{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Køb af brugt barefoot sadel {{forumTopicSubject}}

For / imod at købe en brugt barefoot sadel? Passer sadlen dårligere når den er brugt? Dvs. skal man så hen og ofre penge på sadeltilpasning?

Jeg overvejer at købe en barefoot sadel til min hest Asterix (blanding af fjordhest), hvad ville i anbefale? Jeg overvejer modellen London. (Det skal være en dressursadel med god støtte).

Han er muskelfattig og lidt tyk og efterhånden også lidt ældre.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt barefoot sadel
  • #1   28. jan 2014 De bomløse er ofte meget lange i det, - og især London modellen, så medmindre han har et langt sadelleje, ville jeg ikke vælge den.
    Det kommer med an på sadlens stand og tilpasning om du skal ofre penge på den, selvom den er bomløs er det ingen garanti for at at den ikke trykker, og kan forårsage skade på hesten.


  • #3   28. jan 2014 Sørg for at underlaget er i høj kvalitet og ikke for brugt, det SKAL være et trykfordelende underlag med rygsøjlefrihed.

  • #4   28. jan 2014 Jeg har selv lige solgt en brugt barefoot cheyenne og modtageren blev super glad for den og sagde at den lå rigtig fint - hun skulle bare have et bredere kopfjern i, ellers intet problem smiley

    Leder også selv efter en brugt, det har jeg ikke rigtigt nogle bekymringer omkring - har ikke oplevet at sadlen bliver "dårlig" til andre heste fordi den har været brugt. Min røg også rundt på lidt forskellige heste mens jeg havde den, den lå super fint på mange smiley


  • #5   28. jan 2014 London modellen kan der ikke ændres ved, så sadelmageren kan ikke tilpasse sadlen til din hest.

    Jeg har london modellen str. 0 til min 2'er pony, som er for lang, jeg red alligevel med den, men har nu en pony der har trykninger, så nu døjer vi med massør osv.
    smiley


Kommentér på:
Køb af brugt barefoot sadel

Annonce