{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Tør ikke!!... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har jo part på en fjordhest! ( gå ind og kig på Mon Cherie) og som sagt har jeg været ude for op til flere uheld med heste, så er en MEGET forsigtig rytter! Og jeg har kun turde at gallopperet på én! Så jeg skal jo os galloppere på Mon Cherie men jeg tør ikke! Hvad skal jeg gør?? Jeg vil super godt og sådan men jeg tør virkelig ikke!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør ikke!!...
  • #1   20. jan 2014
    Hvis du ikke tør lige nu, så giv dig den tid du behøver.

    Ellers kan du måske risikere at både dig og hesten får en skidt oplevelse.

    Ellers så sørg for at der er nogle hos dig, som måske kan have dig i longe eller på anden vis kan være med til at gøre dig mere tryg ved situationen.

    Held og lykke smiley


  • #2   20. jan 2014 Prøv i longe, og hvis ikke du føler dig klar så vent. Du skal ikke tvinges til noget du ikke vil.

  • #3   20. jan 2014 Bare rid og en dag siger du bare ''u gør jeg det''

  • #4   20. jan 2014 Bare slap af, og vent til du tør, og så en dag tænk "Et galoanspring,og så hurtigt ned i trav igen" smiley

  • #5   20. jan 2014 Giv det tid. en eller anden dag så UDEN at tænke, sæt hende i galop, en enkelt 20 meter volte er RIGELIGT hvis man bare skal vendes til at galopere. Det var der jeg startede på min part, en volte hver vej, slut, ikke mere men jeg skulle så også bare have den volte minimum hver anden gang

    Husk at trække vejret hele vejen igennem så du ikke spænder op over det

    Og hvis der går 2 måneder inden du sætter i galop så er det det der gør. Jeg tror ikke jeg var i galop på min nuværende part før jeg havde redet hende i 3 hele måneder. Og så blev hun flyttet og så gik der lige en lille måned inden jeg tog en lille bitte galop igen


  • #6   20. jan 2014 Altså en dag du er ude at ride, kan du fek.s tænkte idag gør jeg det! smiley du skal ikke tænke så meget over det hjemme fra, det gjorde jeg ikke da jeg skulle galopere den første gang, bare tænk jeg kan da egenlig godt prøve! Eller få en der kender hesten til at galopere på den først, så kan du se, hov det var da egentligt ikke så farligt smiley
    Hvis du på en ridebane/ridehus, så kan du fek.s tage et halvt ride(hus/bane) også bare forsæt så du fek.s en dag kan tage et helt ride(hus/bane) du skal heller ikke presse dig selv til noget du ikke vil, kender det godt, så får man bare en dårlig oplevelse smiley
    Men du skal ikke presse dig selv til det, gør det når du føler du er klar! Om der går 1 uge, 1 dag eller 6 måneder smiley
    Men held og lykke! smiley


  • #8   20. jan 2014 Du skal bestemt ikke lade dig presse til noget. Galopper når du føler dig klar til det og har lyst til at kaste dig ud i det, så føles det også meget bedre.
    Tag det fra en der ikke har galopperet i knap 2 år og første gang galopperede selv for lidt over en uge siden igen. Det betaler sig at vente. smiley


  • #10   21. jan 2014 Som alle de andre siger - tag den tid du behøver. Hvis der går en måned, jamen så går der en måned, og går der 2, 3 eller 6, så er det også helt i orden. Du skal ikke gøre det før du føler dig klar.

    Jeg startede med at ride for lidt over 2 år siden, og har aldrig redet som barn. Jeg turde først gallopere efter 6 måneder, så jeg kender det udmærket godt.

    Men kan også godt huske at det ikke hjalp noget at presse mig selv ud i det. Rid en masse skridt og trav, og så en eller anden dag, så føler du dig bare klar, og så prøver du en lille volte. Og så går der ikke lang tid, så galloperer du rundt så let som ingenting.

    Men vent til du er klar og bare slap af og nyd din ridning indtil da smiley


  • #11   21. jan 2014 Som de andre siger, og evt rid bag en som springer i galop, som du kan koble dig på. Og ellers lang lige strejkning. Og husk bare anspringet er ok og så bed, du behøver ikke tage hele runder. Jeg har det selv lidt efter at være væltede i galop. Så er selv meget forsigtigt. Hjalp mig at se en anden tage hesten først i galop og se hvor sød og roligt den gik. Det irriterende man ikke bare kan tage skridt trav galop. Men sådan er det nogle gange smiley der skal arbejdes for det hele. God træning

Kommentér på:
Tør ikke!!...

Annonce