{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Hest er ikke farligt, men udmugning! (Sarkasme) {{forumTopicSubject}}

prøver lige at joker med at min næse måske er brækket og mine tænder kan ha taget skade også..!

Igår kom jeg med højt humør i stalden og alt var bare super duper.. og var forsinket som jeg plejer.. så skyndte mig i gang med udmugningen, inden hestebasserne skulle ind. smiley

de første 3 bør gik fint, havde godt observeret at ramperne var våde og derved glatte, men jeg var bare forsigtig.. NOT!
det sidste "læs" jeg skal ud med, var ikke særlig stort, så tænker at jeg lige tager et par greb fulde, fra en af de andres hestes boks. (så venlig er jeg nemlig :D)
og det går bare derud af.. jeg kommer fint op på rampen og BAM!!! så ligger jeg der på vej op af nummer to rampe.. :S Blodet løber bare ud af næsen på mig.. og var sikker på næsen var brækket.. ringer straks til staldejer og siger at jeg lige kommer ind, da jeg er skvattet på rampen og har slået min overlæbe/næse ned i trillebøren (og heldigvis blev trillebøren stående på rampen.. så ingen mødding på mig! smiley kunne ellers ha været kønt :D)
Min telefon når at få en del blod på sig og rampen og mine støvler og staldgulvet samt Lisbets sten trappe..
Lisbet kunne jeg se følte skyld, da hun så mit stakkels ansigt.. men sagde det var okay, hun havde jo sagt at jeg kunne nøjes med at bruge den sikre rampe, men vores mødding er ret stor i øjeblikket så ville gerne bygge ovenpå og ikke ud smiley så fejlen ligger HELT på min side..

Hun hentede selvfølgelig en ren klud så jeg kunne få stoppet blødningerne.. efter lidt aftørring viser det sig at jeg har flækket huden mellem læben og og næsen ca. 5mm og det er ca. 3mm dybt.. burde ha været ved skadestuen igår, men orkede det bare ikke.. var MEGA sulten.. smiley og så ret irriteret over at jeg ikke kunne lege med hesten..

puha, ja det er lidt af en omgang, nu starter den lægelige del her kl. 11 smiley håber fandme ikke der er sket noget alvorligt, men frygter mine fortænder er døde, da de summer.. -.- (er heldigvis GODT forsikret)

Så piger.. pas på de skide ramper til møddingen!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest er ikke farligt, men udmugning! (Sarkasme)
  • #1   17. jan 2014 Kan det trøste dig at hvis dine fortænder er døde så kan man altså ikke se forskel på rigtige tænder og stifer =) og dem går der ikke hul i hehe =)

    Men jah man skal passe mega godt på nu i dette vejr.. vores rampe var også mega glat forleden så stod på den og gled så bare baglens..


  • #3   17. jan 2014 Camilla: uuuh.. stifter, men de koster så bare 5000kr pr tand at få skiftet og skal skiftes hvert 10. år.. =/

  • #4   17. jan 2014 Det lyder bestemt ikke rart smiley , god bedring .

    Og nu vil jeg gå ud og smide lidt sand på min rampe, den er nemlig også meget glat .


  • #5   17. jan 2014 Nej det behøver det ikke min mand har nogen og de skiftes ikke hver 10 år. Men tror næsten hvis du er forsikret at det vil betale det eller du vil få en erstatning hvor du jo så kan betale det for nogen af pengene =)

  • #6   17. jan 2014 Øv hvor træls smiley

    Anja: synes personligt det er ret svagt at betale sig fra at andre passer ens boks smiley at have hest er også at ordne stald og sørger for den altid står pænt og rent....


  • #7   17. jan 2014 Stine: INGEN ANGREB TAK!!!

    ville sku gerne selv stå i fuldpas smiley det er så lækkert.. smiley meeeen det siger pungen nej tak til.. =/

    nogle mennesker har hest, men arbejder 37-50 timer om ugen.. så har man altså ikke lige en halv time til at muge ud kl. BÆ om aften.. derfor vælger folk fuldpas.. (som regel)


  • #10   17. jan 2014 Jeg kan bestemt heller ikke se det skulle være svagt ikke og muge sin egen boks det var da det mærkeligste jeg længe har hørt

  • #11   17. jan 2014 Håber du har en god forsikring! - min lillebror ødelagde en fortand (med motorsaven) den blev lavet med implantat= ny tandrod og det hele. Pris kr 23.000! - godt med en god forsikring.

    mvh Ponymor


  • #12   17. jan 2014 hvis du tror dine tænder er døde så tag til tandlægen og få det testet

    hvis de så er døde så kan du få en rodbehandling før de bliver blå/sorte så behøver du ikke stift tænder


  • #13   17. jan 2014 mødding er farlig, lavede os det nummer inden jul, ente med et brud i håndledet og en meget skadet skulder, venter på en blokade i håb om det hjælper..

  • #14   17. jan 2014 Jeg har smadret min albue ind i vægen inde i boksen fordi gulvet var lidt glat..... Av, av kunne ikke bøje min arm helt før det kæmpe sår jeg havde fået på albuen var væk......

    Så åndssvagt en ting kommer man til skade ved, men at ride rundt på 600 kg hest sker der intet ved! smiley smiley


  • #15   17. jan 2014 hvis man fysisk ikke kan er der jo en grund til det...
    Hvis man ikke kan overskue det i hovedet skal man nok overveje om man burde have hest smiley

    Synes det er 50% af det at have hest, rent faktisk at passe dens boks, sørger for den er lækker ren, med masser af nyt mad og sådan når den kommer ind eks. smiley men der er vi jo forskellige.. ville aldrig blive tilfreds hvis andre ordnede min boks på en anden måde. Eks hvis den aldrig blev tømt eller kun få gange om året/ måneden. det klamt smiley


  • #18   17. jan 2014 Anja: tror du også skal sætte dig ind i hvad jeg skriver før du kommentere på hvad jeg skriver smiley

    - Kan ikke lige se hvorfor man ikke kan muge ud fordi man har en sygdom i hovedet. Men som jeg har nævnt - der kan være en grund til man ikke kan - fair nok!!! men kan man IKKE OVERSKUE at muge ud + passe sin hest burde man ikke have hest = det jeg mente før.... smiley


  • #20   17. jan 2014 Okay smiley

    Men misforstå det ikke... der kan altid være grund til det.. jeg har bare ingen respekt for dem der ikke gider muge ud eller ikke gider passe sin hest... Eller dem som anskaffer sig en hest som i virkeligheden ikke har tid eller overskud - der kan være mange grunde til dette. Men det synes jeg bare ikke man burde.. .:-)


  • #21   17. jan 2014 Stine nu var det jo ikke det du helt præcist skrev. Du skrev at du ingen respekt havde for folk som ikke kunne overskue at muge ved sin hest. Det er jo så først nu at du tilføjer ''eller ikke gider at passe sin hest''. smiley

Kommentér på:
Hest er ikke farligt, men udmugning! (Sarkasme)

Annonce