{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Salg af hest/pony - Hvad er din/jeres oplevelse? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley


Hvordan har jeres oplevelser været i forbindelse med salg af jeres heste/ponyer ?

Self. har der sikkert været et par stykker ude og prøve jeres heste, som måske ikke lige var den rigtige nye ejer for din hest..

I kender det sikkert :


Når i har skrevet frem og tilbage omkring hesten, man fortæller ærligt omkring hvordan den er, måske det er en unghest som er frisk og frejdi og stadig skal have afvide ind imellem hvor skabet skal stå, og kræver en rutineret rytter der TØR at være bestemt.
den mulige køber fortæller måske at hun har reddet i et vis antal år og er klar til at prøve din hest/pony for den lyder helt fantastisk osv.....
dagen oprender hvor hun skal komme og prøve hesten, de får at se at den kommer ind fra fold, evt. selv trækker den ind for at se hvordan den er, strigler den sadler op osv ....hesten prøves enten på bane eller i ridehuset, og du hjælper måske med at spænde gjord og rette bøjler til så de passer til vedkommende.
vedkommende sætter sig i sadlen, hesten går roligt rundt og viser ingen tegn på at ville spænde op, alt ser fornuftigt ud der i opvarmningen i skridt, efter 10 min siger man så at hun gerne må trave nu, .......og her ser man så at den interesserede køber ikke er så rutineret som der ellers blev skrevet tidliger, tøjlerne strammes AAAAAAAAALT for hårdt op, og man kan se at hun holder balancen i tøjlerne ved forsøg på at stoppe hesten, som går med snotten i vejret ! ....Hun bliver så meget utryg og vil af, hun har evt. en søster og el. mor med sig som måske ikke har det vilde forstand på heste som skynder sig at komme med 117 søforklaringer om at ....jaaaah hun er godt nok høj men vejer jo ikke ret meget, så hesten skal jo nok have en mere tung og robust rytter ......hahahaha jeg var flad af grin inden vendig, for der skal dælmer ingen TUNG rytter op på feks min 1,er pony da hun er en spinkel sag på 144-145 cm i stg. og max bør ha en rytter på feks. 60 kr ...pigen i dette tilfælde er måske 175 cm høj og vejer 45 kg ...det kan 1,er pony sagtens mærke!
Og tilmed skynder sig at sige at man er vant til en spinkel araber, så det var voldsomt at komme på en 1,er pony der var så bred... smiley man tilbyder så at fremvise hesten selv...man sætter sig op ...VUPS !! straks søger hun frem og ned da man går i skridt, men pga.hesten/ponyen fik " lov " til at gøre hvad den ville med den " interesserede " på ryggen, begyndte den at te sig en smule og spænde op i starten når man traver, og gerne vil slå fra...en masse volter indenfor hovslaget efter 10 min intens påpladssættelse er hun afslappet og rider roligt rundt på banen i trav, givet korrekt efter på biddet, fremad søgende og nogenlunde samlet.




Har i noget lign. erfaring / oplevelser ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hest/pony - Hvad er din/jeres oplevelse?
  • #1   9. feb 2014 jep er prøvet..

    har os prøvet det med part ryttere..
    er begyndt at sætte alle op på den lille af mine drenge, inden de for lov at prøve min store..
    for den lille finder sig ikke i stramme tøjler osv, men rider man på ben/sæde, løs tøjle og små fine signaler går han fantastisk, det er de samme signaler man skal bruge på den store, men han reagere bar ikke negativt ved forkerte signaler han finder sig i det og vil derfor blive ødelagt..

    så inden nogen må prøve part på min store skal de lige bevise at de er så dygtige som de siger ved at kunne ride den lille uden problemer smiley


  • #2   9. feb 2014 Jeg har godt nok kun 2 shetlændere til sag,men det jeg er rigtig træt af det er de useriøse henvendelser folk kommer med.
    Et andet eksempel var at der var en som ringede og vi aftalte tid hvor hun skulle komme og kigge på den ene,da dagen så kom,og hun ikke var dukket op efter 30 min efter den aftalte tid skrev jeg flere gang ,men der kom aldrig svar retur,og hun dukkede aldrig op.
    Hvorfor skriver man ikke bare det ikke har interesse alligevel,det er helt fair syntes jeg,og i min verden så kan man godt give besked hvis man fortryder. smiley


  • #3   9. feb 2014 Hahaha kender det alt for godt!!! Havde indtil for ganske nyligt en unghest tilsalg. Der var så en mor og en pige der skulle ud og se ham. Først red jeg ham, og vidste hvad han kunne, også kom pigen op og med det samme når hun ville i trav kom han ned i skridt, fordi hun bare hev den i munden... Og den var i forvejen meget følsom i munden, så der skulle ikke så meget til... Hun hopper af efter bare 1 min, fordi at hun ikke kunne ride den... Jeg satte mig op igen og så var der ikke længere noget problem. Pigen blev helt rød i hovedet... Det var sjovt at se!!! smiley smiley

  • #4   9. feb 2014 Ved godt det ikke er det samme som hvis nogle skal prøve at ride ens hest smiley Men syntes også at man skal se om man passer sammen med en shetlænder,og ikke kun store heste.

  • #5   9. feb 2014 Vi kontaktede til sidst en sælger.. vi blev træt af alle de useriøse henvændelser osv.. så nu betaler vi en for at gøre arbejdet for os.. både med fremvisning osv. smiley

    Det har været super effektivt! smiley


  • #6   9. feb 2014 Jeg havde på et tidspunkt en pige ude for at prøve min 1'er pony. Jeg fortalte hende at min pony var en frisk dame, og at hun på ingen måde måtte stramme op da min hun ikke kan lide det, og går helt amok. Men hvis hun vidste hvad hun lavede, så var hesten skøn at ride. Pigen og hendes mor, begyndte så med "Jeg starter LA på B niveau og har reddet og tilredet en masse heste, det kan jeg sagtens finde ud af. Spørgsmålet er bare om hesten bliver for kedelig at ride! Jeg er vant til problem heste og har fået undervisning i 5 år af (en eller anden jeg ikke kan huske" og alt muligt andet pjat. Hun kommer så op på min pony og begynder med det samme at stramme tøjlen og lirke med bidet, det vil min pony ikke være med til, og begynder at små stejle og slå med hovedet. Jeg siger så til at hende at hun skal slippe tøjlen! Hvortil hendes mor svarer "Jeg tror (navn på pigen) har styr på det!" Ja helt sikkert.. Pigen slipper så tøjlen lidt og sætter lidt efter i trav, hvor hun igen samler tøjlen og og spænder i HELE kroppen. Det er lige præcis det man ikke måtte på min pony, så hesten smadrer hovedet i luften, slår over i galop og begynder at jorde, pigen bliver vildt bange og begynder at råbe. På et tidspunkt vender min pony på en tallerken og pigen ryger af. Med tåre på kinderne kommer hun så op til mig og hendes mor med ponyen - som heldigvis stod stille igen lidt efter hun var røget af - og hendes mor begynder at komme med 117 undskyldninger for hvorfor det gik som det gjorde og kaldte min pony sindsyg og jeg ved ikke hvad, hvortil jeg måtte fortælle at jeg jo havde fortalt hende man skulle være rutineret for at ride den. Den stakkels pige sagde ikke et ord, men kiggede ned i jorden indtil de tog afsted igen.
    Derefter var jeg sgu ikke så glad for at sætte nogen på ryggen af Jasmin (som ponyen hed) mere, uden jeg var HELT sikker på at de faktisk kunne ride.


  • #7   9. feb 2014 Jeg skulle sælge min søde og nemme hoppe. Hun gør alt hvad du ber hende om og gør altid sit bedste.
    En interesseret køber kommer ud (mor og datter - hesten er til moderen). De er slet ikke interesserede i at høre om hesten, men taler konstant om de fantastiske heste de har der hjemme. Datteren nævner også mange gange at hun var i byen aftenen før og om alle de stoffer mv hun har taget.... Hm....
    Nå men jeg rider hesten først - går fint og lydigt rundt i alle tre gangarter. Moderen kommer op. Da hun sætter trav bliver jeg bange. Hun er en stor dame og hiver voldsomt hesten i munden for at holde balancen, samtidig med at hun klemmer vildt med benene for at holde fast. Min stakkels hest ser helt forvirret/panisk ud og løber hurtigere og hurtigere. Til sidst må jeg gå ind foran hesten for at stoppe den og siger, at det vist ikke er hesten for dem. De skælder mig ud og siger at min hest jo er sindsyg og hvordan kan jeg skrive at den er rolig og nem.
    Jeg skridtede efterfølgende en tur på min vilde hest, som gik med løse tøjler og var helt afslappet.
    Skræmmende oplevelse.


  • #8   9. feb 2014 Nej, og skal nok heller aldrig sælge dem smiley

  • #9   9. feb 2014 Altså jeg vil sige det kan også være super svært og ride en hest man ikke kender..

    Jeg sys selv det kan være svært fordi sådan som jeg rider mine heste sådan rider mange andre ikke deres heste. ellers sådan er hestene ikke redet.. Så det kan være svært og finde de rette knapper på hesten nå det er første gang også sys jeg personligt det meeega svært og ride ens anden hest nå ejer stå og kigger på fordi jeg ikke vil virke dum eller andet. Så jeg skal gerne ride en hest 2-3 gange før jeg begynder og finde de rigtige knapper på hesten og kan ride den mere optimalt.

    Da jeg solgte en af mine gamle heste som var utrolig nem og ride (sys jeg ) så kom der en som skulle op og se og prøve hende. Hun havde så en ridelærer med og en pige.. Jeg viser hesten frem i alle gang arter uden problemer så skulle den unge pige ride og pige kan IKKE få min hest i galop ligemeget hvad hun gør. så vender underviseren sig om og siger ej men hun er også vant til heste som sætter i galop bare man tænker det.. Tja nu er min hest stort set på samme måde som jeg også siger men jah det nogle bare lige det med og finde de rigtige knapper.


  • #10   9. feb 2014 Jeg er træt at useriøs henvendelser. Snakkede i tlf med en i 3 timer om heste og hun ville komme en fredag men så hende aldrig,,, Men jeg har en unghest der virkelig skal vide hvor skabet står så må sige jeg er tæt på at opgive salget og så ta kampen op med mig selv så jeg måske kommer op og ride hende,.... men håbe er stadig den helt rigtige dukker op

  • #11   9. feb 2014 Har haft et par ude at kigge på min pony, da hun stod til salg...

    Der var den dame, som var aaaaaaaaaaaalt for stor til overhovedet at ride pony, men som alligevel kontaktede mig. Og så var der hende, der var tidligere dressurrytter. Hun kommenterede på, at "det var helt forkert" med min ponys udstyr, og hun skulle bare sendes på en rideskole, hvor hun kunne blive opdraget. Der var også dem, der lavede aftaler men som ikke dukkede op..... Og så var der hende, der var at kigge på ponyen flere gange, og som var super interesseret, men som pludselig ikke lod høre fra sig.

    Kan irritere mig alt for groft over useriøse købere som dem - de fik mig helt til at være "jeg giver op. Der findes ingen, som min pony skal ud til. Måske jeg bare skulle aflive" ... men så dukkede redningsmanden heldigvis op! Nu får hun en sød part, der vil hygge om hende. smiley


  • #12   9. feb 2014 Jah min sidste køber jeg havde ude blev jeg lidt irreteret over.. Prisen stod til 6500 som allerede var meeeeget billigt for min hoppe..

    For det første kom hun ret så forsent så jeg sad og mega frøs ude i stalden.
    Nå men fik vist hende frem og hun skulle kigge på nogle andre fair nok hun skrev så dagen efter hun bød 5000 for min hopper skrev til hende prisen var fast på hende da hun allerede var meget billig og hun lige havde fået ordnet hove for en uge siden og fået sine vacc. og det hele og bedækningen (hun er ifol) i sig selv kostede 2500,-

    Så fik jeg bare et OK held og lykke..

    Så blev jeg endelig lidt harm. For hvis 1500 skal skilde en fra og vil købe en hest er man langt ude og endelig ikke interesseret i hesten.. Og er lidt sur for hvis hun for starten ikke var interesseret i og betale den pris som stod kunne hun havde spurt om prisen var fast også havde jeg da sluppet for at sidde i 45 min i stalden og klapre tænder.. !


Kommentér på:
Salg af hest/pony - Hvad er din/jeres oplevelse?

Annonce