{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af dressursadel {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står og skal have en ny dressursadel til min hest, da jeg solgte min anden (Kieffer Lech), da den ikke passede på min nuværende hest.
Jeg er på helt bar bund, og ved ikke hvad jeg skal søge efter.
Min hest er meget smal, og den Kieffer jeg ejede før var en 16'' mellem bom.
Er der nogen der kan anbefale en sadel, evt efter min hests bygning? - Har hørt at "Passir Grand Gilbert" skulle være en god sadel, men vil gerne høre andres meninger/anbefalinger til valg af dressursadel.
Håber i vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af dressursadel
  • #1   3. feb 2014 En ide kunne være at tage udgangspunkt fra din tidligere sadel. Hvad der passede og ikke passede. For både dig og din hest.

    Hav evnt fokus på kopfjernet, kammeret og tommer, ved det udgik efter ny sadel på egen hånd. Og evnt find nogle der virker lovende og hør om du kan prøve dem.

    Hvis det skulle være helt ude og skide, ville jeg kraftigt overveje sadelmager så du er mere sikker med din kommende sadel smiley


  • #2   3. feb 2014 Det kommer jo også an på hvilken sadel du kan lide. Ønsker du fx dybt sæde? stor knæstøtte?
    Grand Gilbert er en god sadel, men personligt vil jeg gerne have et dybere sæde.
    Kentaur sadlerne tror jeg heller ikke er dårlige.


  • #3   3. feb 2014 Sadelmager så du ikke ender op med at købe en forkert sadel smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af dressursadel

Annonce