{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Hvad ville i vælge - sadel. {{forumTopicSubject}}

Hvis i nu skulle vælge.

Sadel 1:
Specialtilpasset hesten, så ligger perfekt. Helt ny. Godt mærke. Rigtig fin at ride i. 10.000-. (Nypris 15.000). Pengene er ikke heelt til det, men det vil muligvis kunne lade sig gøre.

Sadel 2
Rigtig bomstørrelse, men ikke tilpasset lige din hest, så det skal eventuelt gøres. En del brugt, men stadig fin stand. Ok at ride i, men 'der findes bedre'. 5000,- (Nypris 9000).

Hvad ville i sige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge - sadel.
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #1   27. feb 2014 Vil personligt hellere vente end at gå på kompromis med den slags, men jeg har heller ikke travlt med at komme i gang med at ride min lige nu. smiley

  • #2   27. feb 2014 Det lyder som et valg du skal til at tage :D?? Jeg ville nok vælge valgmulighed 1, og det lyder også som om, at det er det du selv hælder til? smiley

  • #3   27. feb 2014 Jaa altså havde jeg uendeligt med penge havde jeg selvfølgelig valgt 1, men 10.000 er i længden bare mange penge smiley

  • #4   27. feb 2014 Mht sadel 2, så er der et hav af andre faktorer end bomstørrelsen, som afgør om sadlen kan bruges til den enkelte hest: Udformning af "points", kurvatur på bommens længdeakse, vinkel på railsene, panelernes udformning for bare at nævne de vigtigste udover bomvidde og anlægsflade. Jeg ville få en sadelmager til at vurdere om sadel 2 overhovedet kan komme til at du på hesten, hvis der ikke er råd til sadel 1.....

  • #5   27. feb 2014 En god sadel behøver ikke være dyr. Det aller vigtigste er at sadlen du vælger passer hesten perfekt! Husk at få sadel kontrolleret jævnligt da både sadel og hest ændrer sig!
    Tro mig.......alt andet kan blive voldsom meget dyrere.......i behandlinger!


  • #6   27. feb 2014 Netop derfor jeg skriver sadel 2 skal tilpasses/tjekkes af sadelmager smiley Det var dog ikke dette emnet handlede om.

  • #7   27. feb 2014 Det er selvfølgelig rigtigt nok.. Men hvis det virkelig er sadlen for dig og din hest, har du så ikke et andet alternativ du kan bruge, mens du sparer op? Eller er det et her- og nu tilbud, du skal træffe? For så bliver det nok lidt svært smiley

    Ellers så få en sadelmager ud og find ud af hvilke mærker der passer hesten, og så undersøg om der findes nogle brugte sadler til salg smiley Jeg kan varmt anbefale Heri rideudstyr oppe i Lynge smiley De tager faktisk også imod gamle sadler (hvis de kan bruges) og giver nedslag i pris af nye sadler.


  • #8   27. feb 2014 Tja egentlig ikke et valg der skal træffes her og nu, andet end at jeg risikerer sadlen der er tilpasset ryger for næsen af mig smiley

    Men joo, har da en sadel jeg ville kunne bruge indtil da. Ellers ville jeg måske kunne afbetale den... Hmm, det må undersøges smiley


  • #9   28. feb 2014 Afbetaling lyder som en rigtig god ide (y) Det ville være ærgerligt hvis den blev solgt, nu når det lyder som en rigtig god deal smiley

    Jeg håber du kommer frem til en løsning - held og lykke! smiley


  • #10   28. feb 2014 Jeg ville vælge nr 1 hvis det kan lade sig gøre smiley

Kommentér på:
Hvad ville i vælge - sadel.

Annonce