{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Fiberpiller eller andet? SØNDERJYLLAND! :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg leder desperat efter nogle fiber piller i Sønderjylland - Til en overkommelig pris. Og hvor meget skal en islænder have af det? Det drejer sig om en 3,5 års islænder hingst, som bliver let redet. (Intet hårdt, da han jo er så ung, og han mangler en del huld så han bliver primært arbejdet med fra jorden eller skridt ture).

Er testet for orm, negativ test. Får omkring 12 kilo hø dagligt, hvor der også er tilbage i hans boks når han bliver lukket ud igen. Udover det får han Mash 2-3 gange om ugen.
Hans foderplan ser PT sådan her ud:

Pavo Condition 1,2 kilo fordelt over 2 gange. (Nogengange 3)
1 l. Lucerne (Equsana Alfa Omega, med olie tilsat.)
1 kilo opblødte roepiller til natten (Som han spiser omkring halvdelen af)

Der skal helst ikke være det helt store stivelses indhold i.. Derfor tænker jeg fiberpiller, efter at have talt med flere foder konsulenter. Men syntes det er svært at holde hoved og hale i hvad søren de anbefaler - Nogen anbefaler feks. Byg + Majs, andre anbefaler ekstra krybbefoder, andre anbefaler sort havre.
Så har kigget lidt herinde, og det lader da til at i alle anbefaler fiberpiller.. :o)

Tænderne er også tjekket. smiley

Han mangler helt klart det sidste finish, han er ikke overhængene tynd.

Jeg har IKKE mulighed for at fodre ham 3-4-5 gange om dagen, da min anden hest jo så også tror han skal have.. (Og han har nærmest problemer med ikke at blive for tyk.. smiley )

Helst ikke noget som gør dem for kulrede, som feks. Havre. Da han jo ER hingst, men utrolig godt opdraget - ser ingen grund til at udfordre skæbnen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiberpiller eller andet? SØNDERJYLLAND! :)
  • #1   1. feb 2014
    Kig på milijøfoder.dk der står en forhandler liste af Horselux på :o).

    Pavo Conditon er iøvrigt ikke lavt på stivelse, der er 22% i - det er så bare ikke havre der er den stivelse. Ligesom det meste mash har meget stivelse i.


  • #2   1. feb 2014 Taaaak krikken smiley

    Jeg ved det godt med Pavo, det er heller ikke med min gode vilje, men de fungere godt på det. Var på Equsana før, med kun 11-13% stivelse, men jeg syntes det var et aaalt for dyrt produkt ift. hvad man fik for pengene.. Min vallak fungere også rigtig godt på pavo, og det gør min islænder også, meget bedre ift. Equsana.. smiley :)
    Der er 23% stivelse i det mash jeg køber, hvilket jeg syntes er OK. når de ikke får de oftere end de gør.. smiley


  • #3   1. feb 2014
    Equsana ville jeg heller ikke bruge penge på ;o). Alt over 10% er højt for mig, en mash med 14% jeg har kig på, kan gå ind imellem.

    Var ormekuren iøvrigt inkl. larvedyrkning? Og hvordan med tænderne?


  • #4   1. feb 2014 Syntes deres Lucerne er god, men jeg er og bliver heller aldrig en foderekspert.. Jeg fik det anbefalet i div. butikker, noget skuffet er jeg, i hvert fald til den pris.. smiley

    - Ormekuren var med det hele, hun tog blodprøve og pære.
    - Jeg fik en kyndig til at kigge på tænderne, han filede lidt af, men hans tænder er virkelig, virkelig gode.. Typisk islænder.. smiley

    Har egnetlig tænkt på at få ham tjekket for mavesår, men min pengepung siger PT. nej da den ormekur var rimelig dyr + tandbehandling. Snakkede med hende der var ude, og hun siger at sandsynligheden for at han havde mavesår var meget, meget lille.. Men den er der, og det er jo træls vis han går rundt med det uden at kunne sige noget.. smiley


  • #5   2. feb 2014 Siden han levner, så lyder det som om han simpelthen ikke kan ha mere i den bette mavse.

    Hvor meget olie får han?


Kommentér på:
Fiberpiller eller andet? SØNDERJYLLAND! :)

Annonce