har aldrig haft noget på sig fra medierne?? Lad od nu tage Anna(Ecco's halløjs datter) hun rider også med trænings metoden roolkür.... Og de har alle succes alligevel.......

    D


  • #10   12. jan 2014 Stald Remmevad: Det kan godt være de har succes, men der er ski ikke nogen af dem der kan ride. It's all about money.

  • #11   12. jan 2014 Hvordan kan du tillade dig at sige at de ikke kan ride?? Det kan de jo.... Vi har alle forskellige metoder, så du nå meget gerne lige give mig nogle grunde på hvorfor du mener at de ikke kan ride!?

  • #12   12. jan 2014 Arh... At sige at Tina Lund ikke kan ride er måske ikke helt fair. Tværtimod er hun ekstremt dygtig rytter.

    Ridning i sig selv er dyremishandling, men korrekt nogle udfører det i større grad end andre. Og det er selvfølgelig ikke ok, og det skal straffes. Men ride, det kan hun!


  • #13   12. jan 2014 Stald Remmevad
    Så fordi de har succes er det okay at bruge barring, lave hul i hestene med spore og rollkür osv ?


  • #14   12. jan 2014 Hun er jo skide dygtig og ingen herinde når hende til sokkeholderne. Men hendes måder at træne på, er ikke i orden. Men jo højere klasser hun rider, jo større er presset. Hendes fars økonomi afhang jo af hendes resultater på banerne rundt omkring. Nu rider hun i Dubai.

  • #15   12. jan 2014 Tak..... Sanne k:)

  • #16   12. jan 2014 Jeg mener bare ikke at hun kan ride :). Ihvertfald ikke så det er harmonisk at se på. Men alle kan jo side på en hest og få den til at gå frem, dreje, stoppe osv. I min verden er det bare ikke at ride. Og jeg har ihvertfald aldrig set hendes hest ride en afslappet runde.
    Men ja, forskellige meninger og metoder smiley


  • #17   12. jan 2014 Maria C: (y)

  • #18   12. jan 2014 Du kan læse det i mit første link? smiley

    Krikkerne: Hvordan kan du sige at de ikke kan ride? Alle rider forskelligt og bruger forskellige metoder. Synes medierne nogle gange blæser nogle problemer op som ikk er noget særligt. Ikke ment med det her emne, for her synes jeg det er godt at der opmærksomhed på det smiley


  • #19   12. jan 2014 Krikkerne: Så må jeg desværre sige, at så er det fordi du ikke ved hvad du snakker om. Hendes heste er altid 200 % med på opgaven på banen, og javist er de tændte, men det SKAL de altså være for at gå en Grand Prix bane på 160 cm. Den slags kommer man ikke over i trav.

  • #20   12. jan 2014 Og krikken: Hvor mange runder har du egentlig set hende ride? smiley

  • #21   12. jan 2014 Laura: Det kommer an på hvad man mener med at ride :). For ja, de kan side på den og få den til at gå frem, springe, lave dressurøvelserne, osv. Men ser dte harmonisk ud? Er hesten afslappet? Jeg har meget sjældent set en top hest gå gennem et dressur program uden konstant halepisken. Og endnu sjældnere har jeg set en spring hest gå en bane uden at slå med hovedet og halen, gå imod bidet osv.
    Men som du selv siger så bruger vi alle forskelige metoder. Jeg bryder mig bare ikke om deres metoder, og i mine øjne bliver det aldrig pæn ridning :).
    Hvor mange runder jeg har set hende ride har jeg ikke tal på smiley

    Btw. Når jeg siger Ridning, mener jeg HARMONISK samspil mellem hest og rytter. Det er definitionen af ridning i mit hoved smiley


  • #22   12. jan 2014 Overhovedet ikke...... Er det ok, at når du ikke har succes at du så omtaler dig på den måde om folk der rent faktisk har susses??? Jeg føler det er ret svært at formulere mig ordentligt omkring dette emne over mobil, men har i nogle sinde været ved en af de rigtige store dressur rytter som benytter roolkür, været ved deres side, hørt deres forklaring på hvorfor de lige benytter den metode, hørt hvad de synes det hjælper, om de bare ridder rundt med hesten i over en time i den bøjning eller om de måse gør det i to min. Lader dem strække ud, eller hvordan det foregår?? Alle de billeder der er, sikkert er nogle af dem rigtige men mange af dem kan også bare være uheldige. Der er så mange ting der spiller ind i det her, så tænk jer om før i udtaler jer...

  • #23   12. jan 2014 det er ikke det eneste hun har gjort, hun har også brugt andre grimme metoder over for hestene, og har været anklaget for dårlig behandling af sine staldpiger.
    Jeg kan ikke fordrage hende.


  • #24   12. jan 2014 Men det kan være lidt ligemeget, da vi aldrig bliver enige :).
    Jeg har min mening, i har jeres, and thats it. Jeg kommer aldrig til at ændre mit syn på toprytterne fordi i sider og siger jeg ikke aner hvad jeg taler om smiley


  • #25   12. jan 2014 Har jeg lige i dag set en vudeo, eller lidt af en vudeo Tina lagde ind op facebook hvor hun springer en bane, og det så sku godt ud... Og jeg ved ikke, men jeg synes godt jeg kan se når det ser nogle Lunde godt ud..:)

  • #26   12. jan 2014 Stald Remmevad: Har faktisk set en video med Anky som forklarer om Rollkür, og synes ærlig talt det var en sølle forklaring, som ikke heeelt passede med hestens anatomi.
    Ja, der kan være uheldige billeder. Men ikke 100 uheldige billeder i træk smiley


  • #27   12. jan 2014 ride en afslappet runde??
    Hun rider resultat orienteret og at sjoske afslappet rundt på en bane giver ikke resultater. Hun og hestene er helt oppe på dupperne når de skal præstere. Ingen herinde rider jo sådan, vi rider for at hygge, hun rider for at overleve. Ellers skulle gården jo sælges. Hun betalte huslejen. Og kom der ikke penge ind, gik faren jo i sort. Derfor skal der åbenbart grimme metoder i brug.

    Hun var ikke ret gammel da hun kom til tops, og det er der jo mange herinde der drømmer om. Men det bliver ved drømmen.


  • #28   12. jan 2014 Vil du linke Stald Remmevad? :). Vil gerne se den ^^

  • #29   12. jan 2014 Zwick: Med afslappet mener jeg ikke sjoske rundt, men at hesten rent faktisk er rolig og styrbar, og ikke stresser afsted med piskende hale og og et hoved der slår rundt smiley

  • #31   12. jan 2014 Gå på hendes side på facebook, jeg så dig kun starten.... Jeg synes bare at alt det med at det skal se afslappet ud... En spring bane på 160 cm, hvordan kan se se afslappet ud, det er da bedst når man kan se at hesten selv går frem og virkelig vil det, man kan se at hesten nyder det..... Nu er jeg military rytter, og har i noglesinde set en military top hest være afslappet på en terrænbane, jeg har ikke.

  • #32   12. jan 2014 Krikkerne: Vil du ikke linke til en springvideo, hvor du synes hesten går korrekt? smiley
    Også gerne dressur med lidt svære øvelser, bare så vi kan se, hvornår en hest er afslappet? smiley


  • #33   12. jan 2014 Bumle: Det jo lige netop det jeg IKKE synes jeg ser nogen steder smiley



  • #34   12. jan 2014 Der kan vel være forskel på hvordan hesten pisker med halen.. Eller hvordan man kan forklare det..

  • #35   12. jan 2014 Stald Remmevad: Det jo netop det jeg mener :). Det er også det je synes er så dødtrist ved hestesporten, for alting skal være på det nivaue hvor det handler om penge, og hvor det er så ligemeget om hesten er/kan være afslappet smiley

  • #36   12. jan 2014 så hellere springe på en bane end military spring. Det er spring der er sat fast og ikke kan rives ned.

  • #37   12. jan 2014 Krikkerne: Der må da være en eller anden rytter derude et sted, der formår at ride som du synes? smiley
    De behøver skam ikke ride topplan smiley


  • #38   12. jan 2014 Vi rider med "event geel" som er en form for glidecreme, hesten kan glide af springene.. MAN SKAL IKKE RIDE MILITARY HViS MAN IKKE HAR STYR PÅ DET. I military skal man gennemføre en dressur. Det vil sige at vi har ale grundridbingen iorden!!! Vi har styr på Det.

    På en springbanen kan hesten få bommene imellem benene, og hvor tit sker der ulykker indenfor spring i forhold til military?????


  • #39   12. jan 2014 Griner altså lidt af journalistens ordvalg.

    Blodet flød fra hestens flanker...

    Selvfølgelig er det da forkert, men at blodet ligefrem flød..


  • #40   12. jan 2014 Stald Remmevad: Var faktisk positivt overasket over den video :)! Selvom jeg stadig synes hesten åbner munden lige lovlig meget.

    Bumle: Årh okay :D. Øjeblik, finder lige en smiley


  • #41   12. jan 2014 Zwick..... Hvis du ikke selv rider military, så synes jeg bare at du skal stoppe med ar udtale dig om hvorvidt det er farligere end springning, og om hvorvidt det er synd for hesten osv... Vi ridder i terrænet som er hestens natur og hestene elsker det!

  • #42   12. jan 2014 Altså, bare for at holde mig til emnet som omhandler et idol og vedkommendes rideresultater:
    Da jeg var .. 6-7? (noget i den retning) kan jeg huske at Tina Lund vand en stor konkurrence på sin fødselsdag, og jeg syntes da bare hun var SÅ god. Min mor så ikke så begejstret ud som mig, men det lagde jeg jo ikke mærke til.

    Der gik få år, og så forstod jeg hvorfor. Jeg har selv lært at ride på en pony som i DEN grad har været plaget af konfliktadfærd og har mange dårlige oplevelser i bagagen hviket har lært mig rigtig meget, fordi han kun accepterer at du gør tingene på hans prencipper - ellers siger han fra (og kan virkelig sige fra).

    Flere af pigerne fra min klasse syntes da Tina Lund er fantastisk, og jeg må så bare trække på skuldrene og sige:
    "Jeg kan nu bedre lide Susan Kjærgård", og når de sprøgerer hvorfor, så er det fordi jeg ikke kan lide Tinas måde at ride på. Ja, hun er da P*sse dygtig og jeg har flere gange stået bane i Bernstorff parken når hun red, og hun kan da noget, men derfor syntes jeg stadig ikke rigtig om hende, fordi hun simpelthen (efter min mening) ikke tager nok hensyn til hesten.
    Også i Bernstorff parken (ikke så længe siden) kan jeg huske at en af Danmarks andre top ryttere (kvinde) var med til en hold konkurrence hvor hestens udholdenhed virkelig kom på prøve (flere omgange springning). Hun valgte at stoppe, give hesten en godbid og så forlade banen, fordi den simpelthen var for træt til at komme over uden at rive ned, og allerede havde refuseret en gang. (har self. glemt navnet -.-") Stor respekt til hende her fra!

    Men TS: Hvis du skal have et idol i hesteverden inden for springning så ville jeg personligt søge over mos Susan Kjærgård i stedet for, eller bare dem som ligger i den ende (Hun springer ikke længere, men har gjort, nu træner hun)

    "Susan Kjærgård har været proffesionel pringrytter siden 1996. Hun har været placeret på verdensranglistens top 100 og har tidligere været på landsholdet i springning. Som 22-årig ren hun EM. Nu driver hun en salgsstald og kursusvirksomhed ved Kjellerup. Susan Kjærgård samarbejder blandt andre med den anerkendte australske professor og ekspert i hesteadfærd og træning, Andrew McLean" - Citat: Hestemagasinet

    (undskyld længden xD)


  • #43   12. jan 2014 Krikkerne: Hvis du mener at alt skal være ih og åh så afslappet så vil jeg meget gerne se en video af dig der ride så afslappet, og så høje klasser/øvelser hvor hesten går som den skal, for det mener du jo at du er den eneste der kan, hvis du ikke engang kan finde en video af den der kan, så må du vel have en video hvor du gør det?...

  • #44   12. jan 2014 Eftersom military også er farligt for rytteren såfremt man ikke har styr på det, så gør vi jo nok ikke noget som bringer hverken vores eget eller hestens liv og helbred i fare.

    Jeg red dressur på min hest i flere år, begyndte maj 2013 på springning og efterår 2013 military. Og min hest trives 1000 gange bedre i naturen/på en terrænbane end på en dressurbane, selvom det sidste alternativ er det sikreste. Han elsker træningen til military, og udsætter ham ikke for mere end jeg VED han kan. Presser ham udelukkende på højden på almindelige ridebanespring.


  • #45   12. jan 2014 Kunne ikke være mere enig Sanne k

  • #46   12. jan 2014 Louise H: Ja hun HAR været god og på verdensranglisten i toppen. Dengang brugte hun lige så slemme eller værre metoder.

    Igen, jeg forsvarer ikke dyreplageri, og det skal straffes HVER gang det ses. Men at lave Susan Kjærgaard til en helgen er også fesent - især når man siger at hun er åh og ih så sød ved hestene og SAMMENHOLDER det med hendes resultater - for disse ting hænger netop ikke sammen!


  • #47   12. jan 2014 Gøtterup's foto - Din hestefotograf/ Fancy<3
    Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg kan ride min hest uden en eneste konflikt, for det kan jeg ikke. Jeg ville ØNSKE jeg kunne, og jeg stræber efter at kunne. Men bare fordi man har den mening, betyder det altså ikke altid at du opfylder den 100% selv :). Men det vil jeg gerne, og det er det jeg vil kunne med tiden :).


  • #48   12. jan 2014 Altså, for at detlage i debatten, så mener jeg ikke hesten kan være 100% afslappet, for det vil sige at den skal stå midt på banen og græsse. Men det er muligt at lære hesten at den ikke skal flygte over springene, for at slippe for rytteres pres.

    Det tager bare mere tid end at sige
    "spring eller jeg æder dig!" og så vælger mange heste at flygte hen over løven (springet) for at slippe for tigeren på ryggen.

    Så ja, det er muligt, men selvfølgelig bliver hesten også nødt til at være lidt på for at få den nødvendige energi til at komme rundt. MEn det kan sagtens se kønt ud! Nu har jeg glemt rytterens navn, men en engelsk (tror jeg nok) ældre herrer rider fatisk sådan på højt niveau. Hans heste ser afslappede ud, og der er ikke noget f det der 'fart på, fart på, driv, driv, driv!' over ham, men alligevel får han jo gode resultater fordi hesten så er mere under hjælperene, kan foretage hurtigere sving og den slags smiley


  • #49   12. jan 2014 Sry, ikke en helgen, men for at kunne gøres til et 'idol' så er der bare mange som vi lhave nogen resultater. jeg vil ikke sige jeg tilbeder den måde hun red på, men den måde hun rider på er jeg rigtig glad for.
    Det vare bare for at gå i det der 'idol' spor.

    Jeg er rigtig glad for hendes nuværende prencipper, og de fungerer super for åde sorte (konflikt pony) og findus smiley


  • #50   12. jan 2014 Enig med Louise :).

    Kan godt se jeg har fået formuleret mig lidt forkert her, for nej, selvfølgelig er det ikke muligt at hesten er fuldstændig afslappet på det niveau. Men som Louise så fint forklare, så kan det altså også se kønnere ud smiley

    Jeg er ret sikker på at ahve set den herre du omtaler Louise, men kan selvfølgelig heller ikke huske hans navn -.-


  • #51   12. jan 2014 Han havde gråt hår, en blå jakke og rød bluse inden under. Red på en ret ung sort hest (så meget kan jeg da huske)

    Selvom den var ung var den både mere styrbar og rolig end flere af de ældre heste og klarede sig faktisk bedre, hvilket set fra min side er et tegn på at det godt kan betale sig at tage den med ro...


  • #52   12. jan 2014 Der er MANGE topryttere der rider ud efter et stop eller et par bomme. Hvorfor også presse hesten ud i noget potentielt farligt, hvis man kan mærke den ikke er med på opgaven i dag, og man alligevel er uden chance for at ligge med fremme?

    Og det er ikke kun topryttere der gør det, jeg har da selv gjort det, hvorfor ride videre efter 2 stop. Det er alligevel ikke på stævnebanen man skal udvikle hestens evner, niveauet skal højnes hjemme på træningsbanen.


  • #53   12. jan 2014 Undskyld men hvad er rollkür?

  • #54   12. jan 2014 Nej, det var måden hun gjorde det på, ikke det at hun gjorde det. Efter hesten havde revet ned stoppede hun den og gav den en godbid. Hun havde ikke presset den for meget, og den blev rost mens den gik ud. Det var også måden hun red på. Hun tog meget mere hensyn til hesten end de fleste andre, og hun var ikke sur på hesten, som man godt kan se nogen blive smiley

  • #55   12. jan 2014 Telma, rollkur kan kort og godt beskrives som:
    At man ved overdrevent brug af tøjlen tvinger hesten meget ind bag lod. Derved bliver hesten ikke i stand til at orientere sig ordentligt, dens sener bliver overstrukket, og der komemr et kæmpe pres i munden på hesten, samt at den bliver stresset.

    Men det giver hurtigere konkurrence resultater, så derfor benyttes det.

    http://mvriding.dk/rollkur%20skelet.jpg


  • #57   12. jan 2014 Nu er jeg med smiley

  • #58   12. jan 2014 Jeg forstår ikke den mening med, at bare fordi man ikke selv er verdensmester, så må man ikke udtale sig om de professionelle, fordi man ikke selv er ligeså god. Det giver altså ikke mening :).

  • #59   12. jan 2014 Tja, jeg håber jeg holder mig positiv (eller mindre negativ), ellers så må i gerne nævne navne smiley

    Jeg mente self. ikke at alle benytter sig af rollkur, men man ser det desværre smiley


  • #60   12. jan 2014 Jeg har bare læst en masse om at hun sætter stød til springene og putter glasskår i bandagerne smiley Men helt ærligt det tror jeg ikke på det smiley

  • #62   12. jan 2014 Telma, alt (næsten) bunder i en sandhed, men hvor stor den sandhed så er, det må man selv bedømme. Hvis hun er set på en hest der har sår hvor sporerne er, og hun kommer med en alt for lam undskyldning, samt at hendes heste springer så der måske er noget om snakken med glasskår/stød så er folk hurtige til at tro det, om det så er rigtigt eller forkert...

    Mht stød i springene... Hvordan gær hun lige det? (er mest af alt nysgerrig)
    Er det så ikke lidt som når fuglene sætter sig på ledningerne? Man skal vel have jordforbindelse for at blive zappet, medmindre jeg er helt galt på den? smiley


  • #63   12. jan 2014 Telma: Hendes heste er EKSTREMT dyre, og de er hendes levevej. Så nej, selvfølgelig behandler hun dem ikke sådan. Kommer de alvorligt til skade eller bliver kede af at springe, så har hun ingen indtægt.
    En fjer bliver nemt til fem høns - og hvem her i tråden kan sige sig fri for at have klappet sin hest en ordentlig en i røven fordi den tager røven på sin rytter eller på anden vis opfører sig uacceptabelt? Jeg kan ikke! Min hest vejer 500 kg og er væsentligt stærkere end mig - det må han helst ikke opdage, så er det sgu for farligt at ride.


  • #64   12. jan 2014 Louise: Jo men jeg sagde jo jeg ikke troede på det smiley
    Sanne K: Helt enig!


  • #65   12. jan 2014 Sanne: Jeg kan du heller ikke sige at jeg aldrig har givet min hest et slag som markering. Specielt på fold er jeg altså mere obs på det. De går 20 heste sammen, og hvis jeg kommer i klemme når hestene rette rpå hindanden så ender jeg som en pandekage, så der er jeg altså ikke sen til at vifte med arme/tov og evt. ramme dem.

    Jeg tror heller ikke jeg er den eneste som har gået en tur med hesten netop som mælkebøtterne er sprunget ud, og så lige må sige "niks, ikke nu" når hesten skal have en lækker blomt. Selvfølhelig aldrig mere end nødvendigt, men Sorte er ikke død fordi jeg en gang har markeret (ikke slået) med pisken når han skulle ti lat nuppe et tot smiley

    Telma: det sagde jeg ikke, jeg tænker mest på dem som spreder rygtet smiley


  • #66   12. jan 2014 Ja, det er også helt fint smiley

  • #67   12. jan 2014 Men jeg undrer mig lidt over der er så mange hatere der starter rygter smiley

  • #68   12. jan 2014 I know Caroline, derfor synes jeg egentlig heller ikke din kommentar giver mening smiley

  • #69   12. jan 2014 Tja, hvorfor er folk bange for mus?
    Der er egnelig ikke grund til det, da en mus i sig selv ikke er farlig, men fordi den før har været uønsket, så kan folk ikke lide den.

    Tina rider nok ikke på den mest hensynsfulde måde, og derfor er det let at gøre hende ond, selvom hun måske blot er presset og uvidende. Ikke at hun ikke ved noget om heste, men hun er måske ikke så kendt inden for hestens tankegang.


  • #70   12. jan 2014 Ja men hvorfor?

  • #73   12. jan 2014 Telma, der er ingen grund til det, ligesom der ikke er grund til at folk ikke kan lide mus.
    Jo, jeg bryder mig ikke om Tina fordi jeg ikke kan lide hendes ridemetoder, jeg syntes ikke hun atger hensyn til hesten, så jeg vælger at sige: Jeg gør noget andet. Men det med glasskår og stød, er nok fordi folk s har sagt:
    Hende s heste har sår på siden, så hun er helt klart dyremishandler og bla bla bla (okay, overdrivelsen fremmer forståelsen...)


  • #74   12. jan 2014 Helt enig Camilla F smiley

  • #75   12. jan 2014 Louise: Jeg spurgte hvorfor at de opdigtede ting smiley

  • #77   12. jan 2014 Telma: Det kan vel starte med at der er et hestemenneske der har set hende til et stævne. Hvis hun så har klappet den EN gang enten på opvarmningen eller på banen, kan tilskueren måske synes at hun har gennemtævet den hele banen igennem. Så personen skynder sig at tage et billede....

    Så kommer personen hjem. Skynder sig ind på sin computer og skriver et indlæg f.eks. her på Hestegalleri om at TINA LUND bare tæskede den stakkels hest hele banen igennem Og så sætter billedet ind samtidig.

    Så er der jo mange mennesker der tror på det (billede) og kan så fortælle videre og starte et ondt rygte.... smiley

    Bare lige et eksempel jeg lige udtænkte smiley


  • #78   12. jan 2014 Jeg synes bare du modsiger dig selv enormt med den kommentar Caroline :). Og som sagt, så er jeg uden tvivl klar over at jeg ikke rider 100% fejlfrit, men jeg mener bare, at når man står som andres idol og toprytter, så burde det se bedre ud :).
    Men lad den bare ligge der, da jeg ikke tror vi bliver enige om noget smiley


  • #79   12. jan 2014 Caroline: Det har du ret i smiley

  • #80   12. jan 2014 Caroline: Jeg synes da sagtens man kan "dømme" topryttere, selvom man ikke selv er toprytter. Selv hvis man kun har redet 1 måned, kan man da sagtens have begreb om, hvad der er rigtigt og forkert indenfor rideverdenen. Jeg kan fx overhovedet ikke springe de klasser som Tina Lund kan, men derfor kan jeg da godt vurdere, at det er forkert af hende at benytte sig af barring under træning, eller overdreven brug af sporer. Det er jo bare hvilken holdning man selv har til hestevelfærd.

    At sige man ikke kan vurdere, fordi man selv laver fejl, er jo nærmest på samme niveau med det Helgstrand udtalte, om at alle der var imod hans måde at ride på, var hyggeryttere der tullede rundt på Nordbagger...


  • #81   12. jan 2014 Tak fordi du kunne formulere det Regitza ^^. Tror mit sprog er lidt rådent idag :b
    Dén udtalelse kan jeg også godt huske smiley


  • #82   12. jan 2014 Det er så nemt at pege med fingre, når man sidder bag en skærm... Og ligeså det at generalisere og placere alle top ryttere i én gruppe..

    Tror der er rigtig mange der skal passe på med at udtale sig om andre mennesker, de i virkeligeheden ikke aner en bønne om:)
    Vi har alle en stemme, men nogle gange er stilhed den bedste taktik når der mudderkastes over nettet...


  • #83   12. jan 2014 Julia: Det rigtig nok. Forskellen er så bare at jeg uden problemer ville stille mig op og sige præcis det samme, til enhver i den her tråd, ansigt til ansigt.
    Jeg kan godt se at jeg forklarede mig forkert, og det var rigtig dumt af mig at få sat alle top ryttere i samme bås, for de hører ikke alle til der :). Men når jeg tænker topryttere, så tænker jeg bare mest på de ''dårlige'', fordi jeg synes det er dem der er flest af. Jeg ser, dsv., enormt sjældent 'dygtige' topryttere.


    Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke når Tina Lund til sokkeholderne, men derfor mener jeg stadig ikke at hun rider godt. Jeg ved godt at jeg fik udtalt mig rigtig groft om at ingen af toprytterne kan ride, det beklager jeg, for jeg var lidt oppe i det røde felt, og der får man tit sagt/skrevet noget dumt. Jeg skulle nok fra start af have forklaret hvad jeg mener med at kunne ride. Tina er sindsygt dygtig inden for hendes fag, men jeg bryder mig heller ikke om den side af rideverdenen, og jeg kan heller ikke lide hendes metoder, og synes ikke hun rider 'pænt' smiley


  • #85   13. jan 2014 jeg har i skoven her, set fasttømrede spring ned af en skrænt, og det kræver sin hest og kan koste hesteben.

  • #87   14. jan 2014 Helt enig!

  • #89   15. jan 2014 Skal vi ikke bare sige at enhver idiot med bare lidt forstand på heste kan se når de mange topryttere byder hesten noget som ikke er godt?

  • #90   15. jan 2014 Fjordaraberen, desværre ikke alle de 'hesteidioter' i min klasse kan tydeligvis ikke selvom en af dem ejer egen hest (har gjort det længe) og mange af dem har redet i længere tid.

    Jeg syntes det er synd og skam når folk ikke har den viden der skal til for at sige: jeg skal ikke bare gøre som hende fordi hun rider på højt niveau. smiley


  • #92   18. jan 2014 Hmm det billede hvor hesten bløder fra sporeren af er lidt svær syntes jeg for det kunne Hun sagtens have gjort.. Eller er det noget den havde ikke fra ridning..
    Jeg har da prøvet at lige før et stævne havde min hest havde fået sådan et sår lige ved sporen, havde en mave bandage på for at det kunne hele, det nåde Det ikk så måtte forklare dommeren at jeg ikk var ond ved mine heste men at Den var lidt en nar på fold smiley så fik lov til at ride, men Hvis det gik op ville jeg blive Dis.
    Kunne måske være Det samme har?? hvor hun måske er kommet til at ride såret op igen smiley
    Syntes den er svær når det ikke er et før billede...
    Kan nu ikk Lide hende og syntes hun til tider er ret hård ved sine heste og er heller ikk særlig sød ved alm mennesker. Men syntes så ikk man skal dømme ud fra sådan et billede men så heller en video smiley


  • #94   18. jan 2014 Tina... Så du mener simpelthen at alle top ryttere der opnår resultater, er kyniske egoistiske røvhuller der behandler hesten dårligt?
    undskyld men det er simpelthen den mest generaliserende og uvidende kommentar jeg har læst indtil videre smiley

    Er vi ikke alle egoistiske når vi lægger bid i hestens mund? Er vi ikke alle kyniske når vi sætter os i sadlen og rider vores heste?
    Hvis du IKKE vil være egoistisk, så køb dine heste og sæt dem fri på en kæmpe fold og lad dem leve naturligt.
    At en toprytter skulle være mere egoistisk ved at bruge deres heste som topatleter, og kunne gøre dette på en harmonisk måde, kan jeg simpelthen ikke se forskellen i.

    Der er utrolig mange top ryttere der højst sandsynligt behandler hesten langt bedre end så mange skovturs ryttere der er uvidende om hvad pokker de laver på hesten.
    Sorry - men nogle gange skal tingene sættes i perspektiv.


  • #96   19. jan 2014 Ved i hvad bare fordi hun er kendt behøves hun ikke og blive ned dømt på hun har laver en lille skramme med sine spore...
    Det kan måske være fordi af selskabet der har lavet en fejl i sporen og derfor blevet spids.
    Hvis det var en der ikke var kendt ville der ikke ske en skid for for dyrenes beskyttelse..
    Det er helt iorden du har dit idol alle andre skal ikke bestemme over dig

    Husk alle sammen i kunne selv have lavet den skramme????


  • #97   19. jan 2014 Hm... Jeg synes den er rigtig svær! Alle kan lave en fejl, men det virker måske til at hende her har lavet rigeligt. Men vi kan alle lave fejl og ingen er perfekte... Derfra og så til st sige at hun kun rider for pengenes skyld og slet ikke kan ride, passe på sine heste og hvad ved jeg synes jeg er forkert. Man kan ikke komme SÅ langt unden bare at kunne en smule. Nej, det ser ikke så afslappet ud som det kunne gøre, men de her heste skal være tændte ellers får de jo aldrig slebet sig selv og sin rytter over springet. smiley

Kommentér på:
Tina Lund?

Annonce