{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Kiropraktor eller fysioterapeut? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er ejer af en skøn isbamse, som lige har haft en mindre skade, noget knoglefragment, der blevet slået af. Jeg vil ikke gå mere i dybden med det, da det er ordnet. Hun er bare meget stiv, og har en gangart, som virkelig bare en blanding af alt.. grisepas, trav, skridt.. ja ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

Derfor har jeg ikke rigtig lyst til at ride hende, for det er lidt svært at vurdere om hun er halt eftersom hun ikke traver selv min ridelære kunne ikke vurdere det.. Så det helt galt..

Min så kloge far påstår at jeg skal begynde at ride hende igen, langsomt i godt nok? men helt ærligt er lysten der ikke..! altså at sidde på en hest, hvis gangart bare ikke fungere optimalt.. hun er en del af mit liv, min tilværelse og jeg ville nødig gøre ondt værre..

Her kommer så spørgsmålet, der er et par stykker..
Jeg overvejer at få en kiropraktorer ud til hende, om det ville være en god ide? eller måske en fysioterapeut.. jeg ved ikke helt hvad forskellen er nemlig?

Jeg har haft massør til hende, hun har en masse spændinger.. men er massør god nok, eller skal jeg prøve en af de andre dele? jeg har ikke så stor erfaring med det, så ville hører om i ville dele jeres viden med mig? smiley

På forhånd taK!
..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor eller fysioterapeut?
  • #2   22. feb 2014 Hun er blevet røgten smiley som sagde at hun bare skulle stå 6-8 uger! smiley og det en del over den tid over...

  • #3   22. feb 2014 Sabine: En fysioterapeut kan NØJAGTIGT det samme som en kiropraktor - og mere til. Også når det gælder "knogler", som du kalder det.
    I menneskeverdenen ville jeg til enhver tid foretrække en fysioterapeut, da de undersøger og behandler både problem og årsag, mens kiropraktorer ofte blot løser problemet her og nu, men ikke den bagvedliggende årsag til problemet.

    Hos heste har jeg brugt begge dele, mest fordi jeg kender både en dygtig fys og en dygtig kiropraktor.
    Men desværre har vi mange kiropraktorer i hesteverdenen, der ikke er dygtige nok, så man skal se sig for.

    Nu ved jeg ikke hvor i landet, du bor, men på Roskilde-egnen findes hestefysioterapeut Cecilie Stadler, der er knalddygtig.

    Den kiropraktor, jeg har brugt, er svensk og kommer kun indimellem til Danmark, så det kan du nok ikke bruge til så meget. smiley

    Held og lykke med det.


Kommentér på:
Kiropraktor eller fysioterapeut?

Annonce