{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

BR dækken - hest med lang man og dækken med hals? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at efter jeg desværre fik en opringning om at mit bestilte RBH dækken ikke bliver sendt alligevel fordi det var udsolgt i den størrelse, er jeg nu på jagt efter et nyt vinterdækken.

Jeg har fundet et BR vinterdækken med 300 gram hvor der også er hals med til - prisen er 499,- uden fragt.

Jeg har ingen erfaring med BR overhovedet, så nogle erfaringer ville da være velkomne - specielt mht. størrelse, holdbarhed og pasform.

Og så er det næste "problem", at jeg har en pony med en MEGET lang man - vi snakker et stykke under skulderen - og den skulle hun meget gerne beholde, men hvis jeg giver hende et halsdækken på, bliver manen så slidt af? Det er en hel hals.
Og hvordan kan jeg forhindre det, skal manen flettes for ikke at blive slidt, eller gør det bare det hele værre? I dette tilfælde kan halsen IKKE pilles af dækkenet, så er det i hvert fald en skjult mulighed smiley

Dækkenet jeg har fundet er følgende: http://www.ryttersrideudstyr.dk/gfx/image.asp?file=/images/shoppictures/4978_Gr%e5_1.jpg&height=600&width=960&crop=no&cache=no&key=86c838f81ae198d53e4e73cd0bc4b568&nopicture=spacer.gif


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BR dækken - hest med lang man og dækken med hals?
  • #1   15. feb 2014 Hvis den går med Hals hver dag alle døgnets timer stort set så bliver manen slidt af smiley min basse mister 1/2 af manen hver vinter grundet halsen og sådan har alle mine og alle dem jeg kender med hals oplevet det. Dog kan du undgå en del hvis den kun har hals på på fold eks smiley

  • #2   15. feb 2014 Problemet er bare at halsen ikke kan pilles af det dækken der, jeg kan i hvert fald ikke gennemskue det smiley

  • #4   15. feb 2014 Smart smiley Havde også overvejet det, men vidste ikke heelt om den nu gik smiley

    Men hvad er erfaringerne så med BR dækkener, er de holdbare, god kvalitet, hvordan er pasformen? Har en pinto hoppe der er ret smal fortil, ikke ultra smal, men absolut ikke til den brede side smiley


  • #6   16. feb 2014 Okay, det var da værd at overveje smiley

    Min er ganske vidst stadig plag endnu (lige en måned mere, så er hun tre), men hun leger da også på folden, men slet ikke så meget så jeg tror hendes dækken vil gå i stykker af det smiley

    Står bare og skal have et nyt vinterdækken til hende hurtigst muligt, da de andre er fulde af huller über alles, da der har været mus i dem, så de er ikke ordentligt vandtætte længer, og hendes 300 g er nok nærmere et 200-250 dækken pga musene.


  • #8   16. feb 2014 Jeg fletter manen og så tager den ikke nær så meget skade som hvis den er løs. Mine har hals på hele døgnet

  • #9   16. feb 2014 Flet hendes man op, så slider dæknet ikke hendes man..

  • #10   16. feb 2014 Min hest går med halv høj hals, og man kan ikke rigtigt se det på manen smiley

  • #11   16. feb 2014 Dækkenerne er nogen vi har fået tilbage af dem vi solgte vores gamle pony til, da den døde, så de er nok ved at være 5-6 år gamle de dækkener jeg har nu, og de har bare ligget i et skur i mindst to år, så der har desværre været mus i dem -.-
    Vi har selv vores dækkener i hyndebokse smiley

    Tror jeg bestiller den, for jeg har slet slet ikke råd til et Amigo dækken, min pengepung er presset i forvejen, hvis jeg skal købe det dækken der til 499,- smiley

    Og prøver det med at flette manen smiley


Kommentér på:
BR dækken - hest med lang man og dækken med hals?

Annonce