{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Min hest æder sin bund {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har en Plag på 2 1/2 år. Han står på halm og får hø ad Libitum derudover får han 500 g hippolyt naturmusli og 4 håndfulde lucerne om dagen.
Mit problem er at han æder alt sin halm så næste dag ligner hans boks altid lort. Selvom han stadig har hø foretrækker han mærkeligt nok at spise halmen.
Han har altid stået på halm og det har ikke været et problem hos tidligere ejer.
Jeg vil allerhelst beholde ham på halm da jeg får det gratis og alle i stalden står på det. Men jeg tænker lidt om han måske mangler noget? Han burde ellers være fuldt dækket med vitaminer i sit kraftfoder.
Han virker også frisk og glad intet der.
Det undrer mig bare at han spiser halmen.
Har i nogen bud?
Eller skal jeg få lavet blodprøver på ham for at se om han mangler noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest æder sin bund
  • #1   21. jan 2014 min hoppe gjode det også, plus a hun gik meget rundt i boksen og dermed svinede hel vildt.... jeg prøvede alt og det eneste løsning jeg fandt på a sætte hende på en anden bund

  • Julie M
    Julie M Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
    #2   21. jan 2014 Det er normalt de spiser halm - det kan bare være at din hest foretrækker at spise halm smiley

  • #3   21. jan 2014 Ja ved godt nogle heste spiser meget halm, det undrede mig bare fordi han ikke altid har gjort det smiley

  • #4   21. jan 2014 Giv ham en kæmpe stor bunke halm ved siden af høet Og gøre bunden større, så burde hele boksen ikke ligne lort dagen efter, min spiste også sin bund indtil jeg begyndte at give hende endnu mere bund og en masse halm, så stoppede det! smiley

  • #5   21. jan 2014 Har din hest en saltsten eller anden form for slikesten? smiley
    Min DV tømte også sin boks uanset hvor meget man fyldte i den.. Så gav vi hende en saltsten som underholdning og så blev det bedre. dog spiste hun stadig lidt af det, men ikke nær så slemt.

    Og ellers er det ikke unormalt at de spise alt hvad de kan af ståfoder. Specielt hvis der er sparsomt med græs på folden smiley


  • #7   21. jan 2014 Han har en saltsten. Vil prøve med at give ham en bunke halm ved siden af, ellers skulle man måske investere i en af de der bolde til at hænge i boksen? Det kan godt være det er kedsomhed. Tak for rådene smiley

  • #8   21. jan 2014 Altså jeg har også en pony der ofte spiser halm selvom der ligger hø i boksen.... Ikke at hun KUN spiser halm.... De andre i stalden spiser også noget af deres strøelsen, men har aldrig haft problemer med at de har spist det hele.... smiley de er lidt nogle mærkelige nogen nogle gange smiley

  • #9   21. jan 2014 Tvivler på det er af kedsomhed. Har i øvrigt hørt at de der bolde skulle være spild af penge smiley

  • #11   21. jan 2014 Jeg ville nok tage en snak med dyrlægen om det. Jeg har kendt et par heste der har haft samme tendens. Deres ejere købte godt og dyrt foder, og prøvede flere forskellige ting. Dyrlægen tog blodprøver og det viste sig at den ene havde blodmangel. Jeg husker ikke den anden. Men ihvertfald, stoppede hesten med at æde bunden, ligeså snart den blev behandlet for blodmangel.

Kommentér på:
Min hest æder sin bund

Annonce