{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Part - pris? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestetosser.
Jeg har en lækker hest, som jeg har haft svært ved at få tid til. Derfor har jeg nu fået en part på hende. Jeg ved bare ikke hvad det skal koste?!
Min hest er 16 år, utrolig sød, kærlig, rolig og omgængelig. Hun kan alle grundtingene, men er ikke på et særlig højt niveau i øjeblikket, men kan formentlig sagtens trænes op.
Pigen har stort set ubegrænset adgang til hesten, hun skal dog spørge på tre udvalgte dage, for at sikre, at jeg ikke selv er der.
Der er ingen store pligter i stalden, udover at hun gerne må ordne hestens boks, når hun har været på besøg.
Nær stalden ligger en pæn ridebane og skovarealer. Der er intet ridehus.
Har I nogle gode forslag til, hvad sådan en aftale kunne koste???

Mvh.
Camilla smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part - pris?
  • #1   16. jan 2014 Jeg ville ikke give mere end 500,- for det.

  • #2   16. jan 2014 Omkring 300-500 kr vil jeg mene..

  • #3   16. jan 2014 Det kommer meget an på hvor i landet din hest står smiley
    Parter er fx betydelig dyrere omkring københavn/nordsjælland og andre større byer.

    Men umiddelbart vil jeg sige mellem 400-700 kr.


  • #4   16. jan 2014 Tak for foreløbig svar! smiley
    Hun står på sydsjælland. Et godt stykke ude på landet


  • #5   16. jan 2014 De sidste jeg har redet har jeg betalt skoene, ca. 1200 hver 6 uge.
    Der har jeg haft hesten som min egen, altså det har kun været mig der har redet den, og jeg har måtte gøre med den hvad jeg vil. Jeg har ikke haft nogle staldpligter, andet end når jeg selv har tilbudt det, eller ejer har spurgt om jeg kunne hjælpe til hvis de eks. ikke var hjemme, her snakker vi jo så om alle hestene i stalden.


  • #6   16. jan 2014 Jeg giver 200 for en fast dag og alt det jeg ellers kan, så i ferierne er det typisk 4-5 gange i ugen. Hesten har været udtaget til DM og kan derfor en del. Så jeg tænker måske 200-300 kr alt efter transprotmulighederne. Nok ikke mere grundet mangel på hal, ikke noget alle tæller ned på men jeg er afhængig af en hal selv

  • #7   16. jan 2014 Så vil jeg mene omkring 500 kr er fair smiley

  • #9   16. jan 2014 ja jeg ville være glad bare der var en der ville ride min Schaløer gratis, men det er ikke nemt at finde nogen smiley

  • #11   16. jan 2014 Altså, jeg giver 300kr for min part + 500kr til sko hver 8 uge.
    Der er ridebane, gode turmuligheder og ejeren vil gerne køre mig "hvor hen jeg vil", + mulighed for ridehus en gang imellem. Jeg må starte alle de stævner, shows m.m.
    Jeg tilbyder selv at muge, da jeg synes det høre til den del "at have egen hest", og det er lige præcis hvad jeg har her. Må ride hende alle ugens dage, og lave alt (med måde) med hende. Og hvis hun mangler noget, køber ejeren det (fx stævnesæt, gamacher, m.m.)
    Det skal måske lige siges at hun er 7 år, men dog under tilridning. Men det synes jeg bare gør det endnu federe, at jeg får lov til selv at forme hesten som jeg vil ha' den.

    - Så jeg synes hverfald du godt kan tage 300kr for det.


  • #12   16. jan 2014 Jeg giver 650 for 2 dage om ugen. Aziz går heller ikke de store klasser, han er igang med at gøres dygtig. Så 650kr for 2 gange om ugen giver jeg smiley

  • #13   16. jan 2014 jo Camilla jeg har haft en annonce flere gange uden succes, hun er eller en skøn dame som kan gå la4 man vil få hende som sin egen og må gerne starte på hende, bare man behandler hende ordenligt, har desværre ikke tid til to heste så hun bliver lidt forsømt

  • #14   16. jan 2014 Tænker umiddelbart ik rigtig noget.
    Hesten står ude på landet, intet ridehus, en hest der ik ka det store, der er staldarbejde.
    Det lyder til man er afhængig af en bil eller cykel?
    Det er en fin hest, men der er rigtig mange ting imod, at nogen bider på.
    Så den skal nok "sælges" på, at parten er gratis.


Kommentér på:
Part - pris?

Annonce